OT/ vad dricker eller äter du nu?

Mmmmm...pepparkakor...
har inte ätit pepparkakor sen förra säsongen. Det får bli ändring på det snart. Kanske skulle baka egna.

En historia jag hört om varför man påstås bli snäll av pepparkakor är att kryddnejlika har använts som lugnande medel. Lugn och snäll alltså.
En annan variant är att kryddorna sätter fart på magen så att man blir "schnell".

Har inte ätit några pepparkakor idag... Är detta den nya korrekta Happy-maten? Om jag har fattat allt rätt nu så är det pepparkakor, vinägerchips, julmust och kaffe man ska leva på om man är en riktig Happyist. Är det rätt eller har jag missat något?

/Stellan

Inte en enda. Återhämtar mig från en fräsch liten magsjuka och då är suget ganska marginellt, kan jag meddela. Sen har vi inga hemma heller, det hjälper också.

Stellan skrev:
-------------------------------------------------------
> Har inte ätit några pepparkakor idag... Är
> detta den nya korrekta Happy-maten? Om jag har
> fattat allt rätt nu så är det pepparkakor,
> vinägerchips, julmust och kaffe man ska leva på
> om man är en riktig Happyist. Är det rätt eller
> har jag missat något?
>
> /Stellan

Glöm inte det viktigaste; dyr-ale och fin-vin.

ingen, men jag har snart ätit upp en halv sats lussekatter sedan i söndags :)

(det bästa med att fylla år är att man har en anledning att göra lussekatter! Grattis till mig!)

Lisis skrev:
> Nästan en hel rulle pepparkaksdeg under senaste
> veckan...
>
> // Lisa

Vad är grejen med att äta pepparkaksdeg? Är det inte grymt tungsmält? En kollega till mig klagade häromdan på att han hade "lite" ont i magen, kvällen före hade han satt i sig en hel längd deg med sirap och grädde till. undrar varför han hade ont...

0 pepparkakor hittills förresten, ska nog kolla inne på kollegans rum, har för mig att jag såg en burk där...

Degen är ju minst lika god som pepparkakorna själva. Men sirap och grädde till, nää, där har gränsen passerats för ett bra tag sen.

Nenja din jävel :)

Nu blev jag sjukt sugen på julmust och pepparkakor, jag tror att jag får dra iväg efter skolan och köpa mig lite.

Jag brukar köpa de där reade paketen efter jul..
Men jag åt grishjärta får några timmar sen. Är inte det något liknande. Grishjärta är billigt året om :D

Jag hatar den här tråden! Jag hatar den! Hade det inte varit för dig, Skogling, så hade jag inte ens tänkt på att pepparkakor existerar. Nu kan jag inte tänka på något annat. Jag ska inte gå till ICA, jag ska inte gå till ICA!

Kallefs skrev:
> Stellan, äter du 42 st till så har skrivit tusen
> inlägg...

Hur många finns det i ett paket?

11 st

Tillbaka
Topp