[OT] Ta bort ett kärt husdjur
Det finns nog inget enkelt svar på den fråga. För min del händer det fortfarande att jag öppnar dörren väldigt försiktigt när när jag kommer hem och gör mig berädd att stoppa en utrusande katt trots att det nu är över fem år sedan hon somnade in. Vissa rutiner sitter i ryggmärgen men nu är det mer något som får mig att minnas och värdesätta vad hon och hennes bror gav i form livskalitet under de år vi fick tillsammans.Drosa sa:Du har helt rätt i det men jag undra bara hur länge ett tag är?:-/ Ja fy f-n, undrar hur länge jag kommer att ropa på henne när jag går in i köket, kommer hem osv. Förut var jag på väg att fylla på den tomma vattenskålen...
Tyvärr fick vår älskade storpudel somna in sommras och den smärtan kommer att sitta i länge. Han fick tyvärr inte det fina och värdiga avslut han förtjänade och det gör sorgearbetet onödigt tungt. Började med strul med betalningen. När killen var på väg att somna kom det in en tjej från receptionen och vill ha betalt för gravsättningen som man glämt bort att ta betalt för. Skapade onödig stress och den lugna och värdiga stämningen var som bortblåst. Det handlade om en avgift på några hundralappar så det kunde man självklart löst genom att skicka en faktura. När killen sedan somnat och och det var dags att sätt i kanylen tyckte man på AniCura i Jönköping att detta var ett bra tillfälle att låta ovan stickträna. Känndes fruktansvärt ovärdigt men tyvärr är man i ett shocktillstånd så man ifrågasätter inte vad f-n dom sysslar med utan det kommer senare när man skall bearbeta sorgen. Tyvärr var också personalen väldigt okänslig med komentarer av typ utgången är där när man av naturliga skäl är lite tvekande i steget och vänder sig om en extra gång. Tvärr lyckas man också klanta till det med att medela när gravsättningen var gjord. Vi trode att dröjesmålet med gravsätting berodde på att det var under semmestertider men så var inte fallet utan när vi började forska i det så visade det sig att AniCura missat detta och slarvat bort noteringen om att killen var gravsatt utan man fick vända sig till kommunen för att få klarhet i hur det låg till. Det visade sig att killen legat gravsatt i tre veckor utan att vi vetat om detta. Känn som sagt minst sagt ovärdigt.
Skön att höra att ni fick en värdig och så fin sista stund tillsammans som det bara går att få i denna typ av situation.