[OT] Sveriges trevligaste cykelforum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Freddie L sa:
ejon sa:
Freddie L sa:
ejon sa:
Freddie L sa:
Jag trodde du lämnade Happy redan i första tråden, ejon? Happy är som det är. Ditt gnäll kommer inte göra varken till eller från, annat än att du lär få problem med reflux som du hetsar upp dig.

Gör som alla andra när det blir lite för ”Happy”, ta en paus på ett halvår-ett par år. Så man får lugna ner sig lite. Och sluta läs el-trådarna, det är mest i dem som folk inte kan sköta sig.

Lycka till!

Gnäll? Knappast, se det som ett bidrag till vad tycker man borde åtgärda. Onej, jag hänger inte här ändå så det är sak samma för min del. Jag vet inte vem reflux är men jag tycker ändå det förekommer en hel del förtäckta hot här vilket är olagligt vill jag påminna er om.
Vem reflux är? Tyckte du att jag hotade dig nu? Prova att anmäla mitt inlägg vettja! ?

Nej, men på den korta tid jag har varit här, så har jag fått väldigt många "tips" på hur jag ska uttrycka mig.
Tråkigt att du känner så!

Det här blir mitt sista inlägg på tre månader pga olaga hot. Hörs!

Tack för ditt värdefulla inlägg. Precis som påtalats tidigare så gjorde din signatur skillnaden. Väldigt vuxet.

ejon sa:
Zinkpasta, har du sparat denna bild från modem tiden på 90-talet? För att kunna posta den 30 år senare? Var den verkligen så bra? Mannen du lever i en svunnen tid.

Det var bättre förr, innan elen kom till byn.

zinkpasta sa:
ejon sa:
Zinkpasta, har du sparat denna bild från modem tiden på 90-talet? För att kunna posta den 30 år senare? Var den verkligen så bra? Mannen du lever i en svunnen tid.

Det var bättre förr, innan elen kom till byn.

I det här fallet tror jag inte el gör någon skillnad :/

Senast ändrad:
ejon sa:
jonte987 sa:
ejon sa:
Freddie L sa:
ejon sa:
Freddie L sa:
Jag trodde du lämnade Happy redan i första tråden, ejon? Happy är som det är. Ditt gnäll kommer inte göra varken till eller från, annat än att du lär få problem med reflux som du hetsar upp dig.

Gör som alla andra när det blir lite för ”Happy”, ta en paus på ett halvår-ett par år. Så man får lugna ner sig lite. Och sluta läs el-trådarna, det är mest i dem som folk inte kan sköta sig.

Lycka till!

Gnäll? Knappast, se det som ett bidrag till vad tycker man borde åtgärda. Onej, jag hänger inte här ändå så det är sak samma för min del. Jag vet inte vem reflux är men jag tycker ändå det förekommer en hel del förtäckta hot här vilket är olagligt vill jag påminna er om.
Vem reflux är? Tyckte du att jag hotade dig nu? Prova att anmäla mitt inlägg vettja! ?

Nej, men på den korta tid jag har varit här, så har jag fått väldigt många "tips" på hur jag ska uttrycka mig.

Beror detta på brister hos dig eller hos omgivningen tänker du?

Vad tror du själv?

Vad jag tror? Det viktiga är att du tar dig tid att reflektera.
För egen del har jag under en lång karriär fått lära mig att det inte hjälper att skylla på andra när man blir missförståd eller t.o.m. illa omtyckt.
Jo, jag tycker att jag har rätt och omgivningen är idioter men jag kan bara jobba med mig själv. Bonus tipset är att mörka lite om man tycker att omgivningen är idioter eller som i ditt fall sociopater.

Nu blev jag jättenyfiken, jag vill gärna se ett exempel på dessa hot. Länk, tack!

Hahaha, roliga små kultingar... ?

jonte987 sa:
ejon sa:
jonte987 sa:
ejon sa:
Freddie L sa:
ejon sa:
Freddie L sa:

Lycka till!

Vad tror du själv?

För egen del har jag under en lång karriär fått lära mig att det inte hjälper att skylla på andra när man blir missförståd eller t.o.m. illa omtyckt.
Jo, jag tycker att jag har rätt och omgivningen är idioter men jag kan bara jobba med mig själv. Bonus tipset är att mörka lite om man tycker att omgivningen är idioter eller som i ditt fall sociopater.

