(ot) Utbetalning elprisstödet
Du lever alltså utan brödrost?! Obegripligt!Mätare har jag, ingen brödrost däremot! ?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du lever alltså utan brödrost?! Obegripligt!Mätare har jag, ingen brödrost däremot! ?
Är det på måndag du börjar posta iVisa bilaga 611311
Äh, lika bra att bränna iväg andra halvan av elstödet också?
Nä, självplågeri är inget för mig. Man blir ju bara deprimerad av att läsa hur folk plågar sig i den där tråden!Är det på måndag du börjar posta i
[Din bikt] Trimma din vikt till 2026 (2025, 2024, 2023 2022)
2026 och vi blir allt vackrare. ————- Då vänder vi blad. Nytt år, nya möjligheter. Vi blir snyggare och snabbare 2025. …….. 2023 är kört. Full panik till säsongen 2024. …….. Tåget har gått, för 2022. Nu kör vi vidare mot 2023 med nya friska tag...happyride.se
Tänk på kebaben!!Om man shoppar upp sitt el-stöd på tyska cykelbutiker, bidrar man till Svenska, Tyska eller Europeiska inflationen då?
Elcykelstöd?Tänkte använda mitt elstöd till en del av en ny gravel. Då blir det alltså ett cykelstöd ?
Även falafeln i Malmö. ?Tänk på kebaben!!
40kr? Kommer ihåg när den kostade 15!Även falafeln i Malmö. ?
Fan värre än så. Köpte fem falafelrulle med halloumi på min lokala pusher. 300 kr! ?40kr? Kommer ihåg när den kostade 15!
Var? En Trek Top Fuel 8 2022 hade ett riktpris på 44 999 kr, medan samma modell 2023 har ett riktpris på löjliga 52 899 kr (en aluminiumram alltså). Det är en ökning om nästan 18%, och enda skillnaden är att man bytt Sid-gaffeln mot en Pike.Cykelpriserna verkar ha trillat ner lite så det borde vara bra mot inflationen.
Canyon, XXL, Bikester, Allebike m fl har ju haft massor av rejäla reor. Just Trek däremot verkar ju hårdnackat hålla fast vid förra årets tokhöjningar, men vi får väl se hur länge det håller.
Canyon, XXL, Bikester, Allebike m fl har ju haft massor av rejäla reor. Just Trek däremot verkar ju hårdnackat hålla fast vid förra årets tokhöjningar, men vi får väl se hur länge det håller.
Ja MED läsk!40kr? Kommer ihåg när den kostade 15!
Ja MED läsk!
För övrigt heter det falafelen.
Är man konspiratorisk lagd eller är det en slump att man stänger ner en reaktor för rep just när det ska bli kallare + lite vind? om priserna stiger får man ju lika mycket betalt trots mindre produktion, kan ju eg inte finnas någon anledning för producenter att mätta marknaden?
Elområde 3 imorgon.![]()
Dagens spotpris på el - Elpriser på elbörsen 2026 | Elbruk.se
Se dagens spotpriser för alla elområden i Sverige. Jämför elpriser och se dagspriser, timpriser och morgondagens elpris för ditt elområde.www.elbruk.se
haha snyggt jag la mitt elstöd på en helkväll 7 bärs å taxi hemVisa bilaga 611311
Äh, lika bra att bränna iväg andra halvan av elstödet också?
Ringhals 4 läcker också nu tydligen, senarelagd återstart för 4:e gången...Sådärja!
![]()
Kärnreaktor tas ur drift efter skada
Senaste nytt • Snabba nyheter från Aftonbladetwww.aftonbladet.se
Vadå inga off-grid fördelar, vad är du ute efter? Flytta huset utanför elnätet? Är det inte rätt nice att producera all din el själv, med räknat lånet och ränta på solcellerna så kommer månadskostnaden vara den samma som med elfakturor. Och avkastning på ca 7år.
Priserna har inte gått upp nämnvärt, hade offert 2022 och 2023 och totalen va typ samma. Hörde att bidraget för solceller troligen ska minskas, troligen för att det är för många som ansöker om det.
Batterier eller inte, det är nog beroende på respektive installation om det är värt eller inte. I vårt fall hade det hamnat över bidraget och därför blivit väldigt mkt dyrare till ingen större nytta
Planerbarheten fortsätter?Ringhals 4 läcker också nu tydligen, senarelagd återstart för 4:e gången...
![]()
Återstarten av Ringhals 4 försenas igen
För fjärde gången sedan augusti senareläggs återstarten av reaktor 4 återigen och elproduktionen beräknas nu vara igång1 april. Orsaken är en läckande ventil.www.svt.se
Det lär inte bli mer volatilt än väderberoende kraft iaf…Om de uppgifter jag har hittat stämmer har Ringhals 4 varit i drift sedan nov 83, strax under 40 år.
Undrar om allt detta underhåll, krångel och otillförlitlighet är ngt som kommer att fortsätta även med den nya kärnkraft som den nuvarande regimen vill ha?
Vad betyder det då för tillgänglighet, kostnader och olycksrisk? Får vi helt enkelt acceptera att det kommer att bli som i Frankrike både vad gäller elkostnad och tillgänglighet?
Nu var det ju inte riktigt det jag menade, men för att fortsätta på frankriketemat så har ju franska kärnkraften visat sig vara om något en riktigt volatilt väderberoende kraft.Det lär inte bli mer volatilt än väderberoende kraft iaf…
Du nämnde ju otillförlitlighet? Ett utmärkt mått på det är levererad effekt i förhållande till installerad effekt över ett år. Jag är ganska säker på att den svenska kärnkraften har betydligt bättre siffror på det än vindkraften det senaste året, trots de ”omfattande problemen” som det ibland raljeras om här.Nu var det ju inte riktigt det jag menade, men för att fortsätta på frankriketemat så har ju franska kärnkraften visat sig vara om något en riktigt volatilt väderberoende kraft.
Men för just Ringhals 4, liksom den franska kärnkraften, under det senaste året kan väl inte ens du utan utan att gräva ned dig i ännu fler verklighetsfrämmande trumpismer påstå siffrorna över levererad effekt i förhållande till installerad effekt är särskilt lysande.Du nämnde ju otillförlitlighet? Ett utmärkt mått på det är levererad effekt i förhållande till installerad effekt över ett år. Jag är ganska säker på att den svenska kärnkraften har betydligt bättre siffror på det än vindkraften det senaste året, trots de ”omfattande problemen” som det ibland raljeras om här.
”Verklighetsfrämmande trumpismer”? Jag lägger nog ner den här diskussionen om den ska föras med såna uttryck.Men för just Ringhals 4, liksom den franska kärnkraften, under det senaste året kan väl inte ens du utan utan att gräva ned dig i ännu fler verklighetsfrämmande trumpismer påstå siffrorna över levererad effekt i förhållande till installerad effekt är särskilt lysande.
Och vad hade elpriset varit utan vindkraften?
Planerbarheten fortsätter?
![]()
Återstarten av Ringhals stannat – efter ångläckage
Reaktorn Ringhals 4 skulle ha varit uppe i full drift på onsdagskvällen. Nu har återstarten stannat på 65 procents kapacitet efter ett ångläckage i en turbin, skriver P4 Halland .www.expressen.se
Det kommer att bli mer volatilt, pga att Danmark och Finland satsar så mycket på vindkraft. Bygger vi nya kärnkraftverk står vi där med el som är för dyr för att kunna säljas och Norgevitsar kommer att bli Sverigevitsar.Det lär inte bli mer volatilt än väderberoende kraft iaf…
Du får tro vad du vill. Men det blåser oftare än reaktorerna är igång. % av max installerad effekt är ointressant. Elpriset är däremot intressant.Du nämnde ju otillförlitlighet? Ett utmärkt mått på det är levererad effekt i förhållande till installerad effekt över ett år. Jag är ganska säker på att den svenska kärnkraften har betydligt bättre siffror på det än vindkraften det senaste året, trots de ”omfattande problemen” som det ibland raljeras om här.
Håller med. Härskarteknik brukar sånt där raljerande också kallas för.”Verklighetsfrämmande trumpismer”? Jag lägger nog ner den här diskussionen om den ska föras med såna uttryck
Ja, faktiskt.Men direkta felaktigheter går bra i diskussioner...
Men man får inte dra paralleller till andra (mer kända namn) som också använder direkta felaktigheter i debatten?Ja, faktiskt.
Det har jag inte uttalat mig om.Men man får inte dra paralleller till andra (mer kända namn) som också använder direkta felaktigheter i debatten?
Det har jag inte uttalat mig om.
Men att om än så lite antyda ngt ypperligt lite om Trump anser jag vara över gränsen.
Han cyklar inte öht.Jaha, vad är det för fel på Trump nu då?
Med risk för att det blir för mkt p.....k.Jaha, vad är det för fel på Trump nu då?