Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Stewe skrev:
-------------------------------------------------------
> Men nu får jag nog sluta så jag är iform för
> imorgon, svågern fyller 40 och ska ha en
> Oktoberfest...
Varför har man oktoberfester i september. Har för mig att det även är så i München (Bayern). Det finns väl en massa andra bra ursäkter för att dricka öl.
Hittade en Starobrno i kylen som jag sitter och smuttar på och drömmer mig bort från min knäckta överarm från helgens tur. Med lite tur kanske det finns en till.
Ikväll blir det ingen öl, bara fruktsallad, men imorgon ska jag på begravning och efter det kan man behöva styrka sig med nåt riktigt smaskigt. I kylen åker det in:
Traquair House Ale
La Trappe Bockbier (75cl)
Hoegaarden Verboden Frucht
XX Bitter. Belgisk beska. Lite åt Valeir fast inte lika bra. Har hunnit med en Sam Adams Oktoberfest (meh!) och en Spaten Oktoberfest (helt OK, trevlig lager faktiskt).
Sen tänkte jag bara tipsa om att RF8 släpps på 1,5-liters flaska på måndag.
sänket skrev:
> Varför har man oktoberfester i september. Har
> för mig att det även är så i München
> (Bayern). Det finns väl en massa andra bra
> ursäkter för att dricka öl.
Jo. Oktoberfesten har lite med Bayern att göra.
Enkelt förklarat så handlar det om firandet som kronprins Ludwig av Bayern anordnade för sitt bröllop med prinsessan Therese (12 oktober 1810) med inspiration från antikens Grekland. Öldrickandet tillkom senare.
Sedan 1872 börjar festen första lördagen efter den 15 september. Slutet på festen är normalt den första söndagen i oktober. Numera förlängs festen över den 3 oktober (Tag der Deutschen Einheit) om första eller andra oktober är första söndagen i oktober.
I år kommer Oberbürgermeister Christian Ude ropa sitt tradionella "O'zapft is! klockan 12 den 18 september. Om inte google fanns skulle jag bjuda den som visste vad det betyder på en Maß.
Någon nyhet på bolaget tydligen. Besviken på den. Jag borde gått på magkänslan när jag tyckte etiketten var tråkig intetsägande. Det var ölen också, nämligen. Godare än Sofiero givetvis, men lite metallisk i smaken och den där humlekaraktären de skröt om hittar jag inte.
jesperC skrev:
> Nektarinpaj och glass. Till det en kopp Waxholms
> krut. Riktigt gott kaffe även det egentligen
> borde få ligga till sig lite (rostat i
> förrgår).
>
> //j
Inte bara cykelgeek, utan även kaffe-geek! Tummen upp!
Jag nöjer mig med låta Mollbergs gå igenom Rancilio och sen i presskannan.