[OT] tid för transit till inrikes på Arlanda?

Storklas

Aktiv medlem
Hej,

En fråga till resenärerna på forumet. Har aldrig bytt till inrikes på Arlanda. Hur lång tid behöver jag på mig? Har ett alternativ där jag kommer från Frankfurt till Arlanda och har sedan 45 minuter på mig att byta till inrikesflyg. Räcker det? Helst skulle jag vilja ha bagage med mig men kan skippas om det kniper.

Tack på förhand!!

Jag brukar räkna en timme, gärna lite mer, om jag har bagage. Då har man gott om tid och slipper springa.

Tror jag gjort det på 35 minuter, men då vill det till att saker klaffar och det inte är till exempel en milslång kö till säkerhetskontrollen, som det tyvärr ofta är

Borde fungera fint, inrikes = terminal 4?
Obs! det flygs inrikes från terminal 3 också vilket innebär 5 min xtra promenad.

Bagaget transfereras vidare till inrikes om du flyger SAS.

Mvh
Ricke

Om du kommer till terminal 5 o ska till 2, så kan du hoppa på nån av bussarna som kör till parkeringarna. Du slipper en promenad på 10-15 minuter, om du timar det rätt.

marran skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag brukar räkna en timme, gärna lite mer, om
> jag har bagage. Då har man gott om tid och
> slipper springa.

+1

> Tror jag gjort det på 35 minuter, men då vill
> det till att saker klaffar och det inte är till
> exempel en milslång kö till
> säkerhetskontrollen, som det tyvärr ofta är

Till säkerhetskontrollen på inrikes är det sällan lång kö.

Inga problem så länge du inte måste checka in bagaget en gång till. Vissa bolag betalar för denna service, andra inte. Jobbade på Arlanda en sommar, bland annat med att köra transferbagage mellan planen. Man gör det "manuellt" när det kommer bagage med kort transfertid. Ner mot 20 minuter funkar fint.

Stumpy skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Till säkerhetskontrollen på inrikes är det
> sällan lång kö.

Det har faktiskt hänt mig ett par gånger på sista tiden, senast för 2 veckor sen gick den hela vägen till incheckningsautomaterna nere på "golvet".

Jag är där inte jätteofta så jag kan inte hävda någon statistik, men uppenbart är att det i alla fall förekommer. Det var typ mitt på eftermiddan, vid 16

Senast ändrad:
Om du har kort tid mellan flygen och kön är lång är det bara att vifta med boardingkortet, säga som det är och gå före. I Sverige ser folk i kön ibland lite sura ut, men det funkar världen över. I värsta fall får du be någon personal att de lotsar dig före i kön.

Tillbaka
Topp