[ot] vad håller kungen på med?

Johan S

Ny medlem
Får man göra så här med en M3.a?

kungenF463.jpg

vem är skyldig? :-D

" Bilen framför honom bromsade in för en cyklist och kungen stötte in bilens stötfångare, säger Ann-Christin Jernberg, hovets pressekreterare, till DN."

Vafalls??!! Inte ska sveriges största socialfall krocka sönder sin fina BMW sådär!
Så skyller de på en cyklist som kom från ingenstans - som vi cyklister alltid gör... ;)

Senast redigerad av en moderator:
Äh, vad spelar det för roll? Den här gången var det kungen som krockade. Nästa gång är det Anders Karlsson som krockar. Vem bryr sig?

SuperApe skrev:
-------------------------------------------------------
> vem är skyldig? :-D
>
> " Bilen framför honom bromsade in för en cyklist
> och kungen stötte in bilens stötfångare, säger
> Ann-Christin Jernberg, hovets pressekreterare,
> till DN."
>

Tjena!

Självklart cyklisten.. Det är det alltid... Hacka alltid på dom smartaste..

BMW M3 är ungefär lika upphetsande som en Volvo 740... Inget alls med andra ord.

Edit: Men var det en CSL så...

Jo det är ju bra att våra skattepengar går till vettiga saker, som Deimos påpekade..

edit: fel nickname

Jag ser det framför mig, Knugen bokstaverar sin anmälan till försäkringsbolaget:
"Den påkörte cykklissten kom farandes som ett jehu från vänster i fram, emeddan Vlovon backadde inn i minn BWM utann att se sig för bakut, vilket ledade till att han inte hann se mig trots att jag låg så nära henom. Sådär Tarras, det blir väl bra?"

kungen är shysst, dumt o skojja om honom, han kan inte hjälpa att han har läs och skrivsvårigheter...

därimot är ju silvia och karl filip och dom andra helt blåsta... speciellt karl filip...

Stisse skrev:
> Jag ser det framför mig, Knugen bokstaverar sin
> anmälan till försäkringsbolaget:
> "Den påkörte cykklissten kom farandes som ett jehu
> från vänster i fram, emeddan Vlovon backadde inn i
> minn BWM utann att se sig för bakut, vilket ledade
> till att han inte hann se mig trots att jag låg så
> nära henom. Sådär Tarras, det blir väl bra?"
>
> // Peter Luihn
>
> I have done this a thousands of times and no ones
> have been hurt (much).

Lite onödigt kanske!

/Fredde

"kungen är shysst, dumt o skojja om honom, han kan inte hjälpa att han har läs och skrivsvårigheter...

därimot är ju silvia och karl filip och dom andra helt blåsta... speciellt karl filip..."

Ja, vad säger man, egentligen?

Klaga inte på kungen! Han är king! (Alltså inte king som i kung utan king som i adjektivet king, ni fattar?)

Frågan är om kungen behöver bry sig om polisen, finns det inte en lag om att kungen ändå inte kan straffas för något brott? Isf. kvarstår faktum kugen är KING!

... tycker jag ser ett samband med kungens krock å dagens uppdateringar ? Han satt väl å svor över att han inte kom åt www.happymtb.org på sin laptop samtidigt som han körde? Då händer en olycka så lätt... ;)

BFS skrev:
> "kungen är shysst, dumt o skojja om honom, han kan
> inte hjälpa att han har läs och
> skrivsvårigheter...
>
> därimot är ju silvia och karl filip och dom andra
> helt blåsta... speciellt karl filip..."
>
> Ja, vad säger man, egentligen?
>
> Maxmål, plusmeny, smält ost

Det blir nog Frasse: Stor Bacon meny med Plus Plus och en orginal dressing

Ja, ja. Alltd kul att driva med kungen, men kanske lite väl plumpt att skoja om dyslexin, det kan han inte rå för. Sorry. Han är tydligen en hyvens och rolig gubbe privat vad jag hört (polaren och hans farsa jagade i hans jaktlag). Men det är alltid kul att ge glirningar uppåt ju.
Skoj om knugen by the way, har ni checkat in www.knugahuset.se? Den är lysande.

> Så går det när man inte håller avståndet

Äh. Han tog ju rulle på volvon genom rondellen. Inget konstigt alls. Helt förståeligt.

Tur att ingen skadades! Jag passerade den rondellen ca en timma efter att det smällt och då fanns inget spår av någon olycka. Det var bra städat. Lite plastbitar och ev. lite blått blod hade man ju iaf väntat sig.... ;-)

Sen är det kul att se de olika vinklingarna i DN och Aftonbladet. I DN står det ungefär "Kungen inblandad i mindre krock....." medans Aftonbladet skriver "KUNGEN RAMMADE BIL!!!!". Som grädden på moset uttalar sig Aftonbladets Robert Collin (en kille som försörjer sig på att provköra bilar....nog sagt) om huruvida polisen har begått tjänstefel när kungen slapp blåsa. Kan man inte be en jurist uttala sig om detta istället (dvs någon som har reell kunskap i ämnet)?? Det är ju som att fråga en polis om huruvida en läkare har ordinerat rätt medicin..........

