[OT] Stegtävling

Aron

Inventarie
[OT] Stegtävling
Jag fick ett förslag om stegtävling för personalen på mitt bord. De föreslagna webbtjänsterna kändes dock inte särskilt genomarbetade vid en snabb genomsyn.

Q: Vilka är de bästa stegtävlingstjänsterna på marknaden?

Det borde ju finnas något som håller liknande klass som runkeeper/funbeat/nike+?

[OT] Stegtävling
Vi har använt steg.se och den gynnar bara dem som inte motionerar på fritiden.
Om ni är ute efter att få lite flås i soffpotatisarna är de ok vad gäller upplägg och lagom klämkäckt site/material.

Som cyklist kommer du inte vara nöjd med deras cykling->steg ;-)

[OT] Stegtävling
Vi körde med Tappa.se. Funkar ok med kartor och registrering. Lite snål utdelning vid omvandling från cykel till steg. Premierar tid mer än fart. Men med ett par långrundor klara mana lätt målet om 10 000 seg per dag.
Riktar sig naturligtvis mest till folk som rör sig för lite. Målet är 10 000 steg per dag och då måste man ut och gå för att få ihop det.

[OT] Stegtävling
Vi körde med ett hemmasnickrat Excel-ark som varje deltagar själv får fylla i. Sen kan du sätta vilka regler och växelkurser du vill. Billigt blir det också...

[OT] Stegtävling
Vi körde nån grej på tappa.se för några år sedan. Omvandlingen av jobbpendlingen gav runt 30.000 steg om dagen, så det gick rätt snabbt att komma i mål.

[OT] Stegtävling
Tack för tipsen. Jag är inte så bekymrad för cykelomvandlingen. Börjar det se illa ut kan jag ju alltid fuska...

Viktigare är att verktyget känns inspirerande för dem som förlorat kontakten med sin navel.

[OT] Stegtävling
Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Tack för tipsen. Jag är inte så bekymrad för
> cykelomvandlingen. Börjar det se illa ut kan jag
> ju alltid fuska...
>
> Viktigare är att verktyget känns inspirerande
> för dem som förlorat kontakten med sin navel.

Nike+: Incitamentet är att man får behålla ipoden och den lilla sensorna när man klarat en viss nivå;)

[OT] Stegtävling
Aron skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag fick ett förslag om stegtävling för
> personalen på mitt bord.

Har du fått ta över bordet i lunchrummet, eller är det Teskedsgumman & Televinken som avses? Hepp!

Tillbaka
Topp