Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Krävs nog att de verkligen håller ihop skyttet riktigt bra och slipper onödigt jagande. Ibland kan ju första sträckan vara lite lugnare men nu har Norge Laegreid där och ävenom första varvet kanske inte går raketfort så är norrmannen normalt snabb och säker på vallen och det kan nog bli rejält åka av på de två sista varven och där är Femlings svagare åkkapacitet ett av Sveriges problem. En annan sak som är en risk som jag ser det är Nelins skytte.Snart dags för herrarnas stafett!
Vågar vi tro på en svensk medalj?
Jag tippar pallen Frankrike, Norge, Sverige där Sverige skulle kunna ersättas av Tyskland. Utan bestämda platser.
Allt kan hända men jag håller med om de första två. De har skyttar och skidåkare på en annan nivå/bredd. Men, det är skidskytte. Allt kan hända. Sverige kan definitivt ta medalj.Snart dags för herrarnas stafett!
Vågar vi tro på en svensk medalj?
Jag tippar pallen Frankrike, Norge, Sverige där Sverige skulle kunna ersättas av Tyskland. Utan bestämda platser.
Krävs nog att de verkligen håller ihop skyttet riktigt bra och slipper onödigt jagande. Ibland kan ju första sträckan vara lite lugnare men nu har Norge Laegreid där och ävenom första varvet kanske inte går raketfort så är norrmannen normalt snabb och säker på vallen och det kan nog bli rejält åka av på de två sista varven och där är Femlings svagare åkkapacitet ett av Sveriges problem. En annan sak som är en risk som jag ser det är Nelins skytte.
Sen kan förstås även Ponsiluoma eller Samuelsson fallera men jag tror att det mest kritiska för Sverige är de två inledande sträckorna.
Ok. Men att han tappade 20s på slutvarvet tror jag iofs inte berodde på skidorna, utan det var helt förväntat.Jepp, det gjorde dem, femlings skidor hade de problem med, han tappade 20 sekunder på slutvarvet.
Misstänker att Wikstrand inte har så bra koll på skidskytte (och internet?). Eller är det Olas mamma som postar under "pseudonym"?Hm, var in och läste SVT:s chat och hittade detta. Wtf?
Visa bilaga 470850
Tror det är mest för att de ska vinna pris för snyggast klädselVarför har Belarus en blå-gul dräkt? Flaggan är ju röd-grön (och lite vit).