Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Är så enormt himla svårt att hitta ett vin som smakar gott, det mesta smakar fan tycker jag. Spelar ingen roll priser, det känns mer otroligt.. typ som om man skulle vinna några miljoner dollar på lotto eller nåt, ungefär den känslan när man väl hittar ett gott vin... så tråkigt men sant.
Enkelt avslut på kvällen, med Famous Grouse och Lord Calvert. Nej, inte mycket att orda om, annat än att Calverten fått ny etikett på flaskan. Båda lättdruckna. Den första med svag rökton, den senare lite mera fruktig.
Ännu inte köpt hem ngn. Ardbeg. Är den ok, om man jämför Bowmore´s? Eller vad säger ni?
Var med på en provning igår. Det blev Rouge Double Dead Guy, Double Bastard Ale, Oppigård Amarillo, Dugges High Five, Dugges Holy Cow, Bötet Barley Wine, Founders Centennial, Sierra Nevada Pale Ale, Sierra Nevada Celebration Ale och Port Brewery Fresh Hop. Känner av det en aning i dag... Får bota det med lite cycling.
Har prövat Bowmore och den är helt klart fin utan snack. Men Ardbeg är väl en klass för sig har jag hört iaf dock tyvärr inte prövat den ännu men livet är långt. Har hört att Ardbeg är ngt i klass med Lagavulin och då kan bara vara helt suverän.
Brakastruten skrev:
-------------------------------------------------------
> Ännu inte köpt hem ngn. Ardbeg. Är den ok, om
> man jämför Bowmore´s? Eller vad säger ni?
Jag tror steget kan bli väl stort, tror Ardbeg kräver vana, om man ska vara ärlig så kräver whisky av tyngre sort tillvänjning.
Å andra sidan så hamnar man på de tunga Islay-sorterna så småning om, så det är bara att vänja sig.
"Resistance is futile, you will be assimilated"
Skaffa en, men ha annat hemma. tror jag min slutsats blir.
bruse skrev:
> Nån som vet var man kan köpa såna här
> whiskyglas i Stockholm?
> http://www.mamut.net/whiskyglas/glen.jpg
Pelle Hå skrev:
> JoMenSåAtt skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag har just öppnat en Brew Dog Bashah.
> > Mörk ganska fyllig och med en relativt stark
> > kaffeton. Riktigt god som jag rekomenderar att
> prova.
>
> Jag gillar Brew Dog Ipa och flera av Stones öler.
> Lite skeptisk till kaffeton dock, men den här
> kanske borde prövas. Intressant, sa Bull.
Ja, vi skulle ju prova öl i Götelaborg. Hur gör vi?
Sweet, vit Bourgogne och vällagrad Rioja! Själv fick jag något glas av en Chilensk Chardonnay tidigare ikväll. Cono Sur med en snubbe på moppe på etiketten. Årgång? Inte en susning :-) Funkade förvånansvärt bra till pasta med currykyckling och jag skulle inte ha några problem och bli klappkanon på det tjutet...
JLarsson skrev:
> Jag tänkte smälla i mig en av dessa inför
> breveten i morgon, men de får ligga lite till...
San Miguel is the choice for the night. Tre veckor sen det piskades serpor på Gran Canaria och då var det en San Miguel som åkte ner på kvällen efter man hade kört i bergen och idag har det ju körts lite back intervaller så då passar det ju att minnas och drömma sig tillbaka med sagda märke.
Går ut för kvällen med en Maredsous Blonde. Lite besviken.
Tog en från fat på krogen i torsdags och att förvänta sig samma från flaska vore ju dumt. Kanända att minnet är en smula grumlat också.