Seriöst lilla gubben:) Nu ska jag inte försöka använda för hårda ord så att jag sårar någon. Det verkar ju ändå vara ganska känsligt här. Det är väl ingen som skulle ta dessa signaturer på allvar i det civila livet? Man kunde ju inte bry sig mindre. Det jag seriöst efterfrågar här är något svar från en moderator. Det avgör ju faktiskt hur forumet framöver utvecklas.

Fast en sak kanske du har rätt i, cyklister kanske är ett knepigt gäng, i synnerhet dessa som sitter och postar bilder med äldre herrar som stoppat bananen i ett avgasrör. Jaja.. vi får väl se om moderatorerna tycker det är lika roande och spännande.

Senast ändrad:
Örjan Lax sa:
ForesterGuy sa:
Magnus K sa:
"Sveriges trevligaste cykelforum" - tja, det finns väl typ ingen konkurrent, sååå...

Personpåhopp i varannan tråd, "my way or the highway" är rådande attityd och en grundmurad snobbism... Jag står ut enbart för att plocka guldkornen av kunskap ur den här kökkenmöddingen.

Detta är enda inlägget där jag kommer kritisera forumets karaktär eftersom jag hört av insatta att Happy skapades efter ett gäng människor som tröttnat på hård och godtycklig moderering av ett annat forum. Jag kan förstå att det hände, men jag gillar't inte ändå. Att det finns nån som vill annonsera här kan jag inte förstå, med tanke på innehållet jag beskrev överst.

/Magnus

Du skulle varit med på Fidonettiden...

Ett slags hundforum? ?

https://en.wikipedia.org/wiki/FidoNet

Earlslick sa:
Elhojtok sa:
Diskutera samhällsekonomi med någon som konsekvent byter ut ordet "skatt" mot "stöld"
eller politik med någon som genomgående kallar folk som inte röstar på SD för "folkförrädare"
eller alltid kallar Biltemacyklar för "rostiga bojsänken"

Den där liknelsen var väl inte så bra, det är väl snarare som att starta en tråd på avpixlat eller liknande och fråga hur du blir en god kommunist och sen bli upprörd om du får mothugg.

Exakt vad är som att starta en tråd på avpixlat?
Och vaddå liknelse?

Vilka är de här gnällspikarna som aldrig cyklar men som förstör för ejon?

LandRover-mannen är en legend på happy! Undrar förresten om det inte var en av de nuvarande moderatorerna som ursprungligen postade bilden :-)

ejon sa:
jonte987 sa:
ejon sa:
jonte987 sa:
ejon sa:
Freddie L sa:
ejon sa:
Freddie L sa:

Lycka till!

Vad tror du själv?

Seriöst lilla gubben:) Nu ska jag inte försöka använda för hårda ord så att jag sårar någon. Det verkar ju ändå vara ganska känsligt här. Det är väl ingen som skulle ta dessa signaturer på allvar i det civila livet? Man kunde ju inte bry sig mindre. Det jag seriöst efterfrågar här är något svar från en moderator. Det avgör ju faktiskt hur forumet framöver utvecklas.

Fast en sak kanske du har rätt i, cyklister kanske är ett knepigt gäng, i synnerhet dessa som sitter och postar bilder med äldre herrar som stoppat banan i ett avgasrör. Jaja.. vi får väl se om moderatorerna tycker det är lika roande och spännande.

Nu förstår jag inte alls. Svara du på rätt inlägg?

jonte987, jag tycker du ska rapportera inlägget som tilltalar dig "lilla gubben" som nedvärderande och personangrepp!

Jag fick inget svar, jag känner mig kränkt och negligerad. ejon, har du aldrig kallat dig Bergslag2? Jag tycker jag känner igen dig.

h.g.j sa:
Ni som skriver här att hela den här stora oformliga saken är skit och ni bara är här för guldkorn... Ni formar forumet lika mycket som dom ni tycker har fel. Skriv i de trådar som ni tycker är rätt då, led forumet i "rätt" riktning... Många av de "profiler" och "forumrävar" som det pratas om har inte varit här för alltid, och kommer inte heller vara det, det är vi alla som gör forumet till vad det är, på gott och ont.
Jag har försökt det under några få års tid, men själva grundstenen i Happy verkar vara ett långfinger mot alla så... Nä, så länge inte forumets moderatorer och kärntruppen vill ändra så får Happy fladdra runt i stormen. Tids nog kommer nog en klippa, och jag tänker inte gråta då...

/Magnus

ooms sa:
jonte987, jag tycker du ska rapportera inlägget som tilltalar dig "lilla gubben" som nedvärderande och personangrepp!