Jag tycker kungen är en tönt. Tänk att vara följande säpobil. -Fan Håkansson, jag tror han krocka...! Kul och gå ut och ordna upp allt medans kungen sitter kvar i bilen. Han ska nog vara glad att det inte hände i USA. Då kanske föraren i Volvon kutat ut och nitat honom. de är ju lite mer våldsamma där.

För övrigt så får kungen göra vad han vill. Han kan tex gå in på ICA och snatta en påse lösgodis om han nu tycker det skulle vara trevligt. Däremot är detta inte lämpligt så han kan vid upprepnade brott få en tillsägelse av riksdagen. Det är allt. Gör han ett större brott som tex bankrån så kan de avsätta honom. Nu är väl detta inte så trolig. Vår kung nöjer sig nog med sina fortkörningar och en och annan krock.

Jag tycker iallafall kungen är 100 gånger coolare än hela brittiska kungafamiljen tillsammans. Kanske för att han är rätt mänsklig ibland.

Saxat från aftonbladet.se
.....................................
Därför kan kungen inte straffas

Kungen är immun mot åtal, en rättsprincip som har rötterna i 1600-talet och en tid då kungen inte gjorde fel vad han än gjorde.

Före 1974 gällde svenske kungens immunitet även civilrättsliga frågor. Kungen kunde då alltså till exempel ingå och bryta avtal hur som helst.

När den nya grundlagen antogs 1974 skulle kungen bli som vilken medborgare som helst - nästan. Han fick rösträtt och den civilrättsliga immuniteten avskaffades.
Däremot behölls den straffrättsliga immuniteten.
Immuniteten gäller enbart kungen. Övriga medlemmar av kungafamiljen kan ställas till svars inför domstol om de misstänks för brott.
.....................................

Sen är väl frågan precis som vanligt när kungahuset är inblandad i något.
En väldig massa hallå i media.
Ni minns väl när han "vansinneskörde" sin gula 911 GT3 hem från Karlskoga för något halvår sedan.
- Han måste ha kört i nästan 160km/h.... :0
- *ironi* Säkert? 160? Oj då. I en 911 GT3:a? Wow... Så fort *ironi*

PhatBot skrev:
> Visst. Den kanske inte är så snygg. Men oj vilken
> bil.
> Personligen hade jag hellre haft föregångaren F40.
> Så rå, så rå.

föregångaren är ju F50.... ;) men F40 är GRUM!!

enzo, F50 sen F40

Bianchi oskar skrev:
> föregångaren är ju F50.... ;) men F40 är GRUM!!
>
> enzo, F50 sen F40

Jo, jo.
Och 288 GTO var föregångare till båda.
Men F40 ändå kung.
Någon dag skall en bli min :P (Positive thinking)

Den straffrättsliga immuniteten är ju en rätt smart grej egentligen, för utnyttjar han den för nåt viktigt så kommer monarkin garanterat vara slut sedan. Så det blir en liten hållhake på kungen, sköter han sig inte så blir inte vickan drottning. =)

Crossmax äger! skrev:
> PhatBot: bara att slå till.

Ser ut som ett väldigt fint exemplar... Synd att man inte har dom där pengarna undanstoppade någonstans. Håller med om att F40:n är en av de råaste. Annars tycker jag Ferrarri är lite mainstream egentligen. Alla halvknösar ska ju ha en 360 Modena nu för tiden.

Kungen är grum..

”En rysk storfurste kan häktas av tsaren och piskas utan att han kan göra något till sitt försvar. En fransk hertig kan av konungen behandlas på samma sätt. Men om en svensk skattebonde fullgjort sina lagliga skyldigheter, kan konungen inte kröka ett hår på hans huvud. Så vill jag då hellre vara skattebonde i Sverige än storfurste i Ryssland eller hertig i Frankrike”.

Crossmax äger! skrev:
> PhatBot: bara att slå till.
>

Slaktar grisen nu. Ehrrmm. Fasiken också. Hade inte så det räckte där.
Sponsring någon? :P

tkb skrev:
> Ser ut som ett väldigt fint exemplar... Synd att man inte har dom där pengarna undanstoppade någonstans. Håller med om att F40:n är en av de råaste. Annars tycker jag Ferrarri är lite mainstream egentligen. Alla halvknösar ska ju ha en 360 Modena nu för tiden.

Yup. 360 kan väl funka som shoppingbil till frugan. Men den är alldeles för mycket seriebil för den skall vara riktigt kul dock.
Hade jag köpt en bil för dem pengarna så hade jag i alla fall viljat ha något mer unikt.

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp