(OT) snygga skjortor?
Rattnalle sa:Och så gillar han Chukkas. Smaken är som baken.. ;-)jesperC sa:Singular sa:
När det gäller kläder (och klockor) så är det bara att lyssna på Singular så blir det bra.
//j
Lite mer seriöst. Jag har bara Eton. Är det någon av nämnda som är objektivt bättre eller mer prisvärda? Givet att det bara ska behövas ett strykjärn till bröllop och begravningar.
Vad är bättre? Av de tjusiga märken som Cujo tar upp har jag bara erfarenhet av Alessandro Gherardi (har tre stycken), men det är fantastiska skjortor. Svårt att förklara vad det är som gör dem så speciella, men om man jämför med t.ex. Eton så lyckas de vara både formella och lediga på samma gång. Kragen är väl det bästa exemplet, en Etonkrage är stel och plastig, medan Alessandro Gherardin är mjuk men ändå perfekt och formar sig mycket snyggare över slipsen (då man har en sån (inte så ofta)). Med tanke på vad en Eton ändå kostar tycker jag man lika gärna kan lägga till ytterligare några 100-lappar.
I andra änden av prisskalan hittar vi den här: https://www.uniqlo.com/eu/en/produc...&dwvar_416889_size=SMA002&cgid=IDnon-iron2307
Med tanke på vad den kostar är den helt otroligt välgjord. Nu har jag inte haft min så länge, men hittills tycks den vara helt i nivå med många tusenkronorsskjortor. Dessutom tror jag TS skulle gilla tyget.