[OT]Skidtunneln i Torsby?

• Trådstartare Trådstartare snömannen
  • Start datum Start datum
S

snömannen

Guest
Det här kanske inte riktigt passar in i ett cykelforum men skulle ändå vilja fråga om det är nån eller några som varit i skidtunneln i torsby. jag har varit där många gånger men det skulle vara roligt att höra vad andra tycker om den ( om det är någon som varit där ).

Senast ändrad:
Fråga på du bara, jag tog mig dock friheten att redigera din rubrik till "happystandard". Själv har jag inte varit där, men om denna vinter blir som den förra kanske jag borde skaffa ett par lagg jag med. =)

mvh
Rikard

Har inte varit där Torsbytunneln, men hade gärna åkt där om jag bott närmare(bor i Göteborg). Som tur är så finns det planer på att bygga en skidtunnel även i Göteborg, ca 1.5km lång, uppe i Skatås där rullskidbanan går i dagsläget. Jag håller tummarna för att det blir av så snart som möjligt, då jag gärna vill åka annat än rullskidor i Göteborg.

/Leo - 25km rullskidor i regnet idag, snart är det vinter! :-)

Leo skrev:
> 25km rullskidor i regnet idag, snart är
> det vinter! :-)

Att dömma av bilderna på nyheterna så hade du klarat dig bättre med vattenskidor :-D

Zooltrix: Ja, på sina ställen var det djupa pölar. Cykeltunneln vid Gårda brandstation var översvämmad, men jag kom igenom tack vare full fart ner där... :-)

/Leo

Hej!
Har varit där för ca2 mån. sedan. Skidåkningen var betydligt bättre än vad man vågat hoppas på. Spåret följer höjskillnaderna i terrängen så men får både uppförs- och nedförs-backe. Man kan åka i båda riktningarna och få en slinga på ca 2,5 km. Ytterspår går i vänstervarv och innerspår i högervarv. Mellan dessa klassiska spår kan man åka skate.
Åkarnas kunskaper varierade mellan min 5-år son till D Tynell (Vasaloppsvinnare). Roligt att se "proffsen" dundra runt samtidigt som man åker själv. Ett besök är definitivt att rekommendera.

Rolf

Skulle gärna åka där om det hade legat närmare mig. Hur funkar det med en sådan blandnig av åkare i spåren, världselit vs 5-åringar, flyter det på bra med omkörningar och sånt?

Fanns det inte planer på en tunnel lite norr om sthlm förresten? Kämpar på med rullskidor nu, men det är jobbigt nu när det börjar bli kallt och isigt ute. :(

/K

Hej!
Vi var där en lördagförmiddag så tunneln var ganska befolkad men det fungerade bra tycker jag.
Denna dag så åkte 99% av eliten skate och vi "vanliga" klassiskt. Vet inte om det brukar vara så. Har man barn med, eller inte själv är så van, så krävs det naturigtvis lite x-tra uppmärksamhet för att få flyt med medåkare.
Tunneln marknadsförs för att vara en motionsanläggning så alla är välkommna.

Rolf

Tillbaka
Topp