[OT] Tyska bilstyling-firmor?

Brakastruten

Aktiv medlem
Visst, vi hatar bilar ibland... Men nu har ngn. lurk gett sig på min! Blev en ful hoper repor på bakre stötfångare. :(

För att ge åskådare något annat att se på, tänkte jag hotta till det, med ett par uberdesignade klarglasblikers i fronten! Lagom kostnad, och trevligt. Kanske baklyktor på samma gång?
Kofångaren får samla på sig fler smällar efter utpolering, innan jag tycker att det är värt 2140:- i självrisk, som det blir efter smitningen och efter avdrag via trafikskadeföreningen! :p

-Ngt. att tänka på för terroristerna: Ren vandalisering med spik längs sidorna, sköts genom helförsäkringens självriskredusering, medan trafikskada har ett lagstadgat minimibelopp för självrisken? Surt! M.a.o. så bör man fara runt och krocka lite lämpligt, mot de ma nogillar?
Jag ser båda, som vandalisering, genom odugliga människor!

Bilen i fråga, är en obetydlig och söt liten VolksWagen Polo, -98.
Så liten, att alla tycks vilja knuffa den åt sidan!

Alltså, var tog alla Alfisti och andra bilsnobbar vägen? Några uppslag på bra utländska stylingföretag måste det väl finnas! :)
Malå Karosseriteknik har mest Audi, och Realcar har inte mycket hemma. De måste ju ta det någonstans ifrån?

Polo G40, vore något!

470.jpg ht=353

Polo Power! =)

Jo, den karossen hann vi kika på, under SAAB-tiden. Det blev dock karossen efter. Den mellan 95-98.
1.6l insprut.
Såg däremot en VOLVO 340, med det där stuket på hjul idag! :) Lite rallycross över den?

Nej Oscar... Ville jag turkifiera, så valde jag nog BMW 325 och söndertjatade speglar.
Nu vill jag bara ge den lille Polon en enkel facelift. Lysen är enkelt, och aldrig fel att ha. Tyvärr börjar det vara så trist mycket onödig trafik, så man får ju aldrig slå igång den Xtra Norrlands-rampen!

Nytt fram, ger den 10 år. Nytt bak, och jag lever åter i nutid!
Tyska modet i sig, med höjd bensinräkning och söndernötta skärmkanter, lockar föga: http://www.tyskstuk.de/forum/viewtopic.php?f=3&t=2

Tillbaka
Topp