Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
För min del handlar det om en kolonistuga så därav mitt användande av spade yxa?vinsch är ju bra men i en vanlig villaträdgård har åtminstone inte jag så mycket kvar att fästa i som inte går sönder. Kan man baxa in en traktor på gräsmatan så löser man nog det mesta,
Första bilden såg ut som en korp ?Min bild föreställer en fyllhacka, men du kanske menade att hen skulle pröva med korp (bild nedan) i stället?
Visa bilaga 614928
och inlägg nr 9...Första bilden såg ut som en korp ?
Å så säger dem att längden inte spelar nån roll??Tog ett varv runt trädgården och snubblade över en halv fiskars classic. I förrådet har jag haft en bit galvat stålrör, typ 2mm godstjocklek och runt 2m i längd. Borrade ur nitarna ur den kvarvarade skaftbiten.
För att få lite snits på rörets passform mot spadbladet sågade jag ett snitt längs röret och bankade ihop röret till en lite avsmalnande form. Tryckte i röret och vips - kvarterets vassaste spade! Hitta inga bra grejer för att ersätta nitarna men får fixa några skruvar/muttrar/brickor.
Tänkte också dra fram vinkelslipen och såga av bladet till till ett kort trubbigt V typ.
Vad tror ni? Hiss eller diss?Visa bilaga 615031Visa bilaga 615032Visa bilaga 615033
Nu jävlar ska det bändas!?Å så säger dem att längden inte spelar nån roll??
Du har en förkärlek till eldrivna tingestar! ;)En sån här ordnar biffen?
Visa bilaga 614942