[OT] Superbowl

Dan C

Aktiv medlem
[OT] Superbowl
ikväll (natt) är det dags för Superbowl.
Kansas Chiefs VS 49'ers
Är det nån som tänker följa spektaklet live?
Jag gillar GB Packers, men det var ju länge se'n de var i Superbowl... :(

[OT] Superbowl
Jag tänker se det. Hoppas att Pacheco får många yards. Och jag hoppas att kamerorna är riktade mot planen istf mot VIP-boxarna.

[OT] Superbowl
Detta är inte Chiefs vs. 49ers eller Mahomes vs. Purdy.

Det är Spagnuolo vs. Shanahan.

Kommer inte titta inatt, Superbowl är allt för ofta en besvikelse jämfört med random match vecka 7 under gruppspelet. Att det dessutom är två dominanta lag gör det inte mer spännande.

[OT] Superbowl
Är det inte ett litet svaghetstecken om den största snackisen innan matchen är om en viss person ska sitta i publiken eller ej?
De som är intresserade av sporten är fortfarande intresserade av sporten. Att så många andra är intresserade av nåt som är helt ointressant/irrelevant är svagt, absolut. Låt dem vara intresserade på sitt håll. Och/men låt sporten vara sport (och inte ett relationsdrama).

[OT] Superbowl
Tycker det är rätt kul att titta på NFL - eller rättare sagt tyckte. Det är hopplöst med alla reklamavbrott. Man kan iofs spela in och spola fram vid avbrotten, men det blir också jobbigt efter ett tag.

[OT] Superbowl
Highlights (på ca en kvart) brukar ge mer nöje per tidsenhet. Men, ibland är det trevligt live också. Reklamavbrotten och halftimeshowen? Inte det intressanta.

[OT] Superbowl
Highlights (på ca en kvart) brukar ge mer nöje per tidsenhet. Men, ibland är det trevligt live också. Reklamavbrotten och halftimeshowen? Inte det intressanta.
Såg några stycken (i efterhand) när TV3 sände. Även när man kunde spola reklamen var dock mängden reklam smått påfrestande. Vet förvisso inte hur det är nu, men cynikern i mig säger att reklammängden knappast minskat.

[OT] Superbowl
Vet att det är otillåtet att figurera med mer än ett nick, men vad gäller för byte av nick?

Och vad gäller för regler kring hur ett nick får konstrueras? Olika typer av whitespace i nick?
Du har ju gjort något konstigt med dit "ö" och sen känns det lite förlängt utan space. Väldigt märkligt konstruerat. ?

[OT] Superbowl
Du har ju gjort något konstigt med dit "ö" och sen känns det lite förlängt utan space. Väldigt märkligt konstruerat. ?
Undvikandet av svenska tecken i mitt nick är medvetet. Klart opraktiskt om man behöver logga in på ett tangentbord utan svenska tecken. Går förstås, men klart lättare att skriva ett o istället.

Och vad gäller avsaknad av mellanslag så känns det lite som glashusstenkastande när det kommer från en person med nick @Hasse#7. ?

[OT] Superbowl
Undvikandet av svenska tecken i mitt nick är medvetet. Klart opraktiskt om man behöver logga in på ett tangentbord utan svenska tecken. Går förstås, men klart lättare att skriva ett o istället.

Och vad gäller avsaknad av mellanslag så känns det lite som glashusstenkastande när det kommer från en person med nick @Hasse#7. ?
Nu är du ju matematiker och logiker av rang, men ett visst mått av ironi kan väl förvänta sig? Det var bara trams.

[OT] Superbowl
Nu är du ju matematiker och logiker av rang, men ett visst mått av ironi kan väl förvänta sig? Det var bara trams.
Jag inser att du tramsar. Första delen av mitt svar var förvisso en ärlig förklaring till varför jag undvek svenskt tecken men den andra delen är rent "mottramsande" såsom jag hoppas emojin tydliggör.

[OT] Superbowl
Vadå ”ö”? Heter han inte Goran Slobanovic?
Uppenbarligen något jag och internetet missar här ...

1707724679234.png

[OT] Superbowl
Såg några stycken (i efterhand) när TV3 sände. Även när man kunde spola reklamen var dock mängden reklam smått påfrestande. Vet förvisso inte hur det är nu, men cynikern i mig säger att reklammängden knappast minskat.
Ett tag sändes matcher när man fick reklamavbrott utan reklam. Dvs den svenska sändningen fortsatte när den amerikanska lade på reklam. Typ, powerbreaks hela tiden. Skönt för spelarna att få återhämta sig, visserligen, men tråkiga avbrott (och reklam blir ju ingen glad av).

