Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
TBone sa:Jag tycker vi kan ställa klockan en timme bakåt varje lördagnatt.
GoranS sa:Scale60 sa:Tänk om dom kunde flytta sommartiden till må kl 12:00 på dagen istället, inget helgjobb pga av strulande servrar och integrationer och sen kan man gå hem en timme tidigare.
Finns väl en fördel med att att ev. serverstrul uppstår när de flesta människor inte jobbar!? Dessutom skulle du med samma logik som i detta fall få en längre arbetsdag på hösten om omställningen sker måndag kl 12.
Scale60 sa:Tänk om dom kunde flytta sommartiden till må kl 12:00 på dagen istället, inget helgjobb pga av strulande servrar och integrationer och sen kan man gå hem en timme tidigare.
gabbeon sa:Jag har får tillbaka på skatten. Måste vara den där extra timmen.
JTF sa:gabbeon sa:Jag har får tillbaka på skatten. Måste vara den där extra timmen.
Jag har getter tillbaka på skatten. Måste börja med getostfirma.
Nä. Dom smet innan mjölkningen...Bengt-re sa:JTF sa:gabbeon sa:Jag har får tillbaka på skatten. Måste vara den där extra timmen.
Blev det ekonomisk framgång?
JTF sa:Nä. Dom smet innan mjölkningen...Bengt-re sa:JTF sa:gabbeon sa:Jag har får tillbaka på skatten. Måste vara den där extra timmen.
Blev det ekonomisk framgång?
me.I.am sa:Jaha, då har man ställt tillbaka utemöblerna på verandan. Det här med att skippa sommartiden, är förslaget att det som nu är sommartid skall bli permanent, eller är det normaltiden?
Bengt-re sa:me.I.am sa:Jaha, då har man ställt tillbaka utemöblerna på verandan. Det här med att skippa sommartiden, är förslaget att det som nu är sommartid skall bli permanent, eller är det normaltiden?
Båda förslagen finns. Det viktigaste är väl ändå att man slutar med tramset att ändra klockan två gånger per år.
Bengt-re sa:me.I.am sa:Jaha, då har man ställt tillbaka utemöblerna på verandan. Det här med att skippa sommartiden, är förslaget att det som nu är sommartid skall bli permanent, eller är det normaltiden?
Båda förslagen finns. Det viktigaste är väl ändå att man slutar med tramset att ändra klockan två gånger per år.
Ja hellre fortsätta med tramset än normaltid året runt.me.I.am sa:Bengt-re sa:me.I.am sa:Jaha, då har man ställt tillbaka utemöblerna på verandan. Det här med att skippa sommartiden, är förslaget att det som nu är sommartid skall bli permanent, eller är det normaltiden?
Nej, det viktigaste isf är att det blir som sommartiden.
me.I.am sa:Bengt-re sa:me.I.am sa:Jaha, då har man ställt tillbaka utemöblerna på verandan. Det här med att skippa sommartiden, är förslaget att det som nu är sommartid skall bli permanent, eller är det normaltiden?
Rattnalle sa:Ja hellre fortsätta med tramset än normaltid året runt.me.I.am sa:Bengt-re sa:me.I.am sa:Jaha, då har man ställt tillbaka utemöblerna på verandan. Det här med att skippa sommartiden, är förslaget att det som nu är sommartid skall bli permanent, eller är det normaltiden?
DT sa:Rattnalle sa:Ja hellre fortsätta med tramset än normaltid året runt.me.I.am sa:Bengt-re sa:me.I.am sa:Jaha, då har man ställt tillbaka utemöblerna på verandan. Det här med att skippa sommartiden, är förslaget att det som nu är sommartid skall bli permanent, eller är det normaltiden?
+1
Att få ljusare kvällar under sommarhalvåret (speciellt i april-maj och augusti-september; i juni-juli är det ju ljust nästan dygnet runt ändå) är väldigt mycket mer värt än det ytterst marginella omaket att ställa om klockorna.
DT sa:Att få ljusare kvällar under sommarhalvåret (speciellt i april-maj och augusti-september; i juni-juli är det ju ljust nästan dygnet runt ändå) är väldigt mycket mer värt än det ytterst marginella omaket att ställa om klockorna.
