OT/ vad dricker eller äter du nu?

En välkyld 33:a cola light som river fint i en torr hals....blev visst i fel tråd, sorry! ;)

DSC_3842_bw.jpg ht=725

//Källis

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Samuel Adams black lager. Okej för å va
> amerikanskt!

Orättvis fördom, det finns grymt mycket fint amerikanskt öl numera.

Sitter och petar i mig de klassiska billighetspilsnern här i Oslo, Tuborg Grøn, 4,5 or, mellis skulle vi säga hemma men här är det vad som finns i vanliga butiker, till ockerpris....
Vill inte tänka på hur många pavor man sänkt de sista två åren.....huga....

Först en Guiness, nu avsmakas en Black October från Sigtuna Brygghus. Tydligen finns det öl som fortfarande smakar något efter en Guiness....

Ps. I november ska jag på konferens-resa till Dublin. Gissa vad som kommer att avnjutas där? Ds.

body_pmx2007_stbc_low.jpg ht=344

When we sat down to collaborate on this beer, we knew we had to create something extraordinary. After sampling a wide array of great beers, we hit upon an idea: use vast amounts of whole hops, the finest malted barley North America has to offer, and crystal filtered artesian water. Thus creating this classic American style pale ale.
5.6% abv • 6.9ºL • American Pale Ale

http://ratebeer.com/beer/southern-tier-phin--matts-extraordinary-ale/40485/

Tunn i kroppen men härlig humlearom nästan helt utan beska (för att vara en humlebomb). Helt ok, köper gärna fler.

Det blev visst en helamerikansk kväll.

Edit: båda är ju till och med från Kalifornien, och där var ju jag för tre veckor sedan, sablar vad nostalgiskt :)

Bilagor

• sierra_nevada_pale_ale_35cl.jpg
    sierra_nevada_pale_ale_35cl.jpg
    14.1 KB · Besök: 25
  • North Coast Red Seal Ale.JPG
    North Coast Red Seal Ale.JPG
    8.1 KB · Besök: 32
Senast redigerad av en moderator:
johnsson91 skrev:
> Guniess ;)

Gör dom lättöl?

JoMenSåAtt skrev:
> Popzilla: Håll dig i skinnet efter att du druckit
> den ölen. I Oz-land kallas den Wife Beater.

Ahh, tur att man inte är gift då. Efter 2 st känner jag inga aggressioner däremot måste ölen ha påverkat gravitationen, för jag känner mig mycket tyngre. Framförallt verkar ögonlocken vara mer drabbade. Dom vill liksom bara ner hela tiden. Tror jag går och lägger mig så att jag slipper kämpa emot i denna tröstlösa kamp som jag ändå inte kan vinna.

Imorgon ska jag och 3 andra kompisar dricka upp dom andra 22. Får se hur det går med aggressionerna då :-)

Thomas

Under kvällen har jag fått Taittingers standardbubbel (NV), ett vitt vin på nebbiolo (eller som druvan heter i Valtellina, Chiavennasca) av Sertoli Salis, Kanonkop Paul Sauer -03 och sist fick jag en Vacqueyras Garrigues -07 av Montirius.

Hela jävla trumsetet var tydligen framme ikväll, nu blir det väl alcogel fram till nästa helg...

Edit: Stavfel, saknar mina Swix...

Nice uppställning där, Cornas! Själv ska jag springa halvmara om någon timme så det fick bli vinfritt igår (vilket jag lär ta igen ikväll...).

Hur var det vita Nebbiolovinet? Spännande?

VO2max skrev:
> chillout på baginbox, svennebanan deluxe

Du har kommit igång tidigt idag? :)

s skrev:
> johnsson91 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Guniess ;)
>
> Gör dom lättöl?

De gör öl som är lätt att dricka i alla fall.

Underligt att ingen har nämnt den bästa IPA:n på Systemet just nu. Sierra Nevada Torpedo Extra IPA. Typ det bästa som hänt Systemet på... ja länge. Iallafall för oss som gillar humlestarka saker och hög IBU :D

Tog hem några flaskor från USA i våras och jublar över att detta numera ingår i standardsortimentet här i Sverige. Har smuttat på den hela veckan och ikväll blir det mer av det goda från väst:

sierra-nevada-torpedo-extra-ipa.png

Bra jobbat Cujo! Om jag lägger ihop alla meter jag löpt under de senaste 2-3 åren kanske jag får ihop 2 mil... (Men jag fick 2-3 timmar fincykling idag.) Les Launes är ju aldrig fel!

Det vita nebbiolovinet var nog mer roligt att prova än bra. Vi drack det dessvärre lite kallt, det blev betydligt bättre när det blivit lite varmare. Lite drag av Gewurztraminer, litche och ananas, fast inte lika mycket tryck i frukten och knastertorrt. Vad som gjorde det speciellt var att det hade relativt mycket tanniner för ett vitt vin. Om jag inte hade sett att det var ett vitt vin, hade jag nog kunnat göra bort mig rejält och gissat på något lättare rödtjut. Kul och prova, men knappast värt att lägga ner en massa enegi på att få tag i.

funderar på en sån här till matchen ikväll:

20091010017.jpg ht=544

Stout från bryggeri De Molen. Den har legat till sig sedan april men kan nog lagras flera år till.

EDIT: å suddigt blev de med...

En Zeitgeist (mjaaaa..) och en newcastle (jaaaaaaaaaaa).

undrar om det är färgtillsatsen (E150) och majset som gör newcastlen så god? mumma!

zodah skrev:
> Stout från bryggeri De Molen.

Dom gör en del trevlig öl. Själv valde jag bort matchen och tog en:
IMG_1897.JPG ht=500

tillmann skrev:
> Hej Jocke, tänka sig att vi skulle ses i denna
> tråd :-)

Ja, det var ju oväntat......... eller inte.

nypan skrev:
> En helt vanlig Maredsous 6. Det blir säkert nåt
> annat lite senare.
>
>

Gammalt glas till flaska med ny etikett! Vad har hänt Anders?

tillmann skrev:
> Hur går det, nypan? Den där Maredsousen borde
> vara slut.
> Jag behöver lite inspirationstips, coach! Vad
> passar efter Chouffe?

Nu vet jag ju inte om din källare ser ut som min.
Men jag hade gått åt det lite mörkare hållet, och riktat blicken mot en flaska Abbay De rocs ( men en så¨n har du nog inte stående )
Kanske en RF8:a eller helt enkelt en blå chimay? En Gulden Draak som kvälls-slägga?
Du kanske har en Urthel Samaranth quadrium som längtar efter att få bli uppdrucken?
Själv har jag i vanlig (o)ordning inte förberett mig och för därför ta vad som finns i kylen. Blir kanske en Kwak, Duvel eller Blå chimay.
( fast jag har ju en Urthel Hop-it i kylen också kom jag på )

Tillbaka
Topp