OT: Skridskor till sambon

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Sambon har önskat sig vita damskridskor, och man vill ju ge något fint. Problemet är att jag vet lika mycket om skridskor som en fisk har koll på kaktusar. Jag ställer mitt hopp till Happy!

Tack och bock!

Vad är damskridskor?
BA12392A-9606-4508-98B0-3CA52D55E506.jpeg

Bor man på åsen drar man till Tommy i Västertorp och dealar skridskor. Det är sen gammalt. Men då får man ju iofs svettiga begagnade saker. Då kanske titan är bättre för familjefriden ?

Jag menar nog konståkningspjuk (taggarna ska enligt instruktion slipas bort). Titan gillar ju jag, men smabon har aldrig konstigt nog aldrig visat något större intresse och jag behöver hela skridskon.

Finns det något märke som är bättre eller sämre?

Jag menar nog konståkningspjuk (taggarna ska enligt instruktion slipas bort). Titan gillar ju jag, men smabon har aldrig konstigt nog aldrig visat något större intresse och jag behöver hela skridskon.

Finns det något märke som är bättre eller sämre?
Jag tror att den gamla devisen "man får det man betalar för" gäller även inom issporter. Fick prova en systersons (som spelat hockey) gamla rör och de var tio gånger bättre/vassare än mina (billigare) var när de var nyslipade.

Åker inte jättemycket skridskor, men åka hockyrör på sjö där isen varken är lika hård eller slät som en ishall är sjukt jobbigt :D
Inte så stor skilnad tycker jag. Spelat bandy för längesen i Skåne. På naturis, ibland lite sprickor och ibland lite mjuk is. Men inte "sjukt jobbigt" iaf.

Inte så stor skilnad tycker jag. Spelat bandy för längesen i Skåne. På naturis, ibland lite sprickor och ibland lite mjuk is. Men inte "sjukt jobbigt" iaf.

Ja. Sjukt jobbigt är det på min skridskorna jag visade upp ovan. Men för 2 och 3 år sen var isarna på sjöar kring Stockholm så bra att jag har mestadels åkt på dom. Det är bara att inte åka parallelt med sprickorna.

Sambon har önskat sig vita damskridskor, och man vill ju ge något fint. Problemet är att jag vet lika mycket om skridskor som en fisk har koll på kaktusar. Jag ställer mitt hopp till Happy!

Tack och bock!
Var har sambon tänkt sig att skrinna?
Lite som att tipsa om en cykel utan att veta om det är asfalt, grus eller JBP skall becyklas.

Ska du ändå slipa bort taggarna fram på skenan så är det ju skit samma om det är konståkningsskena. Då är det bara pjäxan som är kvar. Ska hon åka långt på sjö, kort på rink eller något annat?

Hon kommer bara åka rink, mestadels med ett barn på 4 år. Det där med taggarna tror jag har att göra med vana (och hon åker säkert mer "hockey" än blades of steel)

Tillbaka
Topp