Kortaste dagen på hela året. Fast inte lika kort som den 30:e december 2011 på Samoaöarna.Pfaff sa:Bästa dan på året!
Makten sa:DT sa:Att få ljusare kvällar under sommarhalvåret (speciellt i april-maj och augusti-september; i juni-juli är det ju ljust nästan dygnet runt ändå) är väldigt mycket mer värt än det ytterst marginella omaket att ställa om klockorna.
Jag tycker att sommartid behövs bäst på vintern. Att det är mörkt på morgonen kan jag leva med (det är det ju lik förbannat under en stor del av vintern), men att solen går ner så sjukt tidigt är vidrigt. Vid varje omställning till vintertid på hösten är det som en fet känga på kuken.
Omställning till sommartid på våren känns istället meningslöst. Nu är det ju ganska ljust på eftermiddagarna ändå.
Personligen skulle jag gärna se att man vred klockan ännu mer, så att solen står som högst klockan två istället, året runt. Ingen jävel har ju sitt vakna dygn centrerat kring klockan 12 ändå, och de flesta har sin fritid efter jobbet, inte före.
hm sa:Haha så djävla dumt att vilja vrida klockan konstant fel .
Är väl bara att gå upp en timme,två eller 3 tidigare och gå och lägga sig tidigare om man vill det .
Precis. Även vi som har flexibla arbetstider behöver ju ofta anpassa oss till omgivningen och alla har ju inte ens den lyxen.Makten sa:hm sa:Haha så djävla dumt att vilja vrida klockan konstant fel .
Är väl bara att gå upp en timme,två eller 3 tidigare och gå och lägga sig tidigare om man vill det .
Nej, eftersom alla verksamheter där det arbetar folk inte kommer att ändra sina tider bara för att jag gör det.
Makten sa:hm sa:Haha så djävla dumt att vilja vrida klockan konstant fel .
Nej, eftersom alla verksamheter där det arbetar folk inte kommer att ändra sina tider bara för att jag gör det.
DT sa:Rattnalle sa:Ja hellre fortsätta med tramset än normaltid året runt.me.I.am sa:Bengt-re sa:me.I.am sa:Jaha, då har man ställt tillbaka utemöblerna på verandan. Det här med att skippa sommartiden, är förslaget att det som nu är sommartid skall bli permanent, eller är det normaltiden?
+1
Att få ljusare kvällar under sommarhalvåret (speciellt i april-maj och augusti-september; i juni-juli är det ju ljust nästan dygnet runt ändå) är väldigt mycket mer värt än det ytterst marginella omaket att ställa om klockorna.
GoranS sa:Jag tycker hela världen borde köra UTC alltid.
Makten sa:DT sa:Att få ljusare kvällar under sommarhalvåret (speciellt i april-maj och augusti-september; i juni-juli är det ju ljust nästan dygnet runt ändå) är väldigt mycket mer värt än det ytterst marginella omaket att ställa om klockorna.
Jag tycker att sommartid behövs bäst på vintern. Att det är mörkt på morgonen kan jag leva med (det är det ju lik förbannat under en stor del av vintern), men att solen går ner så sjukt tidigt är vidrigt. Vid varje omställning till vintertid på hösten är det som en fet känga på kuken.
Omställning till sommartid på våren känns istället meningslöst. Nu är det ju ganska ljust på eftermiddagarna ändå.
Personligen skulle jag gärna se att man vred klockan ännu mer, så att solen står som högst klockan två istället, året runt. Ingen jävel har ju sitt vakna dygn centrerat kring klockan 12 ändå, och de flesta har sin fritid efter jobbet, inte före.
hm sa:Det är väl ändå lättare att du väljer arbetsplats/arbetstider än att alla andra ska rätta sig efter din smak.
Makten sa:hm sa:Det är väl ändå lättare att du väljer arbetsplats/arbetstider än att alla andra ska rätta sig efter din smak.
Jag menar inte att alla ska rätta sig efter min smak. Däremot tror jag att många (kanske de flesta?) skulle uppskatta en sådan förändring när de vant sig.
Vad är fördelen med att solen står som högst klockan 12?