Va? Är det nån sorts härskarteknik? Jag trodde hen började gilla mig

Magnus K sa:
h.g.j sa:
Ni som skriver här att hela den här stora oformliga saken är skit och ni bara är här för guldkorn... Ni formar forumet lika mycket som dom ni tycker har fel. Skriv i de trådar som ni tycker är rätt då, led forumet i "rätt" riktning... Många av de "profiler" och "forumrävar" som det pratas om har inte varit här för alltid, och kommer inte heller vara det, det är vi alla som gör forumet till vad det är, på gott och ont.
Jag har försökt det under några få års tid, men själva grundstenen i Happy verkar vara ett långfinger mot alla så... Nä, så länge inte forumets moderatorer och kärntruppen vill ändra så får Happy fladdra runt i stormen. Tids nog kommer nog en klippa, och jag tänker inte gråta då...

/Magnus

Varför så bitter?

Barnungar som stampar i marken och skriker "ni skaj vaja vuxna!". Är det liknelsen du söker @staine?

Magnus K sa:
h.g.j sa:

/Magnus

Precis, det skulle vara omöjligt i realiteten. Skulle någon av en seriös karaktär vilja dryfta något så får man nog vänta sig att man får en bild med en snopp i cykelsadeln och dylikt. Det är tydligen definierat som "högt i tak" och ytterst civiliserat att uppföra sig så i detta forum. Som sagt jag inväntar moderatorernas replik.

Senast ändrad:
Bengt-re sa:
Magnus K sa:
h.g.j sa:

Varför så bitter?
Nån ställde frågan om Happy lever upp till sitt motto och jag skrev ner min syn på det. Skulle du ärligt tycka att det här är "Sveriges trevligaste cykelforum" om det nu fanns ett annat som konkurrerade?

/Magnus

Magnus K sa:
Bengt-re sa:
Magnus K sa:
h.g.j sa:

Varför så bitter?
Nån ställde frågan om Happy lever upp till sitt motto och jag skrev ner min syn på det. Skulle du ärligt tycka att det här är "Sveriges trevligaste cykelforum" om det nu fanns ett annat som konkurrerade?

/Magnus

Du menar om det fanns ett annat som var trevligare? Låt mig fundera, återkommer.

Elhojtok sa:
Earlslick sa:
Elhojtok sa:
Diskutera samhällsekonomi med någon som konsekvent byter ut ordet "skatt" mot "stöld"
eller politik med någon som genomgående kallar folk som inte röstar på SD för "folkförrädare"
eller alltid kallar Biltemacyklar för "rostiga bojsänken"

Den där liknelsen var väl inte så bra, det är väl snarare som att starta en tråd på avpixlat eller liknande och fråga hur du blir en god kommunist och sen bli upprörd om du får mothugg.

Exakt vad är som att starta en tråd på avpixlat?
Och vaddå liknelse?
Att starta en tråd om elcyklar på happy. ??

Mårten sa:
Det här är nog den bästa tråden på länge. Tack hörni!

+1,37

Det skönaste är att de som har starkast åsikter om hur andra skall bete sig och anklagar folk för att vara trångsynta är de som verkligen är i skriande behov av självransakan och en vänskaplig örfil.

Jag undrar om inte vissa signaturer är oroliga för att bli utslängda när vissa här ställer krav på att diskussionerna ska ha en viss "höjd".
Ett forum för vanligt folk som är intresserade av cyklar och cykling där man diskuterar allt som har med cykling att göra och allt däromkring som berör livet i allmänhet.

Jo jag vet, jag får nu säkert en naken bild på en man som gör något konstigt med någon pryl. Joo jag vet att Ni tycker att jag ska tycka det är givande. Tyvärr så gör jag inte det. Det är inte det minsta roligt tycker jag i alla fall, men det får stå för mig.

Senast ändrad:
s sa:
Mårten sa:

+1,37

Det skönaste är att de som har starkast åsikter om hur andra skall bete sig och anklagar folk för att vara trångsynta är de som verkligen är i skriande behov av självransakan och en vänskaplig örfil.

Vilka har starkast åsikter? Är det en stark åsikt att ge ett perspektiv på tråden? Ingen behöver väl oroa sig det minsta om det vore osant? Det är ju dock inte osant och därför är det "starka" åsikter. Vänskapliga örfilar? Hrm jag vet inte det... jag tycker det inte överensstämmer med min värdegrund.

ejon sa:
Jag undrar om inte vissa signaturer är oroliga för att bli utslängda när vissa här ställer krav på att diskussionerna ska ha en viss "höjd".
Ett forum för vanligt folk som är intresserade av cyklar och cykling där man diskuterar allt som har med cykling att göra och allt däromkring som berör livet i allmänhet.

