OT: Tajta kläder = sköna kläder

Jag tror tråden handlar mer om kroppsbehåring och hur man avlägsnar den, men det är en klart underhållande tråd.

acrid: ja, tänk om...

Om vi återgår till benen så har jag kommit på att en vanlig hårtrimmer (som man klipper huvudet med) funkar för att ansa ner till hyvelrakningsbar längd, sparar mycket tid i duschen!

Minns förövrigt första gången... :-) en riktigt blodig och kletig historia...jade fått för mig att testa använda rakskum :-D blev ingen direkt höjdare kan jag säga, efter den upplevelsen är det alltid duschen som gäller! (hm, jo jag pratar alltså fortfarande om att raka benen om nån blev orolig)

Acrid och Zam: Nu är ju denna tråd väldigt OT, så jag tror nog inte att det är något att bråka om ;) I övrigt vart jag förvånad över hur diskussion kring tajta kläder kan leda till könsrakning... alla vägar leder till Rom?

/Dajja - 2h spinning med tuffa deltagare

Hahahha Dajja det funderade jag oxå på...vadå spåra ur. ;) Men den är helt klart bra underhållning.

Ngn mod/admin: kan den inte göras till sticky? =)

Acrid: jag brukar bli beskylld för snuskiga sidospår, men denna gång var jag faktiskt (!) oskyldig :D

Sticky... Läsvärt/BS? ;P

/Dajja - luktar illa, ska duscha

Jag ber om ursäkt.
Jag tror att det var jag som fick tråden in på rakning (av benen i första hand..).
Hade ingen aning om vilket monster man skulle väcka!

Jag tror inte det var ditt fel. Det känns som intimrakningen har varit förträngt hos många i flera år, men nu fick de äntligen en anledning att prata fritt... Du vart en katylosatorisk psykoanalysator! ;)

/Dajja - bara skojar...

the_TnT skrev:

> I'm a monster, and I like it.

I'm an asshole, and I don't give a shit?

> Som ni säkert förstår är intimrakning inget intimt för mig,
> inte att disskutera iaf. :) Blir inget bildreportage dock ;)
>

*besviken då närbildsmannens bildrepotage uteblev* ;)

Landsväg= Tight
MTB = Tight / Lösare

Cyklar man många mil i motvind föredar jag tight, det gör skillnad. I skogen spelar det knappast någon roll. Fast visst känns det som om man är lite snabbare i tighta kläder ;)

Baxter skrev:

> Cyklar man många mil i motvind föredar jag tight, det gör
> skillnad. I skogen spelar det knappast någon roll. Fast visst
> känns det som om man är lite snabbare i tighta kläder ;)
>

Det känns inte bara snabbare, det känns härligare med tajta kläder helt enkelt *kommer ut ur garderoben*

/Dajja - tajtfetisch

Baxter: Det är bara att haka på, det blir en hel del Happyturer både i skogen och på landsvägen inom kort i Göteborgsområdet. :-)

/Leo

Spårvägens tempodräkt är en HIT kan jag säga när det gäller att vara grym att cykla i!
<http://www.svenskidrott.se/Downloads/43892/pics/Hjalmar_tia.JPG>

Öl (ale) och cykling? Såg ju ok ut! ;-)

https://www.stonebrew.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=ABA-JERS
jersey.jpg

Jag gjorde en aerodynamisk klippning igår 9mm, undrar mur många gram man sparar där....

Nu är det bara benen kvar då! ;-)

/Anders

Håll med om att tempodräkt är mer motiverad på en så rajsig cykel som Hjämar har.

Tempodräkt och helfjädrad med dubbelkronad gaffel passar kanske inte så bra. Man har trots allt lite förutfattade meningar och estetiskt sinne.

anderski skrev:
> Jag gjorde en aerodynamisk klippning igår 9mm, undrar mur många
> gram man sparar där....

Om du vill spara kilogram min vän, föreslår jag laxermedel och galge!

/Dajja - osmaklig

Det är inte bara tajta kläder som har sin roll, antigen det är aerodynamiskt, muskulärt eller kulturellt betingat: BENRAKNINGEN är ett annat ämne som hänger ihop med frågan, tycker jag. Det är helt enkelt cykelkultur att raka benen. Och skönt och snyggt.:-)

Johan S Skrev:
-------------------------------------------------------
> Det är inte bara tajta kläder som har sin roll,
> antigen det är aerodynamiskt, muskulärt eller
> kulturellt betingat: BENRAKNINGEN är ett annat
> ämne som hänger ihop med frågan, tycker jag. Det
> är helt enkelt cykelkultur att raka benen. Och
> skönt och snyggt.:-)

Jag använder tajta kläder för att det är praktiskt, slipper haka i sadeln eller andra förbipasserande tingestar. Jag tror inte aerodynamiken spelar någon större roll. Benrakningskulturen hänger väl enbart samman med landsvägscykling och inte mtb (?) och skall därmed inte kallas cykelkultur. Skönt och snyggt? Njaej, en smaksak, jag föredrar nog att behålla min behåring i alla fall.

Raka benen gör man inte för aerodynamikens skull, man gör det för att det då blir lättare att få massage. :-)
Landsvägsåkare, och XC-åkare också för den delen, som tävlar och får mycket massage riskerar, utan rakade ben, att få inflammation i hårsäckarna. Inget kul...

Raceman Skrev:
-------------------------------------------------------
> och får mycket massage riskerar, utan
> rakade ben, att få inflammation i hårsäckarna.
> Inget kul...

Ha ha ha ha ha... However you wanna justify it...

Såg att dennna tråd kom upp igen..
Provade att köra med baggypants på SSSM i helgen..
Kan säga att jag aldrig gör omd et.Byxorna var ju bara i vägen..Kan va ok om man bara åker nerför
Mer lycra åt folket

Nä, nu måste jag lägga mig i också. Bara löst sittande kläder, det är på tok för mycket tights ute i skogen! Det stör idyllen. Är man lös och fladdrig smälter man in bättre i landskapet... Möjligen kan ett par tights med padding under baggyshortsen tillåtas av rent medicinska själ, men annars borde lycra förbjudas. Sluta att klaga på att kläder fastnar i cykeln eller att det blir varmt och klumpigt med lösa kläder. Det är visserligen helt sant, men det får man leva med!

/Per som var den enda som körde Långa Lugnet i loosefit...

Tillbaka
Topp