[OT] Stora skänkes-tråden

• Trådstartare Trådstartare oxr
  • Start datum Start datum
  • Taggar Taggar
    ot
Stabilt bord bortskänkes:
image.jpeg

140x140 cm. Finns i Barkarby/Vallentuna.

Våg som väger och mäter flera saker (fett muskelmassa och vätska). Typ.

Skänkes. Finns i Hässelby eller Kista, Stockholm. Kan även levereras till Göteborgs central eller Lindholmen den 11-12 juli.

Bilagor

• DSC_0408.JPG
    DSC_0408.JPG
    155.4 KB · Besök: 180
  • DSC_0409.JPG
    DSC_0409.JPG
    178.3 KB · Besök: 180
Edit: Båda borta. Skönt!

En "Forsham Cottage Arks" kaninbur på stativ med stor utegård.

P1040531.JPG

En isolerad "hemmasnickrad" kaninbur med gård under huset.

P1040532.JPG

Båda i visst behov av renovering.

Senast ändrad:
Lite sunkiga grejer fr garagerensning. På väg till tipp men ger detta en chans om någon ändå vill ha.

tvttmaskin.jpg

- Tvättmaskin Zanussi. Tvättar men har något problem med att få in rätt program enligt brorsan som körde den sist, för ett antal år sedan. Med slangar och sånt. Men kanske lirar bra nog för att köra grovtvätt eller som maskin i semesterstugan. Garanterat ingen garanti :)

- Arbetsbänk med två underskåp. Gissningsvis 2x0,8 m eller så. Mäter noggrannt om någon vill ha det. Stor rostfri plåt som täcker hela bordsskivan. Allt är skitigt, gammalt, skadat, färgfläckar osv. Men det är ändå en tjock jäkla skiva och två skåp med dörrar och hyllor skivan kan ligga på :)

Thoréns TD 165
Får inget ljud i den och har inte försökt felsöka/laga..

P1040545.JPG

Sugden A 48B
Fantasktiskt ljud när den fungerade, men har nu tröttnat.

P1040546.JPG

Kontaktlinser, Cibavision dailies aqua comfort plus, endagars. - 3.25. 18 st. Bäst före 2018-06.
Samt 2 st färgade, Freshlook colorblends är märket o Pure Hazel färgen. För mig som har blågröna ögon blev resultatet inte brunt utan nån slags ljus khakigrön. Bäst före 2018-03.

Numera ser jag perfekt på alla avstånd så länge jag inte blundar eller är i dimma eller mörker. Lyx!

Istället för en skänkes så gör jag en eftersökning. Jag hade tänkt att testa sadlar för att hitta något jag gillar, men det verkar vara svårt här i stan att få testa sadlar. Så jag gör en efterfrågan om det är någon/några här som har sadlar över som ni inte använder? Det gör inget om dom är krashade med så det är skav eller slitna. Vill endast prova lite olika för att hitta vad jag vill ha för något :) Så har ni något till övers liggande så hojta gärna till. Om det skulle vara någon lite finare sadel som kanske inte vill skänkas så kan jag eventuellt slänga till en slant :)

jimpstyle sa:
Istället för en skänkes så gör jag en eftersökning. Jag hade tänkt att testa sadlar för att hitta något jag gillar, men det verkar vara svårt här i stan att få testa sadlar. Så jag gör en efterfrågan om det är någon/några här som har sadlar över som ni inte använder? Det gör inget om dom är krashade med så det är skav eller slitna. Vill endast prova lite olika för att hitta vad jag vill ha för något :) Så har ni något till övers liggande så hojta gärna till. Om det skulle vara någon lite finare sadel som kanske inte vill skänkas så kan jag eventuellt slänga till en slant :)

Cykelbutikerna brukar annars ha testsadlar till gratis testning några dagar.

Det var det jag skrev i mitt inlägg att det var svårt att få tag på någonstans där jag kan få prova. Svaren jag har fått har vart tveksamma så det känns inte speciellt aktuellt för dom. Får kanske testa gå runt en vända igen och kolla och se om jag bara pratat med "fel" personer kanske.

jimpstyle sa:
Det var det jag skrev i mitt inlägg att det var svårt att få tag på någonstans där jag kan få prova. Svaren jag har fått har vart tveksamma så det känns inte speciellt aktuellt för dom. Får kanske testa gå runt en vända igen och kolla och se om jag bara pratat med "fel" personer kanske.
Har svårt att tro att inte Öster har möjligheten att köpa en sadel och inom 30 dagar lämna tillbaka och få ett tillgodohavande att provköpa nästa för... ...fast vad vet jag för jag har inte varit där. Det är dock väldigt "normalt" i andra städer.

Jo men då är det ju just att behöva köpa, och då finns ju alltid risken att man skadar den på något sätt och så är det en sadel man inte alls vill ha. Men ja visst det skulle ju vara ett alternativ.
Jag bor i Jönköping och egentligen skulle jag vilja prova lite olika varianter av Fizik sadlar pga att jag tycker de är snygga, men det mesta kan ju vara av intresse då jag inte vet vad som passar mig.

fredrick sa:
Fästen till Thule cykelställ.
Finns i Gbg.

Om du har kvar fästena är jag intresserad. Skriv i tråden eller skicka mail via min profil. Min inbox för PM är en logistisk katastrof och är i princip alltid full med bra ha info som jag inte vill ta bort. Borde lagra om det på annan plats.

jimpstyle sa:
Jo men då är det ju just att behöva köpa, och då finns ju alltid risken att man skadar den på något sätt och så är det en sadel man inte alls vill ha. Men ja visst det skulle ju vara ett alternativ.
Jag bor i Jönköping och egentligen skulle jag vilja prova lite olika varianter av Fizik sadlar pga att jag tycker de är snygga, men det mesta kan ju vara av intresse då jag inte vet vad som passar mig.

