[ot] Vad är det för skruv på paddan?

Mycketvillhamer

Aktiv medlem
Skruven med spår i, vad är det för verktyg till den och vad är skruven till?

Den sitter på en Stanleypadda från Jula.
49396EA8-8761-421B-A0A6-6E65D63EB12A.jpeg

Ser ut som oljepåfyllningen till vevhuset..... om det är den svarta pluppen du menar. och antar att det är en markvibrator

Hmmm... jag vill nog ändå säga att det är en oljesticka. Kan det vara så att det är separata oljor i vibratorplattan och själva motorn?

Finns ofta fler än ett hål ner till vevhuset för oljepåfyllning. Har två hål på en snöslunga och en minidumper, på motsatta sidor om varandra. Verkar som att tillverkaren pluggat igen detta på fabrik. Ser väl ut på bilden som att ett stag blockerar det hålen?

Finns ofta fler än ett hål ner till vevhuset för oljepåfyllning. Har två hål på en snöslunga och en minidumper, på motsatta sidor om varandra. Verkar som att tillverkaren pluggat igen detta på fabrik. Ser väl ut på bilden som att ett stag blockerar det hålen?
Skruven hade lossnat och den är, oavsett vad den är, en stark kandidat till oljeläckage i alla fall.

Det brukar på Hondamotorer (vilket förmodligen är förlagan till motorn på bilden) sitta två "oljestickor", en på vardera sida. En grå och en svart, där den svarta bara utgör påfyllning. Man skulle också kunna fylla olja genom den andra öppningen, men antar att det handlar om hur motorn sitter monterad och hur man kommer åt. En sådan motor kan ju sitta monterad på i princip vilken sorts maskin som helst, och antar att det ibland gör ena sidan oåtkomlig.

Själva vibratormotorn sitter separat från bensinmotorn och de är två olika enheter endast förbundna med en rem.

Jag menar alltså att den svarta pluggen är en plugg för en oljepåfyllningsöppning/oljesticksöppning om det inte framgick ovan.

Istället för att hitta ett verktyg till den konstiga pluggen hade jag frågar återförsäljaren efter en reservoljesticka som bör ha samma gänggång (enkelt att testa) alternativt skaffa en riktig metallplugg med någon form av gängtätning på.

Markvibratorer av lågprissort är i princip fullständigt omöjliga att hålla liv i eftersom de självdör av vibrationer typ omgående..

Jag menar alltså att den svarta pluggen är en plugg för en oljepåfyllningsöppning/oljesticksöppning om det inte framgick ovan.

Istället för att hitta ett verktyg till den konstiga pluggen hade jag frågar återförsäljaren efter en reservoljesticka som bör ha samma gänggång (enkelt att testa) alternativt skaffa en riktig metallplugg med någon form av gängtätning på.

Markvibratorer av lågprissort är i princip fullständigt omöjliga att hålla liv i eftersom de självdör av vibrationer typ omgående..
Tur man har två års garanti då i alla fall :)

Tillbaka
Topp