OT: telia play i android tv

D i U

Aktiv medlem
Jag ska köpa mig en ny tv och funderar på Philips nya one med android som os. Någon som vet ifall Telia play fungerar som app direkt i tvn?

Tjena!

Ingen aning, men om du kan casta från Telia Play så behöver du inte ha appen i TVn för det är inbyggd Cromecast.
Kan prova senare ikväll om appen fungerar.

Aha, då finns de ändå en chans att bara kunna ha strömsladd och nätverkskabel hängande ner från tvn då :).

Det funkar att casta och det finns ett fulhack för att installera appen på AndroidTV trots att den egentligen inte har stöd för det (tror det står i denna tråd hur man gör: https://swedroid.se/forum/threads/loest-problem-med-telia-play-nvidia-shield-tv.157070/)

Har en något år gammal Philips med Android, och den har ju inbyggd chromecast som funkar utmärkt men det är ändå snäppet smidigare att använda installerade Android-appar tycker jag.

Aha, då finns de ändå en chans att bara kunna ha strömsladd och nätverkskabel hängande ner från tvn då :).

Tjena!

Jag har bara strömsladd i sovrummet, Chromecasten driver jag med usb-uttaget på TVn. Men Philips Android-TVs har inbyggd CC (tror alla TV med Android har det, oavsett märke). Men den har fler kablar för där har jag externa högtalare och PS4. Nätverket kör jag via WiFi och det räcker för att köra 4K.

Min Philips är tyvärr lite buggig, ibland hittar de inte nätverket vilket enklast löses med att dra ur och stoppa i sladden. Går också att få igång genom att flippa av/på DHCP. Händer oftare med wifi men ibland med kabel också.

Dessutom känns det som att inställningarna nollställs ibland, här om dagen körde den wifi igen och jag är helt säker på att bildinställningarna hoppar tillbaka till default med överdriven kontrast allt som oftast.

Finns lite att jobba på men jag gillar konceptet.

Min Philips är tyvärr lite buggig, ibland hittar de inte nätverket vilket enklast löses med att dra ur och stoppa i sladden. Går också att få igång genom att flippa av/på DHCP. Händer oftare med wifi men ibland med kabel också.

Dessutom känns det som att inställningarna nollställs ibland, här om dagen körde den wifi igen och jag är helt säker på att bildinställningarna hoppar tillbaka till default med överdriven kontrast allt som oftast.

Finns lite att jobba på men jag gillar konceptet.

Tjena!

Har faktiskt aldrig upplevt några buggar med den som har android. Däremot den vi har i sovrummet kan sätta på sig själv mitt i natten och sen stänga av sig nån minut senare. Ytterst märkligt.

Tillbaka
Topp