Jag har lånat ett gäng fiziksadlar i GBG. De är lila och det står test på så jag antar att butikerna fått dem gratis just för ditt ändamål.

Oppenheim och St. Claire Renard
Två skidåkare/vandrare/paddlare/fotografer mm. Bilder från hela världen.
Perfekt blädderbok med en whiskey framför brasan i vinter?

Borta i ett nafs ?

Skänkes mot avhämtning i Sollentuna

Senast redigerad av en moderator:
Hasse#7 sa:
fredrick sa:
Fästen till Thule cykelställ.
Finns i Gbg.

Om du har kvar fästena är jag intresserad. Skriv i tråden eller skicka mail via min profil. Min inbox för PM är en logistisk katastrof och är i princip alltid full med bra ha info som jag inte vill ta bort. Borde lagra om det på annan plats.

Fästen och pump har en ny tillvaro hos mig. Stort tack fredrick.

BIC fun slalom 265 från förr i tiden, när seglen var neonrosa och neongula. Finns mast, bom, två segel, två fenor osv. Allt funkade senast den var i havet, men det var ett tag sen. Hämtas i Gamlestaden Gbg. Vill du ge mig en öl eller sätta in en slant på valfri välgörenhet tänker jag inte stoppa dig, men inget krav. Kom o hämta!

Bilagor

• 20160926_120811-1024x768.jpg
    20160926_120811-1024x768.jpg
    97.3 KB · Besök: 175
Av, en bräda man kan bära under armen. Jag har en Tiga 260 slalom liggande under massa barr om någon är intresserad. Det är ganska intressant och se vilka stora kast det varit i brädsegling under några årtionden.

Edit: det är svårt att skriva på mobilen

Senast ändrad:
Huawei 4G wifi modem Skänkes mot lagom donation till UNHCR eller WWF.
Är operatörslåst men är enligt Google lätta å låsa upp.
DSC_0048.JPG

Finns i Götettrakten.

/T

NXJ sa:
Hasse#7 sa:
MarcusS sa:
Av, en bräda man kan bära under armen. Jag har en Tiga 260 slalom liggande under massa barr om någon är intresserad. Det är ganska intressant och se vilka stora katt det varit i brädsegling under några årtionden.

Katt?

Katalysator? Är det E-windsurfer? :-)

In the good old days fanns det en brädtyp som populärt kallades "kossa", men katt - nä det vete f-n

Jag antar att 3,5" disketter (94st) och gamla analoga 60&90 min. kassettband (ett 30tal) är elektronikskrot. Men skulle nån mot förmodan ha nytta av dessa är det bara att hämta i Gamlestan, Gbg. De är kvar några dagar till.

En uppsättning Blum kökslådor från IKEA till ett traditionellt kök bortskänkes.
De blev över när vi bytte kök och jag har inte hjärta att kasta bort fullt fungerande saker.

Alla lådor är för 40cm bredd, 4 enligt bild och 1 lite högre. Är du lite händig borrar du snabb monteringshål i befintlig stomme och lådfronter.
Alla lådorna överlämnas monterade med våra gamla lådfronter.
De ytterst opraktiska (och troligen oanvända) skärbrädan följer med som bonus.

Hämtas i Skälby, Järfälla och skickas inte. Helst idag…

Bilagor

• Kökslåda.png
    Kökslåda.png
    450.1 KB · Besök: 201
Nån form av motorola digitalbox från telia.
Gjord för att brukas med deras internet tv.

Helt ny, hämtas i nv skåne, eller fås mot frakt.

Närbelägen spekulant har visat intresse. Så den är förmodligen bortskänkt redan.

IMG_20161207_193033.jpg

IMG_20161207_193044.jpg

Senast ändrad:
pme sa:
En uppsättning Blum kökslådor från IKEA till ett traditionellt kök bortskänkes.
De blev över när vi bytte kök och jag har inte hjärta att kasta bort fullt fungerande saker.

Alla lådor är för 40cm bredd, 4 enligt bild och 1 lite högre. Är du lite händig borrar du snabb monteringshål i befintlig stomme och lådfronter.
Alla lådorna överlämnas monterade med våra gamla lådfronter.
De ytterst opraktiska (och troligen oanvända) skärbrädan följer med som bonus.

Hämtas i Skälby, Järfälla och skickas inte. Helst idag…

Bump!
Ingen som har gamla tröga lådor som behöver bytas ut?

Diverse skänkes eller kastas.
Vinrött segelkapell för 4 m bom. Blekt men i stort sett helt.

Ekparkett golv från bauhaus. Klickgolv. 1 st oöppnad förpackning på 2.2 m2 och några lösa plank därtill.

Ett antal byggbeslag. Balkskor + vinklar.

Älvsjö, Stockholm
Stefan

Bilagor

• 1482064621933.jpg
    1482064621933.jpg
    222.2 KB · Besök: 144
  • 1482064665990.jpg
    1482064665990.jpg
    164.3 KB · Besök: 146
  • 1482064695708.jpg
    1482064695708.jpg
    180.7 KB · Besök: 154
  • 1482064723701.jpg
    1482064723701.jpg
    425.3 KB · Besök: 145
Bortskänkes eller kastas om några dagar Flytoverall ganska många år gammal men i stort sett oanvänd. För person ca 170 cm. Kan funka till motorbåt, isjakt eller extra sjöställ på landet mm.
Älvsjö, Stockholm
Stefan

Bilagor

• 1482069865225.jpg
    1482069865225.jpg
    202.3 KB · Besök: 155
Tillbaka
Topp