OT: Skitväder, vad göra?

matz 1

Ny medlem
Eftersom jag inte jobbar för tillfället så har jag tråkigt.
Vad ska man göra när regnet öser ner?
Cyklarna är topsade.
Datorn är rensad.
Kassa program på tv n.
Toan är nyskurad.
Hela lgh n är dammfri.
Döttrarna ska gå på Fotografiska, och jag får inte följa med.
Frun jobbar.
All mat är inhandlad inför veckan.
Vad ska man hitta på en sån här dag?
Ska man cykla till lokala sunkhaket och ta en pizza och två öl?
Eller, nej föresten. Där vill man inte äta...
Snälla!!! Peppa mig!! :)

Köp ps4. Skaffa bloodborne och dark Souls 3. Spela, gråt av ilska och lycka till du varvat bägge.

Vill du ha hjälp kan du kalla på mig.

Tekniska museet har just nu en utställning med gamla retro tv/data-spel.

Lär dig spela gitarr. Har du ingen gitarr köp en. Går få en helt okej för en tusing. Sen har du att göra ett tag:)

Sånt jag tycker är kul när jag inte har något att göra...:

Internetarkeolog! Hitta gamla webbsidor! Nu senast stötte jag på "SurfPortalen", med ett stort arkiv utav MIDI-filer. Verkligen roligt att lyssna på! :D

Köp ett billigt spel! Nu senast köpte jag "Scania Truck Driving Simulator". Riktigt utmanande roligt litet spel! Manövrera en stor Scania Topline trailerdragare genom "hinderbanor". Nu har ju även "My summer car" kommit, vilket verkar smått fantastiskt. För att citera skaparens kommentar: "the radio only plays shit-music, because this is a simulator!".

Japp, nu regnar det som tusan. Så vad gör man? Ja, jag packar precis ned cykeln i transportväska för avfärd till Gran Canaria. Det är väl en bra idé? ;-)

Baka något! Kladdkaka, mockarutor, bullar!? Lär dig baka surdegsbröd? Om du inte vill vara ute och cykla så finns det ju alltid hemmaträning.. Köp en trainer eller varför inte en kettlebell att kötta med? Annars kan du ju alltid spela Counter Strike :) Men bakning är kanske mer poppis där hemma...

N_sandstrom sa:
Eller börja bygg en modelljärnväg. Det skulle jag gjort om jag nångång fick tid/plats över

+1

En mycket trevlig och skapande hobby! Ska själv börja på nytt om några veckor, efter ett litet uppehåll på ca 25 år... :o)

Senast ändrad:
Jag är avundsjuk på människor som har tid över som de inte vet vad de ska göra med. Jag har aldrig problem med att fylla min tid. Tyvärr har jag så mycket jag vill göra att det går ut över sömnen. Dygnet hade gärna fått ha 40 timmar. Då hade jag kanske hunnit med allt.

geologen sa:
Jag är avundsjuk på människor som har tid över som de inte vet vad de ska göra med. Jag har aldrig problem med att fylla min tid. Tyvärr har jag så mycket jag vill göra att det går ut över sömnen. Dygnet hade gärna fått ha 40 timmar. Då hade jag kanske hunnit med allt.

Handlar om livsstil... Själv ligger jag ständigt efter och tar ständigt på mig mer. Men jag vill inte ha ett liv där jag är hemma utan något att göra heller... Ok, någon gång vore skönt men då får jag väl ta mig den tiden då. Ville jag ha ett annat liv kan jag ju alltid byta karriär och gå ner i tjänst. Skulle jag vara lyckligare då? Knappast!

Edarion sa:
geologen sa:

Handlar om livsstil... Själv ligger jag ständigt efter och tar ständigt på mig mer. Men jag vill inte ha ett liv där jag är hemma utan något att göra heller... Ok, någon gång vore skönt men då får jag väl ta mig den tiden då. Ville jag ha ett annat liv kan jag ju alltid byta karriär och gå ner i tjänst. Skulle jag vara lyckligare då? Knappast!

Pratar inte om jobb. Jag pratar om fritiden. Där jag gör det jag tycker om och vill göra.

Ut å träna!!!! Du ska vara tacksam över de svåra förhållandena som gud skänker till dig. Det kommer att göra dig starkare och bättre som människa.

geologen sa:
Edarion sa:
geologen sa:

Pratar inte om jobb. Jag pratar om fritiden. Där jag gör det jag tycker om och vill göra.

Jag pratar också fritid... För att få mer skulle jag behöva byta karriär och gå ner i tjänst. Men jag trivs med att jobba också och vill inte välja bort det heller.

Planera något roligt som du ska göra. Själv är jag barnsligt förtjust i att sitta och titta på kartor och planera cykelsemestrar - kan bränna precis hur mycket tid som helst på det. Annars är en bra tidstjuv att försöka lära sig spela något instrument. Det tar en förskräcklig massa tid och man blir aldrig fullärd. I mitt fall kommer jag jag aldrig bort från novisstadiet, men jag har kul. Träffa någon bekant och umgås är väl ett annat bra sätt att fördriva tiden. Sen finns det ju en massa museer förutom fotografiska man kan gå på.

Vadå leta efter modelljärnväg....är döttrarna fortfarande på Fotografiska kanske du ska leta efter dem istället (leta efter frun är optional)

Tillbaka
Topp