[OT] - Tips på en bra film

Sånt man ser om när man är sjuk eller bara lite låg:

Action: Vad som helst med Tommy Lee Jones eller Al Pacino. Heat kanske. Och BoB är bra trots att ingen av dem är med där.

Feel good: Cinema Paradiso eller nån gammal fransk film av Beinix. En annan gammal favorit är Floden flyter fram / A River Runs through it.

Komedi: Dead Men Don't Wear Plaid.

Av nyare fílmer rekommenderar jag Return of the Footsoldier, brittisk action med jäkligt mycket våld och knark, perfekt för en sjukling!!!

"Payback" med Mel Gibson. Humor blandat med action och mycket våld. Karln har definitivt en faiblesse för det sistnämnda. Äh, what the f... Jag har rekommenderat den förr, men jag hoppas att någon laddar ner den. "Dead man's shoes". Om jag skulle sätta ihop en lista över de 5 bästa filmerna jag har sett är Dead man's.. den första filmen jag skulle komma att tänka på. Se den!!!

Senast redigerad av en moderator:
He he...fixa hem något av Mats Helge Olsson.

Varför inte Ninja Mission...kvalitesfilm så det heter duga.

Jag minns att jag såg hans filmer på bio...och det var riktligt sopiga rullar.

har idag varit på föreningsbio och sett en film jag kan rekomendera, kautokeino upproret. finns nog få tag i med rätt kontakter annars kommer nog dvd snart.
En film med historisk sanning och som än idag berör oss i scandinavien.

häromdagen låg jag och slö titta på en classicer jag gilla, driver. enkel med massa bilköra. enkel skön slötittar film.

annars är alltid classicer aktion bra såsom american ninja, american shaolin där america är som störst bäst och vackrast och man kan missa 30 min och vakna upp och inte missat så himmla mycket.

Du bor i Gbg... Det var en kompis som pekade ut den i videobutiken där Sportson på Vasagatan ligger nu, vet inte ens om den kedjan med videobutiker existerar längre, men jag "hittade" den på nätet sen iaf.

För oss som lökar framför soffan ikväll:

3000 miles to Graceland

Kanal 5, TID: 22:30 - 01:00

Lite hjärndöd action är aldrig fel.. ;)

Just nu på 6an: Blow
Alltså inte erotik, utan röka.. med Johnny Deppig

Tänkte den kunde passa,med tanke på tidigare rapporterade odlingar i skogen, och allt drickheroin det tjatats om.

Burn after reading!

Grym film från Bröderna Cohen, när man ändå är inne på de grabbarna så kolla på "No country for old men"

/Jerka

Burn after reading saknade John Clease alt. Arnold Schwarzenegger och Jamie Lee Curtis.. En jasså-film kändes det som.
No country for old men var bättre. Märklig, men bättre! :-)

Såg om den ofrivillige golfaren igår. Så mitt i prick beskrivande golfen.

Om ni eventuellt är lite sugna på en deprimerande, men briljant dokumentärfilm kan jag varmt rekommendera "Darwins mardröm". Handlar om hur nilabborren utplånat allt liv i Viktoriasjön och hur fisket har påverkat människorna och miljön. Det går inte att skildra cynismen bättre än vad Hubert Sauper gjort.

korvexe skrev:
-------------------------------------------------------
> Du bor i Gbg... Det var en kompis som pekade ut
> den i videobutiken där Sportson på Vasagatan
> ligger nu, vet inte ens om den kedjan med
> videobutiker existerar längre, men jag "hittade"
> den på nätet sen iaf.

Marilyn heter videobutikskedjan. Tror den finns kvar, men jag hyr aldrig filmer, så jag vet inte. Senast jag var i en videobutik var när en polare skulle hyra en film, förmodligen för 7-8 år sen.

Några tips:
Human Traffic - Engelska ungdomar festar en kväll!
It's all gone Pete Tong - Ibiza DJ spelar för högt och festar för hårt.
Layercake - Droghandlare som pratar med fel folk och säger för mycket.
Boondock Saints - Ett par killar och en farbror tar lagen i egna händer.
Circus - Engelska gangsters ställer till det för sig.
Torkel I Knipa - Synnerligen våldsam tecknad dansk film. Felix Härngren gör alla röster! Måste ses!

Ja och i övrigt så är ju tidigare nämnda Into The Wild samt Band Of Brothers helt makalösa. Dom folk ju redan givit förslag om så varför säger jag det egentligen?

Första filmen på väldigt länge som var bra på riktigt: Traitor. Tror kanske den inte kommit hit ännu men den finns att fixa hem. Sen har jag oxå kollat på korpen flyger, den var så bra som jag kom ihåg, korpens skugga nästa ;)

Atlas skrev:
-------------------------------------------------------
> Sen har jag oxå
> kollat på korpen flyger, den var så bra som jag
> kom ihåg, korpens skugga nästa ;)

Två höjdarfilmer. Om du vill få dig ett gott skratt; ladda ner "Go". En anonym pärla. Åh, apropå skratt: "Mannen utan minne". Minns inte när jag skrattade så gott som när jag såg den.

Senast redigerad av en moderator:
Ikväll: SVT1, Zatôichi
TID: 23:45 - 01:40

Japansk action från 2003. Japan på 1800-talet. Zatoichi är en blind vandringsman, som förtjänar sitt uppehälle genom spel och massage. Men bakom denna enkla fasad döljer sig en mästare när det gäller att med blixtsnabb precision hantera ett svärd. En dag råkar Zatoichi komma till en avlägsen stad bland bergen, vars invånare sedan en tid tillbaka plågas av den brutale Ginzo och dennes rövarband.

I rollerna: Takeshi Kitano, Tadanobu Asano, Gadarukanara Taka, Yuko Daike, Michiyo Okusu. Regi: Takeshi Kitano.

Inga jättenya filmer men har man missat dom så ska de ses.

A History of Violence (Cronenberg)
eller
The Hangover

Jag har inte träffat någon som inte har älskat The Hangover.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp