[OT]Ursvik Ultra 2006

slowstarter

Ny medlem
[OT]Ursvik Ultra 2006
Halloj alla cyklister!!
Säsongen närmar sig med stormsteg och varför inte bryta av med lite ultralöpning? ;o))

------------------------------

Ursvik Ultra 2006, 1-2 April

Kallt, mörkt, långt och kanske helt underbart. Frågan är vilket som är din tuffaste motståndare - banan eller dina konkurrenter?
Tänk er att springa 5x15 km på ett av Stockholms mest krävande terrängspår mitt i natten på slingrande stigar i skenet av pannlampor och att få uppleva en gryning i Ursviksskogens vackra natur med likasinnade ultralöpare.

Vid midnatt mellan den 1:a och 2:a april går starten av den sjunde upplagan av Ursvik Ultra i Ursvik, Sundbyberg. Det finns tre utmanande klasser att välja på. Den klassiska distansen är fem varv på det 15 km långa Extremespåret, totalt 75 km. För de som tycker att det är i längsta laget inför vi i år även en maratonklass på tre varv, dvs 45 km. Dessutom finns det en stafettklass där man får dela upp de fem varven på upp till fem lagmedlemmar.

Mer info: http://www.sundbybergmultisport.se/uu

Varmt välkomna önskar Sundbyberg Multisport!!

[edit]Löpning är OT, eller får man cykla någon av distanserna? /rikard

Senast redigerad av en moderator:
[OT]Ursvik Ultra 2006
Även om man inte springer så är det väldigt trevligt att bara vara där. Jag hade tänkt att springa 75 km igen, men en spricka i ett revben (pga fall på skridskor) har spolierat träningen. Jag blir supporter istället.

Väl mött där!.

/Thomas
http://www.sldk.org

[OT]Ursvik Ultra 2006
Skönt med en personlig anmälare=). Tror alla skulle behöav en sådan..hehe

Men 75 km tror jag är en bra bit över gränsen av vad jag skulle tycka är kul. Lite som vättern. Det blir inte roligare för att man gör det längre:)

Och när vi ändå är inne på ordet KUL. Jag följde din fina länk du har i signaturen och läste Markus. Intresant läsning, tom mycket intresant. Men jag vet inte riktigt vad jag skall tycka.

Jag tror du gör på fel sätt=)

[OT]Ursvik Ultra 2006
Ville skrev:
-------------------------------------------------------
> Skönt med en personlig anmälare=). Tror alla
> skulle behöav en sådan..hehe
Visst. Du ska få en sammanställning av bokningarna sen. Det är inte så mycket förrän i maj.

> Men 75 km tror jag är en bra bit över gränsen av
> vad jag skulle tycka är kul.
Men man ska ju inte ha kul..

[OT]Ursvik Ultra 2006
Markus F skrev:
> Ville skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Skönt med en personlig anmälare=). Tror alla
> > skulle behöav en sådan..hehe
> Visst. Du ska få en sammanställning av bokningarna
> sen. Det är inte så mycket förrän i maj.

Skönt! Men jag gissar att självklart så får jag stå för de fina anmälningsavgifterna=)

> > Men 75 km tror jag är en bra bit över gränsen
> av
> > vad jag skulle tycka är kul.
> Men man ska ju inte ha kul..

Fålåt!, tänkte inte på det:)

[OT]Ursvik Ultra 2006
Ville skrev:

> Skönt! Men jag gissar att självklart så får jag
> stå för de fina anmälningsavgifterna=)
Bara lite. Resten betalas av dina nya sponsorer (du ska få en lista sen).

Förresten ska det bli riktigt kul att se dig springa på en bana som är skyltad av ett företag som säljer löparskor ;-)

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp