Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Hur har det gått för alla er kämpar?
Själv har jag missat att röka 3766 cigg under de 8månader och 10 dagar.
Snart är det 5000 cigg jag glömt att röka.
Känns bra, dock har det börja dyka upp ett sug med tillhörande ångest med jämna mellanrum, nästan värre nu än i början.
Nja, håller nog ut ändå. ?Gå och lukta på en blöt rökare så går det nog över ?
Ibland förvånar man sig själv.Idag är det 365 dagar sen jag rökte min sista cigg efter 30 år som storrökare. Köpte en cykel samma dag och har trampat strax över 500 mil sen dess.
Det händer att jag tar rätt smarta beslut, om jag får säga det själv ?
Är du säker på att cykeln var ett av dom?..?Idag är det 365 dagar sen jag rökte min sista cigg efter 30 år som storrökare. Köpte en cykel samma dag och har trampat strax över 500 mil sen dess.
Det händer att jag tar rätt smarta beslut, om jag får säga det själv ?
Hur går det för er andra?Just nu firar jag 3år, 1 dag och 3 timmar som rökfri.
Känner fortfarande abstinens ibland men helt hanterbart.
Nu har det gått 5 år, 10 månader och 25 dagar sen jag glömde bort att röka senast.Hur går det för er andra?
Har glömt bort att röka i 5år och 15 dagar nu.
Jag gissar att ditt rökande är orsaken till att ditt favoritlag spelar i gärdsgårdsserien i hockey. Sluta rök så kan de nog komma upp i SHL redan på 2030-talet.Jag skäms....tänder en Camel både nu och då...
Både när det går bra å dåligt för mitt AIK...
Rök bara segercigarrer Dan, då blir du snart ickerökareJag skäms....tänder en Camel både nu och då...
Både när det går bra å dåligt för mitt AIK...
Den var bra! Då slipper man ju röka!Rök bara segercigarrer Dan, då blir du snart ickerökare![]()
![]()
Har rökt, saknar inte en enda minut, MEN, slutade snusa för ca 25 år sedan och det saknar jag fortfarande, skulle inte våga ta en enda prilla.....Jag saknar att röka. Det är, som alla vet, tufft.
Tyvärr passar det bäst när man är ung. Kanske är det ungdomen jag saknar. Visa bilaga 819618
Jag rökte 15 om dagen som mest.Har rökt, saknar inte en enda minut, MEN, slutade snusa för ca 25 år sedan och det saknar jag fortfarande, skulle inte våga ta en enda prilla.....
Äckligt tufft!Rökning = äckligt!
För mig är den romantiska bilden som i vissa sammanhang verkar leva kvar kring rökning helt obegriplig. Ungefär som det totalt sjukliga heroin chic-modet.Äckligt tufft!
Alla förstår inte allt.För mig är den romantiska bilden som i vissa sammanhang verkar leva kvar kring rökning helt obegriplig. Ungefär som det totalt sjukliga heroin chic-modet.
Jag tycker rökande är lika ofräscht som det vore att ligga bakom en bil och hångla med avgasröret när det spyr ut avgaser. Lägg till alla väldokumenterade negativa aspekter som finns kopplade till rökning så är det snarast äckligt korkat att röka.
Du har rätt såtillvida att jag aldrig har köpt ett "koncept" med hull och hår (inte klockrent uttryckt men jag kommer inte på något bättre) och satt på emotionella skygglappar för de negativa sidorna. Så jag har ingen egen erfarenhet av den situationen och har därmed svårt att sätta mig in i hur svårt det kan vara att överge starka känslor man haft kring ett "koncept".Alla förstår inte allt.
Tror att man måste ha omfamnat det urbrittiska, subkulturella arvet för att känna som jag.
Jag tror att du missförstår mig lite, en subkultur är en paradox då det handlar om att vara individuell - men i grupp. Det är inget koncept, eller, i sådana fall skapade jag mitt eget koncept. För mig var det ett sätt att ta avstånd från Svensson, hockeykillar, hårt sminkade tuffingar och alla andra som befolkade min högstadieskola. Jag lade ohemult mycket tid mellan jag var 15 och 20 år på att lyssna på brittisk 60-talspop, soul, amerikansk garagerock och indiepop. Och banden, de var så stiliga och coola, och cigaretten satt alltid där. Det var så jag ville se ut. I det läget vägde stickande rök och risk för KOL rätt lätt.Du har rätt såtillvida att jag aldrig har köpt ett "koncept" med hull och hår (inte klockrent uttryckt men jag kommer inte på något bättre) och satt på emotionella skygglappar för de negativa sidorna. Så jag har ingen egen erfarenhet av den situationen och har därmed svårt att sätta mig in i hur svårt det kan vara att överge starka känslor man haft kring ett "koncept".
För mig räcker stanken av cigaretter för att jag ska tycka det är äckligt. T.ex. gjorde rökförbudet på restauranger att jag kunde gå ut och äta utan risk för att behöva sitta och äta illamående. Har svårt att se att jag skulle kunnat "lura mig själv" till att tycka att det är "tufft" med rökning när jag tycker så illa om lukten.
Egentligen tycker jag inte det spelar så stor roll om konceptet är individuellt eller något där många gör lika. I ditt fall tänker jag mig som du beskriver det att banden var konceptet och associerat med dem fanns rökningen och då köptes den p.g.a. de starka känslorna kring banden. Hade dessa band inte haft cigaretter gissar jag att det är mkt mindre sannolikt att du tyckt det varit tufft att röka.Jag tror att du missförstår mig lite, en subkultur är en paradox då det handlar om att vara individuell - men i grupp. Det är inget koncept, eller, i sådana fall skapade jag mitt eget koncept. För mig var det ett sätt att ta avstånd från Svensson, hockeykillar, hårt sminkade tuffingar och alla andra som befolkade min högstadieskola. Jag lade ohemult mycket tid mellan jag var 15 och 20 år på att lyssna på brittisk 60-talspop, soul, amerikansk garagerock och indiepop. Och banden, de var så stiliga och coola, och cigaretten satt alltid där. Det var så jag ville se ut. I det läget vägde stickande rök och risk för KOL rätt lätt.
Håller helt med om rökförbudet, och jag röker bara några gånger om året i dag, men jag känner mig fortfarande lite mindre ful med en cigarett i mungipan. Jag tror aldrig att det kommer att ändra sig.
Mindre ful. That’s what’s happening.Sen kommer jag aldrig att se snygg ut oavsett cigarett i mungipan eller ej. Råmaterialet är för dåligt.
-∞ + C = -∞Mindre ful. That’s what’s happening.
Jag brukar handla en ask till julfesten och sommarfesten med firman det räcker för mig numera. Rökte på heltid säkert 10-12 år. Dock såg jag aldrig någon effekt på cyklingen trodde FTP skulle skjuta i höjden när man fimpat, men ickeKöpte ett paket Camel gul på affärn idag...
Skäms igen...