[OT] Tips om vinterkängor
Hoppas det finns lite folk som kanske rör sig i skogen utan cykel
Pga uppväxt i storstad med ganska milt väder så har jag alltid klarat mig med ett par vinterskor som hållit fötterna torra på plogade trottoarer osv.
Behöver nu köpa mig ett par kängor som fungerar i lite grövre terräng, typ ut i skogen i Dalarna mitt i vintern.
Novis som jag är har jag dock ingen aning om vad jag ska leta efter.
Vill kunna vara varm om fötterna ner till -20 och helst torr också. Höga skaft känns som ett måste
Men ska man välja ett par 1-skal och köra massa sockor? (Hur funkar det med passform om man då tar bort nåt lager sockor?)
Eller ska man köra på att dom helt enkelt vara kommer användas när det är minusgrader?
Här är 2 jag börjat kolla på. Smärtgränsen går väl vid 3k ungefär
Lundhags Vandra 2
www.outnorth.se
Viking Hunter Delux
www.outnorth.se
Pga uppväxt i storstad med ganska milt väder så har jag alltid klarat mig med ett par vinterskor som hållit fötterna torra på plogade trottoarer osv.
Behöver nu köpa mig ett par kängor som fungerar i lite grövre terräng, typ ut i skogen i Dalarna mitt i vintern.
Novis som jag är har jag dock ingen aning om vad jag ska leta efter.
Vill kunna vara varm om fötterna ner till -20 och helst torr också. Höga skaft känns som ett måste
Men ska man välja ett par 1-skal och köra massa sockor? (Hur funkar det med passform om man då tar bort nåt lager sockor?)
Eller ska man köra på att dom helt enkelt vara kommer användas när det är minusgrader?
Här är 2 jag börjat kolla på. Smärtgränsen går väl vid 3k ungefär
Lundhags Vandra 2
Men's Vandra II High
Vandra II Men's High från Lundhags är en klassisk och stabil 1-lagers skalkänga för långa och bekväma vandringar. Vandra II High är lätt och smidig, och har hög andningsförmåga, vilket gör den perfekt för vandringar med högre intensitet. Då kängan är tillverkad enligt skalprincipen är den enkel...
Viking Hunter Delux
Hunter Delux RT Gore-Tex
Hunter Delux RT GTX från Viking är innovativa kängor för jägare som kräver hög kvalité och prestation under jakten.