OT/ vad dricker eller äter du nu?

Åt Marinerad kalventrecote med potatisgratäng samt salviasås på Pressklubben. Till maten en Maredsous och efter en Rochefort 8. Tyvärr visade det sig att de tog saftigt betalt för Rocheforten, nämligen 125:-. Blev tvungen att gå över gatan och köpa med mig två stycken till normalpriset 32:- för att kompensera. Nu är man snygg igen.

Är det koscher att blanda Jack Daniels med Cola light isf vanlig Cola? (orkar inte testa, alternativet är vin o öl(blandas isf i magen))

Upup skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det koscher att blanda Jack Daniels med Cola
> light isf vanlig Cola? (orkar inte testa,
> alternativet är vin o öl(blandas isf i magen))

fulwhiskey + fulcola är helt okej.

Cujo skrev:
> Valeir Extra. Jävel vad bra!

Ja den är riktigt bra.
Bonus för att den är förknippad med cykling, då den kom till när staden Gavere där bryggeriet Contreras ligger, lyftes fram lite extra i samband med Flandern runt för några år sedan.
Man får passa på medans den finns kvar, eftersom den är högst tillfällig :-(

ett gäng kalla "svensk starköl".. inte dom finaste men goda iaf o fungerar fint en pluggfri lördagskväll när man vill ha lite egen kvalitetstid.

Westmalle dubbel. Den e ju faktiskt god, får nog vidga mina vyer i ölvärlden något. Det verkar som om det finns mer än Newcastle och Guinness. :)

Början på min vita period börjar närma sig, så det gäller att passa på med detta.

IMG_1877.JPG ht=544

tillmann skrev:
> Början på min vita period börjar närma sig,
> så det gäller att passa på med detta.
>
>

Aaaah! Nån som har hittat hyllan ovanför ser jag :-)
Vad ger du för den rekommendationen? Senapen kan du använda till bättre matlagning också. Den slår det mesta på fingrarna tycker jag.

Weltenburger Kloster Oktober-Festbier drack jag också igår, men var för lat för att lägga upp en bild.
Ganska trevligt öl, men inget som näsborrarna började fladdra för. ;)

JoMenSåAtt skrev:
> Weltenburger Kloster Oktober-Festbier drack jag
> också igår, men var för lat för att lägga upp
> en bild.

+1

JoMenSåAtt skrev:
> Weltenburger Kloster Oktober-Festbier drack jag
> också igår, men var för lat för att lägga upp
> en bild.
> Ganska trevligt öl, men inget som näsborrarna
> började fladdra för. ;)

Jag var också för lat för att lägga upp en bild så jag bildgooglade istället... :-P

Leffe Brun. Den var ju också riktigt god, fast jag minns den som ussel när jag drack den i Frankrike för 3 år sen(börjar fundera på om det verkligen var den, hmmmm). Jag håller trådskaparen skyldig för att jag provar nya goda ölsorter. Nästan så han får bjuda på en sån därn trippel nån gång framöver, eller kanske en rochefort? Sen får han nog jaga ut mej i skogen för att köra bort den från magen...

Födelsedags suppé: Råraka med löjrom och smetana, sparris med extralagrad, rumstorkad riven wästerbotten, gravlaxtoast, 1/2 krabba och en näve smögenräkor. Satt som en smäck med lite chardonnay.

Tillbaka
Topp