(OT) Uppsägning eller fortsatt misär, vad gör jag?

"En tjej! inte konstigt att det inte fungerar isf.."

:D

Ontopic:

Imponerande att du går vidare med tankarna!

Håll oss uppdaterade för vad som händer!

Senast redigerad av en moderator:
kalis skrev:
> Det framkom en del saker igår som jag helt
> enkelt inte längre kan ställa mig bakom, så nu
> fick det vara nog!
>
> Min VD tyckte att jag "gnällig" som inte var
> nöjd över beslutsled, arbetsmiljö, lön,
> rutiner osv osv.

Låter som om du "vädrade" en hel del. Uppsidan är väl att du kan se dig själv i spegeln med gott samvete, till skillnad från de flesta (mig sjäv inkluderad). Nersidan är att om man inte spelar det politiska spelet så kan det straffa sig. Visst, du kanske får ett okej betyg SKRIFTLIGEN, men vad säger hon - förutsatt att hon är din referens - om hon blir tillfrågad? Det politiska spelet har ofta sina förtjänster - visserligen på bekostnad av sin egen självaktning, men ändå. Den bildligt talat bruna tungan syns oftast inte men den smakar.....brunt.

Jag gissar att bägaren till slut rann över och jag ger dig respekt för att du sa vad du tycker, men jag är inte säker på att det bara gynnar dig. Oavsett så önskar jag dig all lycka. Det löser sig garanterat.

/Marcus

Muntligen önskade min VD mig all lycka i framtiden och talade mycket gott om mig. Hon lovade att ge utomordentliga rekommendationer till potentiellt nya arbetsgivare, så det bör inte vara något problem! Jag är ganska bra på att spela spel när det väl gäller, så jag har absolut inte gjort mig ovän med min VD, jag bara vädrade lite åsikter och gav henne positiv input om hur hon ska förhindra att fler hoppar av!
Men det finns ju alltid en risk att ens referens miskrediterar en och baktalar mig som person för att rädda sitt eget skinn så att säga.

Och hur det än löser sig, oavsett om jag jobbar på 7-eleven under en period (vilket jag starkt tvivlar på) eller får ett topp-jobb, så är det bättre än det jag haft under den senaste tiden.

Hakuna matata...

/* kalis */

...att ha bajs i munnen under för långa perioder har en förmåga att missfärga både munhåla och smaksinne!

/* kalis */

Well done!
Har också en lite jobbhistoria som är något att bita i då jag väntade "länge" (några månader) med att flytta upp till Sthlm och ihop med flickvän för att jag inte ville bli arbetslös. Jag fick ett jobb och klarade sisådär 3 arbetsdagar. Lögner om arbetsuppgifter och världens sämsta arbetsmiljö gjorde att jag valde att vara arbetslös. Nu har jag jobbat på mitt nya jobb i en vecka och trivs som fisken i vattnet.

Egentligen inte så likt din historia Kalis men jag vet hur det är att ta steget från att vantrivas till att säga upp sig.. det är jäkligt skönt. Jag hade tur att jag slapp uppsägningstider och kunde sluta omgående.

>Min VD tyckte att jag "gnällig" som inte var nöjd över beslutsled, arbetsmiljö, lön, rutiner osv >osv. Men hon lät iallafall som om hon tänkte lämna mycket goda referenser och önskade mig lycka till!

Förmodligen lär hon lämna en mindre bra referens. Men jag hoppas att du hittar en bättre arbetsplats, en man som verkar visa sådan arbetsmoral som du är värd något bättre, i mina ögon.

Jag käner en kvinnlig rekryterare , om du vill kan jag se till att ni kan ta ett snack och så kanske hon kan hjälpa dig .

// Patric-:

Weeee! Såå, nu var mitt liv räddat, jag har fått jobb! Jag således en 550kvm stor lägenhet/kontor i city till salu!
115923467_2335a0de83_m.jpg ht=168

Grattis!
Är vi kollegor nu?
Förresten är det ganska roligt att reklamen i tråden är om massa lediga jobb....

GP: Vi är med största sannolikhet kollegor snart ;)
Föresten, jag berättade för min tjejkompis att du jobbade hos hennes pappa, Mike (Mikael)! Världen e liten ibland...

Haha, ja jag hörde det...
Säger som Sisters of Mercy:
"It's a small world, and it smells funny
I'd buy another if it wasn't for the money"

Kul som tusan att det gick vägen! Håller en tumme för att allt går bra.

Tillbaka
Topp