[OT] Tips om musiksite

• Trådstartare Trådstartare gsb
  • Start datum Start datum

gsb

Aktiv medlem
[OT] Tips om musiksite
Har just fått upp ögonen för en site som säkert alla andra känner till, men jag bara känner att jag måste tipsa om den:

http://www.pandora.com

Skrev i Rammstein som artist och fick genast en massa bra musik i öronen!
Perfekt här på jobbet.

God fortsättning på cykelåret förresten...

[OT] Tips om musiksite
Ha! Förutom att den inte hittade mina favoritartister så var det ju jäkligt ballt! Nu behöver man aldrig mer köpa skivor eller ladda ner musik :)

[OT] Tips om musiksite
OdenXT skrev:
-------------------------------------------------------
>
> Skrev i Rammstein som artist och fick genast en
> massa bra musik i öronen!

Jag skrev också in rammstein och nu sitter jag och myser :D
Man tackar och bockar!!!

[OT] Tips om musiksite
Hej!

För lite tyngre grejer kolla in:

www.totalrock.com

Svergies radio har ju ett litet utbud av olika musik web basserade musik kanaler...
www.sr.se

Heavy Metal Jävlar / joakim

[OT] Tips om musiksite
Wasabi skrev:
> blä, en sån där snobbig webtjänst för folk med
> bredband och moderna webläsare.

...som dessutom tajmar ut efter ett tag :)

[OT] Tips om musiksite
Alfsomfan skrev:
> Fan, de hade varken hfos eller tokyo knives....

burn them, burn them...

[OT] Tips om musiksite
Nu kom The Dirtbombs "Little Miss Chocolate Syrup" upp :) Jag är faktiskt lite imponerad. Bättre än alla liknande sajter som funnits tidigare.

[OT] Tips om musiksite
Burner: Nu är jag också reggad, läste lite för mycket här innan:

Q: Why do you need to know my zip code?

At this time we are only licensed to offer Pandora music services to residents of the United States. Audio streaming regulations differ from country to country, and we are working on acquiring the proper licenses so we can legally offer Pandora outside of the United States. We require your zip code to confirm that you are a resident of the United States.
However, if at any time you gave this artist a "thumbs up", they will not be banned.

[OT] Tips om musiksite
Så: Dags att göra ett trevligt inlägg i tråden också;-) Tack Oden för en fin länk. Har gjort ett par olika kanaler för olika humör. Schysst sätt att hitta musik man kanske inte hade hittat annars. Särskilt som jag inte är en lika aktiv musikkonsument för tillfället. TACK!!

[OT] Tips om musiksite
jomper skrev:
> 'Bandit 105.5 - the rock home of stockholm'. Det
> är nästan exakt 10 år sedan riktiga Bandit gick i
> graven.

R.I.P.

Snacka om en station med lojala lyssnare. Synd att det inte höll.

[OT] Tips om musiksite
http://se.radiofakta.com/plr/sokresultat-history.asp?radioguiden=11005

1994-01-30 - 1998-12-31
Bandit 105.5 startades den 30 januari 1994 av Thomas McAlevey. Det var en musikradiokanal med amerikansk stil som bara spelade rockmusik. Stationens slogan var "The Rock Home of Stockholm". Fram till den 15 mars 1996 hade stationen bara engelskspråkiga programledare, därefter bytte man till svenskspråkiga programledare. Stationen slutade att sända på nyårsafton 1999, då dess ägare ville konkurrera med befintliga stationer på Stockholmsmarknaden. Man bytte till ett modernt AC format och kallade sig istället WOW 105 5.

Kuriosa: Från den 1 januari 1999 och dagarna fram till starten av WOW 105 5 så spelades Princelåten "1999" på repeat.

[OT] Tips om musiksite
Mycket bra, nu har jag alltid nåt annat att göra än att jobba.
Är det någon som har hittat en ripper som fungerar på pandoras ström?

[OT] Tips om musiksite
Mycket trevlig site :)

en sökning på Rammstein gav mig tysk ompa-ompa-spinngmusik i baktakt. Stängde genast av och sökte på annat ;o)

[OT] Tips om musiksite
Hmmm.... konstiga saker dyker upp på pandoran. Nån som hört talas om "Die Monitr Batss"? eller "X-Ray Spex"? Inte bra i varje fall. Tummen ner.

[OT] Tips om musiksite
Den här är ju lite annorlunda men om man inte är riktig rockstjärna kan man iallafall få lite stjärnstatus av att säga åt andra vad de ska göra bättre. Nödvändigt att skapa ett konto dock...
www.garageband.com

[OT] Tips om musiksite
Hmm...det gör den ju inte.....siten kräver ju.....eller rättare sagt den lägger in massa smörja mellan de låtar du vill höra.....Nåja, bättre än skvalet kanske....

//A

[OT] Tips om musiksite
Skrämmande bra!!!

Lyckades skapa en radiostation med mest commerciell storbandsmusik från 50-60 talet.
Mycket Rat-Pack blir det(Frank Sinatra-Sammy Davies Jr.-Dean Martin)
Från många plattor jag inte visste om att de fanns.

Jätteskoj!!!:-)

ha det
Jan

Tillbaka
Topp