ejon sa:
Det här forumet påminner om boken/filmen Onskan där kamratuppfostran är i fokus. Peppisar delas ut av flertalet återkommande signaturer som gör allt för att sabotera trådar.
Dessa bidrar inte till forumet utan förstör forumet kan jag tycka. (Jag såg några även medverka i denna tråd och den låga tonen infinner sig direkt(föga förvånande!)).
Vissa av forumets signaturer håller i riktlinjerna och det innebär att det finns bestämda åsikter för vad som får dryftas i forumet.
Avviker man från denna åsiktsuppfattning så är manfredslös och har en hel hop som tycker gatulopp är spännande företeelser.
Det tror jag faktiskt drar ner på kvaliteten av det här forumet. En del personer avstår att verka troligen i forumet och tycker inte att det är värt att verka mer än passivt av just dessa skäl.
Nivån är för låg. Det noteras när man i princip varnas från att ta upp vissa ämnen av andra personer i detta forum. Utöver det så förundras man av hur signaturer här tilltalar människor i allmänhet.
Det finns ingen som uppför sig så illa i verkligheten och jag förstår kanske inte riktigt varför detta forum ska härbärgera personligheter som verkar finna glädje att vräka ur sig vad som helst.
Jag undrar varför styr man inte upp detta som moderatorer av detta forum? Är inte det självklarheter?
Tyvärr återkommer dessa signaturer i flera trådar och man kan ju tycka att det märkligt att dessa får hållas. I det avseendet så är Flashback ett betydligt mer seriöst forum där sådana personer
avlägsnas från forumet när OT konstant fyller trådarna med substanslösa kommenterar eller att man inte krasst sätt klarar av att uppföra sig.
Dessa substanslösa signaturer som skräpar ner trådarna med rappakalja bidrar till att trådarna blir hopplösa att läsa och forumet indirekt mindre bra. På Flashback finns det aktiva
moderatorer som arbetar för hålla forumet i skick och det är tacksamt.
Jag hoppas det var konstruktiv kritik framförallt till moderatorerna av detta forum. Övriga är välkomna att kommentera detta, men låt det då gärna ha någon form av substans som är läsvärd. Tack.
Reality check!
I ditt 1:a inlägg här på forumet ber du om hjälp med att bygga elcykel fast du enligt ditt 3:e inlägg uppenbarligen har läst en del på forumet innan och verkar ha koll på att just elcyklar är ett känsligt ämne. Du sätter inte OT på tråden och man kan tolka informationen som att du överväger att bygga en elmoppe; "Skillnad på 250w, 500w osv. ".
I ditt 2:a inlägg i samma tråd vill du inte ta till dig om rådet att använda forumet som finns för elcyklar.
Vidare i ditt 3:e inlägg går du till attack mot några/många obestämda användare; "det finns verkligen cykelsociopater här utan socialbegåvning". Du bekräftar också att det du tänker bygga inte är en elcykel utan en elmoppe; "Jag tänkte bygga en cykel med 500w men begränsa den till 250w så att det blir en liten roligare cykel när det finns möjlighet för det. Dock hur stor nackdel är det att ha lite extra som man i princip aldrig nästan använder osv.."
I ditt 6:e inlägg nekar du till att det är en elmoppe du tänker bygga; "Nej, det är en elcykel, vilken del av det var moped?". Detta trots att du själv skriver att du vill bygga med 500 w motor och tänker använda det också, läs citatet ovan igen om du inte inser vad du själv skriver, och med 500 w är det inte en elcykel.
I ditt 7:e inlägg slänger du återigen ur dig påståendet om "cykelsociopater" och tar på dig offerkofta när du påstår att du blivit påhoppad/trakasserad när det inte finns någonting alls i tråden som ens i närheten av sådana saker. Du skriver "Det finns inget i det jag skrev från början som motiverar ovanstående påhopp eller besynnerliga frågor som inte har något med texten enligt ovan".
Sanningen är dock att du fått svar i tråden baserat på den information du gett oss.
Med en sådan start på ett forum så finns det skäl till lite självrannsakan innan man spyr galla över hela forumet; "Det här forumet påminner om boken/filmen Onskan där kamratuppfostran är i fokus".
Du går vidare med "Dessa substanslösa signaturer som skräpar ner trådarna med rappakalja" och sätter dig samtidigt på höga hästar och påstår att du kommer med konstruktiv kritik.
Detta inlägg tycker jag har "någon form av substans som är läsvärd" men jag är inte helt säker på att du håller med.
Mitt förslag är att du andas lite och tänker igenom din egen framtoning och hur du uppfattas innan du hittar på saker och går till angrepp till höger och vänster. Två fel gör inte ett rätt!
Edit - Rättade till lite konstig styckeindelning.