[OT] TV-avgift...se på SVT i datorn

perzzon sa:
LesGrossman sa:
DT sa:
JLarsson sa:

Det nykterhetsindustriella komplexet! :-)

Tack för länken! Jag har helt och hållet missat Uvell fram tills nu och hon verkar ju vara väldigt underhållande får jag säga

Hon är möjligen underhållande men saknar också all form av intellektuell hederlighet.
Läses lämpligen med de glasögonen, om alls.

Jo ibland genar hon alldeles uppenbart. Antar att hon helt enkelt anpassat sig till motståndet. Det är nog lätt hänt att man blir blir lik de man fajtas mot med tiden.

Oskar sa:
42Hz sa:
LesGrossman sa:
NLC sa:
Random Wholefood Market i Portland OR.

Nice! Och det verkar vara öppet till 22:00 dessutom ? det borde mao krylla av alkisar som inte kan hantera alkohol där senare ikväll då

Portland är ju ett bra exempel, hipstrarnas huvudstad? Ölnördarnas nirvana? Mikrobryggeritätaste stan i USA?

Hahahahahaha Harri dig lurar man inte!

Busted! Dessutom en arkivbild från 2014 och isf öl köptes 4 lbs jordnötssmör.

JLarsson sa:
Jens Ganman går all in https://jensganman.wordpress.com/2017/09/22/sveriges-radio-rapport-fran-vardeavgrunden/

(snart kommer den här tråden att stängas misstänker jag)

Fasen!

Den hade jag också missat. Bara läst hälften än, men tusan vad spännande. Är det hälften så illa som Ganman påstår är vi riktigt illa ute. Tur att sådana intellekruellt ohederliga som Uvell finns som motvikt. Tänk om vi bara hade public service?! Nordkorea?

Snuten sa:
JLarsson sa:
Jens Ganman går all in https://jensganman.wordpress.com/2017/09/22/sveriges-radio-rapport-fran-vardeavgrunden/

Fasen!

Den hade jag också missat. Bara läst hälften än, men tusan vad spännande. Är det hälften så illa som Ganman påstår är vi riktigt illa ute. Tur att sådana intellekruellt ohederliga som Uvell finns som motvikt. Tänk om vi bara hade public service?! Nordkorea?

Nordkorea? Hur menar du? Att PS i Sverige hyllar staten och är ständigt positiva till makthavarna? Eller att media i Nordkorea kritiskt granskar makthavarna?

Skulle det vara bättre om PS i Sverige strök makthavare i staten och inom näringsliv medhårs? Jag förstår faktiskt inte hur vissa i den här tråden kan få kritisk granskning till att vara vänster.

Senast ändrad:
Jag menar att om vi endast hade PS så som PS ser ut och fungerar i Sverige idag, skulle vi vara lika förda bakom ljuset och grundlurade som man kan föreställa sig att befolkningen i Nordkorea är.

Om PS däremot fullgjorde sitt uppdrag och slutade agera företrädare för politiska intressen, skulle allt se bättre ut. Jag skulle dock fortfarande inte vilja att klockan vreds tillbaka 20 år då det gäller bredden i nyhetsutbudet och internets stora och revolutionerande roll då det gäller folks möjlighet att skaffa info från flera håll än SR och SVT.

Snuten sa:
Jag menar att om vi endast hade PS så som PS ser ut och fungerar i Sverige idag, skulle vi vara lika förda bakom ljuset och grundlurade som man kan föreställa sig att befolkningen i Nordkorea är.

Du menar alltså att PS rakt av kan jämföras med media i Nordkorea. Hade någon annan skrivit det hade jag tagit det som ett skämt, men har sett dina inlägg tidigare.

me.I.am sa:
Snuten sa:

Du menar alltså att PS rakt av kan jämföras med media i Nordkorea. Hade någon annan skrivit det hade jag tagit det som ett skämt, men har sett dina inlägg tidigare.

Vem har sagt att PS i Sverige rakt av kan jämföras med Nordkorea, inte jag.

Du vet vad jag menar och jag tror till och med att du förstår mitt resonemang, men du gör dig avsiktligt dum och missförstår med flit eftersom du har fått för dig att du inte gillar mina åsikter.

Konstigare än så är det inte.

Läs förresten Ganmans artikel. Det är svårt att rakt av avfärda honom även om det han skriver känns obekvämt. Han har hyfsat mycket erfarenhet och inifrånperspektiv då det gäller just frågan om public service.

Snuten sa:
me.I.am sa:
Snuten sa:

Vem har sagt att PS i Sverige rakt av kan jämföras med Nordkorea, inte jag.

Du vet vad jag menar och jag tror till och med att du förstår mitt resonemang, men du gör dig avsiktligt dum och missförstår med flit eftersom du har fått för dig att du inte gillar mina åsikter.

Konstigare än så är det inte.

Ja jag förstår ditt resonemang, men tycker det är en väldigt knepig jämförelse du gör. Som jag skrev, anser du att PS granskar myndigheter lika dåligt som media i Nordkorea? Lite svårt att ta en sådan jämförelse på allvar.

Jag tycker inte att PS gör ett bra jobb då det gäller att granska myndigheter. Fast jag har nog inte fokuserat just på myndighetsgranskning i min kritik av PS, har jag det?

PS problem är större än så och Ganmans artikel beskriver en del av problemet.

JLarsson sa:

Nämen dom är ju oförvitliga!?

SÅ ARBETAR VI PÅ SVT
SVT:s nyheter ska stå för saklighet och opartiskhet. Det vi publicerar ska vara sant och relevant. Vid akuta nyhetslägen kan det vara svårt att få alla fakta bekräftade, då ska vi berätta vad vi vet – och inte vet. Läs mer.

Tillbaka
Topp