[OT] Superbowl
Rätt spännande (andra halvan) så jag är nöjd med årets Superbowl. Somnade visserligen under halvtidsshowen (inte oplanerat, eller oväntat, efter en helg med 24 h arbete) men man kan ju se highlights (utan reklam).
Plus: alltid kul med otroliga pelare som McCaffrey och Pacheco (och många andra, naturligtvis) trots att de två tappade var sin boll i början. Det oproffsiga utbrottet mot Reid kanske är början på en ny världshit, vem vet?

[OT] Superbowl
Ett tag sändes matcher när man fick reklamavbrott utan reklam. Dvs den svenska sändningen fortsatte när den amerikanska lade på reklam. Typ, powerbreaks hela tiden. Skönt för spelarna att få återhämta sig, visserligen, men tråkiga avbrott (och reklam blir ju ingen glad av).
När du säger det var det nog när jag såg s.a. de amerikanska reklamavbrotten blev en blandning av (a) några svenskar som satt och gaggade med för den oinsatte lite knepig svengelsk terminologi och (b) svenska reklamavbrott.

Såg väl tillräckligt mkt för att inse de grundläggande reglerna. Orkade dock aldrig lägga ner jobbet på att förstå det på en sådan nivå att jag fattade taktiska finesser med mindre än att kommentatorerna tydligt förklarade, vilket det väl var lite si och så med som jag vill minnas det.

[OT] Superbowl
Såg väl tillräckligt mkt för att inse de grundläggande reglerna. Orkade dock aldrig lägga ner jobbet på att förstå det på en sådan nivå att jag fattade taktiska finesser med mindre än att kommentatorerna tydligt förklarade, vilket det väl var lite si och så med som jag vill minnas det.
Att syssla med dessa taktiska spel ÄR ett jobb. Så vi med andra jobb har av naturliga skäl en nackdel. Eller fördel. Vi kan skippa tänkandet och (försöka) se och njuta av dessa spel (och uppfatta allt som leder fram till alla yards). Mycket jobb utförs i det tysta. Även "enkla" spel. Att nån springer genom en köttmur kan se enkelt ut. Men det är ett tufft jobb att göra ett hål i denna köttmur. Sånt är svårt att se (och lätt att missa) för en oinvigd.

[OT] Superbowl
Näe sporten har ju mer gemensamt med schack än andra bollsporter. Vi hade turen att få en grundlig genomgång när vi bodde i USA en liten vända och det fanns ju betydligt mer djup än man trodde.

Verkar ju tyvärr vara rätt hopplöst att försöka följa sporten om man inte vill utsätta sig för dyra tv-paket med reklambombade sändningar mitt i natten.

[OT] Superbowl
Betalar för Gamepass (som visserligen är dyrt), men som har föredelen att alla matcher finns dagen efter nedklippta till 40 minuter (alla spel). Ingen reklam och inget onödigt.

[OT] Superbowl
Ja, det här var ju lite "speciellt", Travis Kelce går bananas mot Reid. Tragiskt nog i dagens värld så misstänker jag att det väger tyngre att vara Swifts pojkvän än en legendarisk coach. :confused:

[OT] Superbowl
Näe sporten har ju mer gemensamt med schack än andra bollsporter. Vi hade turen att få en grundlig genomgång när vi bodde i USA en liten vända och det fanns ju betydligt mer djup än man trodde.

Verkar ju tyvärr vara rätt hopplöst att försöka följa sporten om man inte vill utsätta sig för dyra tv-paket med reklambombade sändningar mitt i natten.
Är inget som jag direkt brinner för så med mindre än att jag får det på köpet är det inte akuellt för min del. Sen finns väl långtidseffekter av sporten (för utövarnas del) som inte är så trevliga.

[OT] Superbowl
"He has helped me a lot with channeling that emotion, with channeling that passion and I owe my entire career to that and how to control how emotional I get. I just love him."

Liiiite fail på den där kontrollen.

[OT] Superbowl
"He has helped me a lot with channeling that emotion, with channeling that passion and I owe my entire career to that and how to control how emotional I get. I just love him."

Liiiite fail på den där kontrollen.
Fatta hur illa det måste ha varit innan då. Jag säger bra jobbat.

Tillbaka
Topp