Jo jag vet, jag får nu säkert en naken bild på en man som gör något konstigt med någon pryl. Joo jag vet att Ni tycker att jag ska tycka det är givande. Tyvärr så gör jag inte det. Det är inte det minsta roligt tycker jag i alla fall, men det får stå för mig.

Är det inte så att det forum du önskar finns närmare än du tror? Agera på happyeride, du är där, vi är inte där och kommer inte dit. Det är få som säger emot. Du kan vara diktator varenda gång och redan på sidan 1. Det du vill skriva om är inte OT där. Land Rover-mannen stannar hos oss av religiösa skäl.

Jag tycker Hasse#7 förtjänar ett svar på sin fråga högre upp i tråden nu.

Senast ändrad:
ejon sa:
s sa:
Mårten sa:

+1,37

Vilka har starkast åsikter? Är det en stark åsikt att ge ett perspektiv på tråden? Ingen behöver väl oroa sig det minsta om det vore osant? Det är ju dock inte osant och därför är det "starka" åsikter. Vänskapliga örfilar? Hrm jag vet inte det... jag tycker det inte överensstämmer med min värdegrund.
Ledtråd: Samma person som nyss klivit in på den pågående festen, klagat högljutt på musiken som spelas, resten av deltagarna och sedan börjar kalla folk för "lilla gubben" när de ifrågasätter beteendet.

ejon sa:

Landrovermannen är ett stående internskämt, liksom bilder på diktatorer på sidan 3 av trådar som är på väg att spåra ur. Ja, det är lite omoget, men det är ganska harmlöst och sådant som med tiden skapar sammanhållning och glädje.

Det är viktigt att lyssna på dem som kommer in med färska ögon, men även det motsatta gäller. Ja, elcykeltrådarna är infekterade. Ja, det finns ett antal individer som ofta går till angrepp i eltrådarna. Ja, moderatorerna borde sätta ner foten kring frågan.

(tips: sluta kalla användare för 'signatur'. En signatur är det man frivilligt kan ha som tillägg till alla ens inlägg).

Efter att ha hängt på en mängd forum de senaste 20 åren kan jag bara säga att Happy har utan större konkurrens varit det som gett mest av nörderi, samhörighet och skoj. De flesta har bara två av dem och de få som har alla tre har en tendens att falla under sin egen tyngd när de vuxit. Lite som Happy kanske eventuellt kommer att göra också. Hoppas det dröjer några år till i alla fall.

Värdegrunden tillåter tydligen taffliga försök till härskarteknik.

Sänk musiken och sluta gnäll på varandra annars stänger vi av stereon och låter alla gå hem!

Rattnalle sa:
ejon sa:
s sa:
Mårten sa:

+1,37

Ledtråd: Samma person som nyss klivit in på den pågående festen, klagat högljutt på musiken som spelas, resten av deltagarna och sedan börjar kalla folk för "lilla gubben" när de ifrågasätter beteendet.

Samma retorik som vanligt, det fria ordet ska tystas. Linjen ska hållas till vilket pris som helst. Peppisarna ska fortsätta att hagla. Det verkar vara så att vissa signaturer tycker att det är syftet med forumet. Jag tycker ju inte det som sagt och det verkar ju finnas andra som tycker samma sak här men som inte vill ha med dessa "signaturer" att göra. Kanske dags att göra upp med detta oskick? Så svårt ska det ändå inte vara?

Nu är du så upprörd att du skriver dubbla inlägg. Dags för dig att sova.

Jag hoppas ingen försummat cykling, samvaro eller sömn på grund av den här tråden.

Ejon, vad förväntar du dig att få ut av ditt argumenterande här?

Spacekitty sa:
Nu är du så upprörd att du skriver dubbla inlägg. Dags för dig att sova.

Tack för dina ord. Nu bidrog du till forumet. Tack för ditt bidrag. Mycket givande. Applåder "kan själv".

zinkpasta sa:
Jag hoppas ingen försummat cykling, samvaro eller sömn på grund av den här tråden.

Jag har försummat både sömn och cykling sen den här tråden startades. Lite tragiskt egentligen. Men jag fick jogga idag och nu ska jag sova så det kanske löser sig ändå...

Beskriv gärna den värdegrund du talar om. Är kan "kan själv" en referens till genus som du vill gå närmare in på?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp