[OT] SUP

[OT] SUP
Lite OT i tråden men vi köpte en sån här mini-sit-on-top-kajak till ungarna som inte vill stå men gärna sitta på SUPen efter att de börjat köra med kajakpaddel istället.

Efter första sekundernas "den är för vinglig" så fixar dom den riktigt bra och den är stabil men man räkna med att bli blöt, det både stänker in och droppar från paddeln. Paddeln är f.ö. extremt enkel om man är van vid "riktiga" paddlar men funkar ändå bättre än en stor paddel för den har lagom stora blad för att det inte bara ska bli 180-graders-vändningar vid varje paddeltag.

För 1500 kr är den helt klart ett fynd, vi har dragit iväg på små paddelutflykter flera kvällar i rad nu med 10-åringen.

[OT] SUP
Kollade lite facebook grupper och blocket men såg inga uppblåsbara supar som lockade tyvärr. Nu är det två supar beställda från bluefin i Storbritannien. Blev lite dyrare än vad vi hade tänkt (12t för två) men hoppas på att det anländer två hyfsat snabba touring supar som man kan ut och paddla långt med.

[OT] SUP
Men du har ju fortfarande ett as till mast att hasa runt med. Så den uppblåsbara bärbarheten försvinner lite.
Fick för mig att masten var delbar

Finns helt uppblåsbart segel också men tveksam till det.

Det verkar snäppet vanligare och billigare med wing sup. Inget mastfäste men centerbord behövs nog.
Har du någon uppfattning om det? Vindsurfing begriper jag grunder hjälpligt i teorin men wing har jag ingen aning om

[OT] SUP
Fick för mig att masten var delbar

Finns helt uppblåsbart segel också men tveksam till det.

Det verkar snäppet vanligare och billigare med wing sup. Inget mastfäste men centerbord behövs nog.
Har du någon uppfattning om det? Vindsurfing begriper jag grunder hjälpligt i teorin men wing har jag ingen aning om
Nej där jag går bet. Vindpropulsion, utöver att det går framåt när man har vinden i ryggen, är för mig ett mysterium.

[OT] SUP
Än är det säsong..

IMG_7003.jpeg

Tillbaka
Topp