[OT] Tips på pendlarbil!

Astraboy

Aktiv medlem
[OT] Tips på pendlarbil!
Börjar fundera på att byta bil. Jag är ganska ointresserad av bilar i allmänhet. De ska funka och inte kosta för mycket. Använder mest bilen till jobbet, vilket inte är någon jättesträcka, så fokus är på billig i drift vid kortare sträckor. Ett krav jag har är att den ska ha krok, så man kan få på cykel iaf. Tips? Erfarenheter?

Edit: pendlarbil är OT. / Admin

Senast redigerad av en moderator:
[OT] Tips på pendlarbil!
Astraboy sa:
Börjar fundera på att byta bil. Jag är ganska ointresserad av bilar i allmänhet. De ska funka och inte kosta för mycket. Använder mest bilen till jobbet, vilket inte är någon jättesträcka, så fokus är på billig i drift vid kortare sträckor. Ett krav jag har är att den ska ha krok, så man kan få på cykel iaf. Tips? Erfarenheter?

Edit: pendlarbil är OT. / Admin

W202

[OT] Tips på pendlarbil!
Nyast möjliga Aygo/107/108/C1 du har råd med tror jag ger bäst kompromiss mellan kostnad och problemfrihet. Ovanliga med dragkrok iofs (finns det ens), så du blir hänvisad till taktransport av cykeln.

[OT] Tips på pendlarbil!
I10 & I20 är ganska billiga som beggade och i drift, i20 finns ofta med krok. I20 har dåliga bromsar, i övrigt inga större kända typfel. I20 gjordes speciellt för EU men när Honda prisade bort Jazz i Indien så blev istället i20 landets mest sålda supermini, och har så förblivit sen dess.

[OT] Tips på pendlarbil!
Astraboy sa:
VCN sa:
Köp en landrover bara
"You don't have to be a mechanic to own a Land Rover, you will become one"
a595d5bf6941495518c730e4af794956.jpg

[OT] Tips på pendlarbil!
Det finns cykelhållare för Aygo & co som monteras bak. Nån specialare som verkar väldigt stabil.

Edit: Tillverkas av Westfalia och verkar kosta ca 2000 kr, googla på westfalia bike rack aygo så hittar du det.

Senast ändrad:
[OT] Tips på pendlarbil!
Lejon sa:
Nyast möjliga Aygo/107/108/C1 du har råd med tror jag ger bäst kompromiss mellan kostnad och problemfrihet. Ovanliga med dragkrok iofs (finns det ens), så du blir hänvisad till taktransport av cykeln.

+1 främst på C1. Aygo är betydligt dyrare för likvärdigt skick, miltal årsmodell etc...

Leta efter privatleasingbilar som är 3-4 år gamla. Går att hitta en C1:a som gått 3-5 tusen mil för 60-65 k.

Tillbaka
Topp