OT: Tajta kläder = sköna kläder

För första gången i happys historia börjar jag fundera på om det inte är dags att låsa en tråd för vidare inlägg eller kanske till och med ta bort den helt :-D

jomper: flåt.... ska hålla mig utanpå kläderna!

En fråga då ni som rakar benen, hårväxten skyddar och värmer ju lite, märke ni nån skillnad,a tt det blir kalalre osv?

bruse:
De som rakar sig brukar hävda att det blir varmare om benen pga hårstråna skapar luftvirvlar runt benen som kyler. Håret värmer bara så länge man står relativt still, med fartvind så blir det motsatt effekt.

jomper skrev:

> För första gången i happys historia börjar jag fundera på om
> det inte är dags att låsa en tråd för vidare inlägg eller
> kanske till och med ta bort den helt :-D

*asgarv*

lundatok skrev:

> Vet din sambo om att du använder hennes ladyshave där?

Yepp. Lite pungsvett har ingen ladyshave dött av ;)

(stressar jomper att stänga tråden lite)

Jomper. Kan du inte behandla ordet "rakning" på samma vis som "f_o_t_b_o_l_l" :) Rakningstrådar borde bannlysas från mtb forum. Ha ha ha..

Post Ändrad (04-04-21 16:09)

Vaddå, det kan vara bra att disskutera att man inte ska lyfta hyveln på tillbakavägen när man rakar benen - då rensas hyveln från hår istället för att kleggas igen. :)

Man lär sig mycket av att surfa på Body Buildingsidor också...

Hahha BB-sidor/forum åt folket! Där lär man sig även att det är helkroppsvaxning/rakning som gäller ...iaf vid tävling hahaha ;) Nä men allvarligt...så farligt är det väl inte med rakning.

Är man så insnöad på vad som anses "manligt" / "kvinnligt" så kanske man borde läsa lite socialpsykologi och diverse andra närliggande ämnen. IMHO

Ännu mera OT:
Jag delade en villa med några studiekamrater förut varav en är tjej. Har för vana att gå omkring i shorts inomhus, det i kombination till sparsam och tunn hårväxt på benen ledde till att shortsbenen skavde bort hår på låren.
Den tidigare nämnda tjejen hade visst gått och stört sig på detta en längre tid och en dag när vi satt framför tv:n utbrast hon plötsligt
"Varför har du så lena hårfria ben och inte jag!?!?"

Än idag vet jag inte om jag ska ta det som en komplimang eller förolämpning å det grövsta :D

/Eric den Lenbenta.

Med riskt för att vara den som orsakar trådens stängning så frågar jag om ni vet vad den kvinnliga motsvarigheten till pungsvett heter?

-

Läppglans....

;-)

Rhino skrev:

> "Varför har du så lena hårfria ben och inte jag!?!?"
>
> Än idag vet jag inte om jag ska ta det som en komplimang eller
> förolämpning å det grövsta :D

Min första flickväns morfar och jag satt vid ett fikabord en sommar. Gubben satt tyst och halvtittade på mig rätt länge, sen utbrast han:

"Om du hade varit tjej hade du haft riktigt snygga ben."

Vet fortfarande inte hur jag ska tolka det och direkt hårfria har de inte varit sen före puberteten :)

SuperApe skrev:

> raka armhålorna? som kille!? va? har jag missat nåt?

Det var faktiskt med den här bilden det började;

När syrran -som bor i "storstad" och är mer världsvan än mig- fick se den föreslog hon att jag borde börja raka bort mina gröna (!) tussar under armarna.

Ett frö var planterat och några månader senare skedde pilotprojektet. Gillade känslan och det fick så förbli. Inte helt opåverkad av diverse body building/fitness-siter heller, om jag ska erkänna.

Edit: Aktualliserade länken.

Senast redigerad av en moderator:
Tobbe, får jag då seriöst fråga vad du använder? Varken hyvel eller trimmer funkar väl bra?

Jag ansar lite lätt med en vanlig sax, men helt bar... hm...

the_TnT skrev:

> "Om du hade varit tjej hade du haft riktigt snygga ben."
>
> Vet fortfarande inte hur jag ska tolka det och direkt hårfria
> har de inte varit sen före puberteten :)

Fick höra något läbbigt på fikarasten av syrran för ett tag sedan, hon hävdade att de flesta ben på strumpbyxereklambilder är ben som tillhör män!

Förmodar att de rakar benen då.. ;)

Tobbe: Ok, jag är slagen :)

Harri: Det har jag också hört. Det är det att män har mer markerade muskler som gör sig snyggare på bild. Givetvis får det inte vara BB-klass med ådriga vader i form av upp-och-nervänt hjärta...
Försökte hitta nåt på internet om det, konkreta bevis, men inget resultat :/

Rhino skrev:

> Harri: Det har jag också hört. Det är det att män har mer
> markerade muskler som gör sig snyggare på bild. Givetvis får
> det inte vara BB-klass med ådriga vader i form av
> upp-och-nervänt hjärta...
> Försökte hitta nåt på internet om det, konkreta bevis, men
> inget resultat :/

Hehee.. Man får väl hoppas det är en vandringsmyt! Typ råttan i pizzan.. ;)

Post Ändrad (04-04-22 16:29)

Skulle mycket väll kunna tänka mig att det stämmer, har tyvär hänt allt för många gånger att man spanat in en läcker häck och ett par välsvarvade spiror på en cyklist när man kommit med bilen för att upptäcka att det var en man när man passerade:(

Väldigt intressant trådutveckling må jag säga. Om jag hade vetat resultatet av min tråd hade jag aldrig startat den! :D

Acrid & Anki: Jag antog att även ni sällade er till (den lilla) skaran kvinnor som gillar män med tajts. Emellertid formulerade jag mig dåligt initalt; jag vill hitta kvinnor som inte cyklar, men som tycker det är snyggt. Finns de?

/Dajja -- kraftigt ansade armhålor

bruse skrev:

> Nej, det får räcka med ansiktet, armhålorna och pungen.

Aj aj aj och återigen aj! Raka pungen, då skär man sig ju.

Nej, man skär sig inte!

KIRE skrev:

> bruse skrev:
>
> > Nej, det får räcka med ansiktet, armhålorna och pungen.
>
> Aj aj aj och återigen aj! Raka pungen, då skär man sig ju.
>
> Nej, man skär sig inte!

Hm gäller att citera rätt!!!!! ;~(
(annars säger jag ordet förtal å ärekränkning å andra svåra ord)

Det var Tobbe som skrev:
"Nej, det får räcka med ansiktet, armhålorna och pungen"

Som svar skrev jag, bruse:
"Aj aj aj och återigen aj! Raka pungen, då skär man sig ju."

Inget annat!

SuperApe skrev:

> raka armhålorna? som kille!? va? har jag missat nåt?

För den delen är en svettig hårtuss i armhålan lika äcklig oavsett om den sitter på en tjej eller kille. Tycker jag.

bruse skrev:

> Tobbe, får jag då seriöst fråga vad du använder? Varken hyvel
> eller trimmer funkar väl bra?
>
> Jag ansar lite lätt med en vanlig sax, men helt bar... hm...

Jag sa juh det. Gillette Venus:

home_leftrazor.jpg
logo_venus.jpg

:-D

Se till att bara raka åt ett håll, drar man både uppåt och nedåt kan man få någon slags blåsor/utslag.

Det sticks lite när det är stubbigt men går över rätt fort eller rakas igen innan dess :)

Personligen skulle jag inte våga sätta en sax i närheten...

Se till att ha ett bra grepp om huden bara, vore inte skoj att slinta med hyveln just där!

> Se till att bara raka åt ett håll, drar man både uppåt och
> nedåt kan man få någon slags blåsor/utslag.
>
> Det sticks lite när det är stubbigt men går över rätt fort
> eller rakas igen innan dess :)
>
> Personligen skulle jag inte våga sätta en sax i närheten...

*rädd*

>
> Se till att ha ett bra grepp om huden bara, vore inte skoj att
> slinta med hyveln just där!
>

Det känns bra om man googlar på "rakad pung" och får happymtb.org som första hit! :D

I övrigt instämmer jag i genital-rakningstipsen

/Dajja - rakar inte för sig själv

Acrid, god smak från början hör jag :). Men dina tjejpolare (som inte cyklar), tycker någon av de att det ens är i närheten av snyggt... Vänta lite nu, det var därför (!)du började cykla. (Kom jag på dig.)

/Dajja -- mer än bara ett par hårda ben och en välformad stjärt

Av det jag sett av acrid, inte mycketm mao, så tror jag inte kläderna spelar nån roll. Grabbarna faller nog som furor ändå....

ursäkta språket men: FANFANFAAAN! Rakdjävulen flög i mig i morse. Förmodligen blev jag demonbesat av denna tråden och skulle bara ansa lite, downstairs. Eftersom det såg ut ungefär som tina turners hår däre nere så åkte saxen fram! Och vad händer? En sekunds okoncentrtion, ett skri och blodet flyter och nu sitter man här, slokörad med ett plåster som inte inte vill sitta fast. :-(

(det lossade nog en skinnbit på nära en halv kvmm!!!)

Trist Superape :(. Måste dock säga att jag själv aldrig använt sax eller hört någon använda sig av en. Såpass fina hårstrån. Håll dig till hyveln i fortsättningen!

/Dajja -- stubbig

HAHAHA, ni har verkligen stora problem!!, det kostar att ligga på topp.

Men superape, jag måster ju erkänna att jag lider lite med dig..hehe

> Superap: "It's a jungle out there!"

Oavsett djungel eller ej, kör med hyvel. Brukar personligen använda avlagda rakblad (som rispar ansiktet, men dock ej pungen) vilka i mitt tycke tillåter lite "slint" utan blödning. Tar dock lite längre tid.

/Dajja -- får SOS-flashback till den goda gamla Fido-tiden

Men man kan ju alltid trimma ned "busken" med sax.
Det känns liksom fel med slät säck och djungel överallt annars!
Gjorde samma misstag som Superape en gång. Det är inget misstag man gör två ggr, man lär sig! Men jävel vad det blöder! Dock läkte det ihop väldigt fort...

Ja, jag hade ignorerat den här tråden tills nu, man får skylla sig själv.
Ünder VR så låg jag i några mil och tittade på en med långt hår, kroppen var inte mycket att se men rumpan, ja, det var klart att det var en snubbe, morsning.
Apropå min tra la la, så skulle jag inte utsätta den för löpning i tajts, där går gränsen, men cykla i cykelbyxor går bra.
Sen vill jag bara rekomendera att använda trimmer, det blir så "kladdigt/klibbigt" med hud mot hud, när man rakar sig.

Ha D

Tillbaka
Topp