OT/ vad dricker eller äter du nu?

Precis sluktat:

file=65094

Tagliatelle med hemgjord pesto, stekt lax och en sallad. Tillsammans med en amerikansk veteöl.

nypan skrev:
-------------------------------------------------------
> Wheatland är riktigt god att svalka sig med
> tycker jag. Borde ha funkat kalas till laxen :-)

Japp, inte alls oäven. Hade bara öl med mycket smak i övrigt, Hibernation Ale, Monster Ale och Gambrinius. Börjar sina i kylen (med flit, ska flytta snart så dumt att köpa på sig mer att bära).

Spaten. Tänkte prova något europeisk lättdrucket efter all amerikansk microbryggeri-öl man har hällt i sig. Det gick sådär, helt ok men man saknar den moderna ölens humlebeska.

ett antal harboe fick det bli ikväll nu har jag stekt mig och sonen när han nu hittar hem från http://www.bodenalive.com/ ett gäng burgare och värmt lite bröd till det blir det kall cola å sen i säng svensexa blir det imorgon ju börjar redan 10:00 :)

grondahl skrev:
> Primator premium lager, billig men helt ok för en
> lager.

Jag hittade den också när jag fyllde upp ölförrådet med fulöl inför helgens stora grillpartaj. Till det priset helt OK.

Själv har jag precis ätit rester från ovan nämnda partaj. Souvlaki-marinerad fläskkarre med uppstekt nypotatis, sallad med sommarlök och fetaost. Till det just en Primator premium lager.

På TV:n rullar touren och utanför är det lätt molnigt och lite för kvavt. Jag tror jag ligger kvar på soffan.....

Dricker vatten, samtidigt som jag funderar över om hungerkänslan kommer att försvinna om jag äter något. Då kommer nästa stora problem, vad ska jag äta?????

Kanske skulle strunta i att äta, "av mat blir man lat" har jag hört...

Snart kaffe. Innan jag satte mig på cykel åt jag åt jag en tallrik m yoghurt, ICAs musli och två rostade mackor med ost. Vatten till.

Atlas skrev:
> jansson99 skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
>
> det där såg mumma ut!

Ja, frugan var ute på galej så jag tyckte att jag med all rätt kunde plocka ihop middagen från delikatessdisken.....

Det var dessutom en bra början på fortsättningen: http://www.jansson99.se/?p=287

photo.jpg ht=480

Plockade fram några godingar ur ölkällaren att smutta på under grillningen. Strax efter kom grannen "tobhas" med goda hårdostar. Det blir nog en härlig kväll.

#62 Shahi Paneer
Färsk hemlagad ost tillagad i krämig sås med kryddor, mandlar och grädde.

Till den vitlöks-naan och ris.

Tillbaka
Topp