Jag tycker B&D känns väldigt oseriöst, som ska komma med nya features och nya maskiner inför varje år, häcksax-motorsåg kombon exempelvis, och deras maskiner brukar kännas lite väl slöa ibland.. mest utseende, gjorda för att säljas
På jobbet kör vi mest Bosch och det känns som gediget och riktigt, Vettiga funktioner som går att ställa in för hand, med handskar på, stort plus!
Vi har deras 12v mutterdragare, 125 och 230mm vinkelslip, 2 skruvdragare, roterande fil och nån slipmaskin, och dom används rätt mycket..
Dewalts maskiner känns lite som barnsliga där man försöker forma skalet som den hade muskler på insidan, och ofta är dom både större och tyngre..
FLEX gör grymt fina verktyg men dom kostar en del, jag själv har en liten excenterslip som är riktigt skön att arbeta med
Dock så på våran tigersåg (ledad) så har snabbfästet för bladet fått någon turn, och det är inte helt lätt att få tag i service för dom, kan vara värt att notera..
Men då har den iofs varit med ett par år med inte allt för smickrande jobb i bagaget ;)
För övrigt så tror jag att jag ska börja hyra maskiner även privat
Riktigt bra slipmaskin (i den modell du behöver för dagen) för 70-100 kr per dag (oftast arbetsdag) känns ju jävligt angeläget!