[OT] Vad har ni på armen?

JosefK

Ny medlem
Blev inspirerad av julklappstråden.
Det verkar som att flertalet här är rätt pryltokiga, så, vad har ni för klocka på handleden?
Själv har jag en Omega Seamaster Chronometer, Bondmodell.

Polar Accurex+ , vad annars? ;-) Faktiskt en riktig trevlig klocka, också, då den är mkt mer slimmad än de nya Polar pulsmätarna som är lite väl tjocka tycker jag.

/Leo

Sjöö Sandström Chronolink #991 utanför cykeln
Polar någonting inte sådär jätteball med jättemånga funktioner på cykeln.

Senast redigerad av en moderator:
Casio Pro Trek PGR 40 med digital kompass,10 000m höjdmätare,barometer och termometer.
Har alla andra vanligt förekommande funktioner också som tex klocka ;-)

En Camel Trophy cronograf med larm och stoppur mm. på vänster och ett Livestrongband på höger ;-)

Till våren står valet mellan en pulsklocka Polar mellannivå eller en Casio fiskeklocka med huggperiodsvisning.

Så utan tvekan är man lite prylbög men det är smällar man får ta i livet, sannolikt behöver jag ingendera av dem klockorna men det slutar säkert med någon av dem eller ännu värre båda två ;-)

Bosse

En Omega Speedmaster Professional för min del. När jaq känner mig lite retro, så åker min gamla 70-tals Omega Speedmaster Professional Mark II på. Med tidsenlig orange sekundvisare. Lite mer Speedmaster-info finns här.

--David

Som så många andra; en Speedmaster Professional alt en Eterna Sonic Kon-Tiki på vänster, och ett LiveStrong (och förhoppningsvis snart även LiveWrong) på höger.

/M

Ingen klocka överhuvudtaget, varken vid träning eller annars.

96990551x.jpg

/Anders

En Polar pulsklocka S625x med en liten Silva armbandskompass på armbandet. Har ännu inte installerat hastighets -/och kadenssensorsetet - eftersom jag nyligen bytt klocka.
Hade tidigare en Accurex Plus.
Håller med Leo om att Accurexen var mycket mer slimmad men.....
är man prylnisse så innehåller den nya mycket mer lull lull!

/Lennart

Sedan klocka började ingå i mobitelefonernas funktioner har jag inget behov att ha ett mekaniskt eller digitalt ur på armen. Vilket jag tycker är väldigt skönt. Tyvärr är det inte alltid lämpligt för mig att ha mibolen med så jag har en 15 år gammal Casio som reservklocka.

En Seiko Quartz dykarklocka det senaste året. En Avocet Vertech hade jag ett längre tag också, men plast och en oöm miljö funkar inget vidare...
En gammal fin Aquastar Benthos 500 Automatic från -73 har jag också, men dess insida behöver seriös TLC för att bli den klocka den en gång var...
Om Lotto-vinsten trillar in så blir det ofelbart ett gäng high-zoot dykarklockor. Jag uppskattar dess utilistiska och pragmatiska design. Rolex Sub och SeaDweller, Eterna KonTiki, SuperOcean, Luminor Marina Panerai, IWC Aquatimer, TAG Heuer SuperProfessional... et al.

Longines Ultronic stämgaffelkronograf 70's, Omega Seamaster kronograf 70's, Citizen auto kronograf 70's, Enicar Sherpa 70's, Atlantic 60's, Orient 60's med kalender 1960-1979, 'John Deere' Digitalur, Enicar automatic 70's och en Polar m71ti när jag ska på ut på bögbastuklubb . . . .

Vanligtvis en Certina DS Chronograf, stål och "guldinlägg" på boett o armband, blå mindre urtavlor, ca årsmodell -96-97 kanske?

Sportklockan är en Casio BabyG, svart med ett gammalt GULarmband, eller om jag har den till vardags ett kamofärgat i svart o grått.

Jobbarklockan är en Casio med gummiarband(krav då jag hela tiden vistas i mycket varma eller våta miljöer eller håller på med färg, så den ska greja detta utan att jag bränner mig på den eller att den ska börja lukta väldigt illa*S* och vara lätt att tvätta)

Annars sneglar jag väl på lite olika framtida objekt, gärna Breitling, Tag Heuer eller Sjöö Sandström.

en äldre IWC Schaffhausen och en Seiko 5 (såklart, tack R) från 1972.

Helt pinsam felskrivning för övrigt. Men jag har ju en gammal Casio G-Shock G-Lide också.

Omega Speedmaster Professional- Finklocka.
Suunto Stinger- Dykdator & vardagsklocka.
Suunto X-Lander- Fritids- & vardagsklocka.
Suunto X6HRM- Cykel-, motions & vardagsklocka.
U.S. Time- Analog militärklocka. Används mest vid snickrande på landet.
Det skall finnas en Citizen Bottomtimer här nå'nstans åxå, men jag kan inte hitta den.

Fick jag tag på onödigt mycket deg skulle jag satsa på en Officine Panerai Luminor Chrono. Kostar mellan ca 32-75K, beroende på val av material, så det lär nog dröja...
Dom påstås vara Sly's favoritur och han fick enligt utsago vara med och designa en kollektion, som han sedan köpte upp och delade ut till sina vänner. Tät snubbe den där Stallone...! Å snäll.

Sjöö Sandström's Worldtimer är annars diskret och fin.

Synd att man inte kan skriva: "Sådan gaffel, sådan klocka..."

5170-ThePlayerWhite.jpg

Händer att jag har den klockan med:
fossil.jpg

En sådan här vore cool:

PH1055.jpg

En "gratisklocka" som jag fått, kommer från något tidningsprenumerationserbjudande tror jag. Helt märkeslös, men rätt snygg och går rätt. Dyra klockor hör till det mest meningslösa som finns tycker jag.

En jäkla massa hår, tur man inte är mörkhårig så det syns ;)

När jag cyklar på någon av de andra cyklarna eller gymmar har jag min S710i på vänsterarmen.

En Polar Accurex Plus i ur och skur. Den börjar bli
sliten så jag funderar på att byta till en ny Polar
med lite ( _alla_ :-) cykelfunktioner.

Vid träning en gammal sunkig pulsklocka från Polar. Visar enbart puls typ. Annars ett tufft läderarmband från Cojak. Ingen armbandsklocka. Kör med mobilen. Dock lite sugen på en sån där klenod från åttitalet med miniräknare på. Vore grymt.

För min del är en dyr cykel lättare att motivera än en lika dyr armbandsur.

Jag har smala handledar så stora armbandsur ser löjliga ut på mig, där ryker de dyraste "DE" modeller direkt. Det måste håller exakt tid, och bonus för inbyggd belysning. Metall band drar i håret på armen, så jag tackar nej till det.

En bra kloka för mig måsta vara lätt nog att det inte gör ont när man cyklar på en stökig stig på en CX, anonymt nog att inte dra uppmarksamhet när man går ensam i stan på kvällen, vattentätt nog att tål vattenskidåkning, body surfing o dyl, och billigt nog att det är ingen katastrof om kristallen blir repad om jag vurpar.

Har själv en Swiss Military till vardags som var en gåva från en patient, en gammal Accurex till träning, och någon annan fin silver glänsig sak som var en gåva från en annan patient som jag har på mig kanske 1-2 ggr/år till fest.

Tillbaka
Topp