OT: Tappat bort nyckeln till Shurgard cylinder

SåsenFrÅsen

Aktiv medlem
Hej, har tappat bort nyckeln till mitt Shurgard förråd och enda lösningen som Shurgard erbjuder är att skicka dit en låssmed för 1100:-. Lite mycket för att brorra ingen kvart tycker jag.
Någon som har ngt förslag? I ekvationen finns också att min slagborr ligger i sagda förråd.

Alla förslag välkomnas!

Om 1100:- känns för saftigt är det väl bara att börja studera hur man gör det själv ?

Jag förstår hur ni tänker, man kommer ju iofs inte in och ur hissen på "sin"våning utan kod.

Jag erbjöd mig att legitimera mig och ta med en anställd/meddela när jag gjorde mitt inbrottsförsök men fick tyvärr nej.

nyckeln ligger ju nånstans:)

har du kollat i fodret på den jacka du hade när du var där senast, eller i tömningsfiltret till tvättmaskinen?

tycker också 1100 är rimligt för låssmeden, men sen tillkommer väl ny cylinder...

körde du bil till förrådet så kolla i skarven sits ryggstöd under stolen o mellan stol o mittkonsoll
kolla ev kläder om de kan vart hål i fickan o nyckeln ligger i fodret i cykelväskor ungarnas ryggsäckar bakom hallmöbeln etc

men slarva bort två nycklar e skillat gjort så då e de bara bita i plånkan o hala fram kortet o betala låssmeden o ny cylinder
sen nycklarna till nya cylindern sätter du fast i lämligt stora objekt en nyckel i varje som ej går ner i en ficka tex en cykelsadel ett styre en stor mjukisnalle osv.

då du lyckats tappa bort dessa två nya nycklar då är de nog läge o posta i misär tråden

Jag gissar att du varit så rädd att tappa bort nyckel att du trätt upp den på en knippa. Sen har du glömt det och nyckeln gömmer sig bland andra nycklar. / Också Saida.

Jag tror att Saida är synsk, jag skyller som vanligt på mina barn som gjort mig så disträ att jag först cyklar iväg med både nyckel och extranyckel och sen konsekvent tappar bort nyckeln. Är huvudet dumt får plånboken lida.

Tack för tillrop och det blir kanske till att leta dyrkset på ebay inför framtiden =)

Jag har gjort detsamma, dock så var det inga problem att borra upp låset. Jag var förberedd med vass borr samt bra maskin, tog 10 sekunder. Betalade 299:- för låset och det är därmed min egendom. Ingen som sa något på Shurgard (Frölunda - Göteborg).

Jag har gjort detsamma, dock så var det inga problem att borra upp låset. Jag var förberedd med vass borr samt bra maskin, tog 10 sekunder. Betalade 299:- för låset och det är därmed min egendom. Ingen som sa något på Shurgard (Frölunda - Göteborg).
Känns det tryggt att i princip vem som helst således kan knata in där och borra upp ditt lås?

Känns det tryggt att i princip vem som helst således kan knata in där och borra upp ditt lås?

Lokalerna är övervakade med individuella kodlås samt kamera. Vem som helst kan inte knata in. Att anspela på rädsla tillför inget vettigt här, TS har högst troligast betalt för låscylindern och det är därmed hans egendom.

Lokalerna är övervakade med individuella kodlås samt kamera. Vem som helst kan inte knata in. Att anspela på rädsla tillför inget vettigt här, TS har högst troligast betalt för låscylindern och det är därmed hans egendom.
TS har högst troligt också skrivit på ett kontrakt med shurgard där det står vad man får och inte får göra i deras lokaler.

Tyvärr cylinder, sambon säger dock att hon sett nyckeln och lagt den nånstans i tron att det var en cykelnyckel (finns visst oklart många sådana här hemma ?) så jag har utlyst en belöning motsvarande ett halvt låssmedsarvode

Letade efter en reservcykelnyckel i helgen och tömde skålen med gamla nycklar. Hittade ett par som jag visste var de hör hemma. En var den jag letade efter, en annan till en Volvo vi sålde för nio år sedan. Kollade regnumret och det gick numera till en VW. :) Har ett digert arbete att identifiera resterande nycklar.

Letade efter en reservcykelnyckel i helgen och tömde skålen med gamla nycklar. Hittade ett par som jag visste var de hör hemma. En var den jag letade efter, en annan till en Volvo vi sålde för nio år sedan. Kollade regnumret och det gick numera till en VW. :) Har ett digert arbete att identifiera resterande nycklar.

Det där är hemskt. Har en låda med säkert 50 nycklar jag inte vågar kasta ?

Tillbaka
Topp