Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Fantastiskt, Mona sköt fullt i stå.
Härligt Stina! Nu ska man inte dra för stora växlar av det här, men Stina på alla sträckorna i OS-stafetten?
på alla.. är inte meningen med stafett att man växlar med någon annan?Härligt Stina! Nu ska man inte dra för stora växlar av det här, men Stina på alla sträckorna i OS-stafetten?
Tror på Stina om vi vill ha Guld!
Kan å andra sidan bli 12:e plats också...
I söndags i Oberhof var det jaktstart men i onsdags var det sprint (individuell start).Eller var det jaktstart sist när hon åkte dåligt?
Jo, det kan nog vara så att hennes dagsform varierar en del, men också att hon är en humöråkare. Triggas nog av jakt- och kvinna/kvinna-momentet. I Sverige mot Norge i tisdags diskuterade de just hennes stafettsträcka mot Johaug, och då sade hon att hon tidigt kände att hon hade dagen och lade taktiken efter det. I skidskytte tillkommer ju skyttemomentet, och det är möjligt ett dåligt skytte sänker humöret även om hon har dagen. Förra säsongen var väl hennes skidåkning sämre rent generellt (vet inte om hon nånsin hade bra åktider då?), men dels hade hon ju antagligen lagt väldigt mycket tid på skytteträning då, dels gick ju skyttet halvknackigt mest hela tiden vilket kanske också påverkade humöret i spåret.Kan ha fel men jag har för mig att den där tendensen fanns lite i längdåkning också. När hon hade dagen och det var gemensam start/jaktstart kunde hon vara riktigt vass (tänk Quebec eller OS-tremilen) medan hon andra gånger var mänskligare. Någon med bättre minne eller ork att kolla gamla resultat får gärna rätta mig om jag har fel.