OT: Skitväder, vad göra?

Skaffa Mallorca-klimat = en POC Cerebel AVIP-hjälm med visir. Håller dig torr. Det läskiga duggregnet når inte ditt huvud och en härlig sommarillusion skapas! Cerebel är lite längre baktill, så du slipper det läskiga iskalla dropparna som annars kryper efter hela ryggraden…
Det skall helst vara kallare än +5°C, annars är den för varm.

K ristian sa:
Tekniska museet har just nu en utställning med gamla retro tv/data-spel.

Lär dig spela gitarr. Har du ingen gitarr köp en. Går få en helt okej för en tusing. Sen har du att göra ett tag:)

+1 på gitarr. Började för snart 2 år sedan och har sedan dess minst snittat 1 timme om dagen känns det som. Som med så mycket annat man tycker är kul önskar jag att jag börjat för typ 30 år sedan. Det är barnsligt kul att kunna spela iaf delar av sina favoritlåtar...
Kan t ex sitta och nöta det akustiska introt till Metallicas Fade to black hur länge som helst.

Skyrim remastered släpptes nyligen, kanske något att bita i? Genomgått behandling för handleden så jag får varken gymma eller cykla på ett par dagar så jag ska ladda upp med energidryck och kaffe och gamea som bara den! ?

Jag kan redan spela gitarr hyggligt...rätt tråkigt efter 35 år.
Men jag är lite intresserad av cello.

Tack!!!
Ska kolla upp POC hjälmen som ger sommarkänsla.
Låter jäkligt intressant!! :)
Och några döttrar behöver jag mycket sällan leta efter.
Dom är 22 och 18 och hittar hem själva.. som tur är... :)
Jag försöker få ut den äldsta på turer på racern men inte lyckats så bra....
Hon är som mig just nu "slö slapp och likgiltig".
Normalt är hon jäkligt sugen på en vända, men inte just nu.
Vi har bara en jäkla formsvacka just nu.
Men i helgen ska det bakas både bullar och matbröd har jag bestämt.
Det är alltid galet gott att frossa i nybakade bullar och kall mjölk. :)

Säckpipa eller bastuba kan ju annars vara kul instrument. I synnerhet för din omgivning. Då det låter som du kanske är lite musikalisk tänker jag inte föreslå violin. Där finns för oss omusikaliska annars möjlighet till livslångt oljud. ;-)

Säckpipa är trevligt men det tycker nog inte min omgivning...
Om jag börjar med det så har jag en känsla av jag kommer att känna mig väldigt ensam om ett par veckor....hmmm... :)

Kan jag visst det.
Nu har jag haft tråkigt i 4 timmar utan att gnälla.
Men jag är inte den som står och visslar glada små slagdängor i tvättstugan.
Men skit samma,,, nu ska det dammsugas och torkas golv.
Det är jätteroligt!
Då ska jag nog vissla lite på "du ska inte tro det blir sooooommmaaarrr"... :)

matz 1 sa:
Det där med modelljärnväg lät kul!
Har en sån liggandes någonstans....
Blir till att leta!
Tack för alla tips! :)

Om du sen blir riktigt biten och vill sätta igång ett seriöst modellprojekt med t.ex. svenska järnvägsmodeller så kan jag varmt rekommendera https://www.mjhobby.se/ att titta runt lite hos. Det kostar dock en del om man vill ligga på topp och ha digitala lok med hel/halvljus, ljudeffekter och annat... :o)

Tillbaka
Topp