Håller själv på att sluta snusa just nu, för andra gången. snusade i 10 år och slutade sedan för 3 år sen, dum i huvudet som jag var så skulle jag "prova" snus igen efter ett år...veckan tips, gör inte det...
sitter själv och småskakar lite, med synrubbningar huvudvärk och sömnsvårigheter...men jag vet oas att det är värt det, har sällan mått så prima som under det året jag inte snusade.
nu snusade jag iofs 1,5-2 dosor per dag (alltid en prilla inne varje vaken stund) så förhoppningsvis får du inte lika svåra besvär.
tog ca 8-10 veckor sist, innan jag började må bättre av att inte snusa, men helt plötsligt upptäcker man hur det är att vakna utvilad, utan en lätt huvudvärk varje morgon p.g.a abstinens, man upptäcker att maten smakar mycket bättre, och luktsinnet förbättras.
för konditionen gör det ingen skillnad, men generellt sett så blir man piggare, det är de första veckan som är värst, sen fick jag några abstinensattacker upp till en månad efteråt, men i efterhand så var det värt varenda en.
kämpa på, kom bara ihåg att det är precis som med alokholister, du kan vara en nykter nikotinist, men du är fortfarande nikotinist, glöm det där med att prova en gång för att minnas hur det var, glöm festsnusning och var stenhård, annars får du börja om, precis som jag...och det är första vecka som är värst...