[OT] Vad har ni på armen?

Ville Skrev:
-------------------------------------------------------
> naken!!, det ni;)
>
> hojja med klocka eller liknande går fetbort. men
> ett hårdrocksarmband i läder funkar till fest:)
>
>
>
> --------------------------------------------------
> ----------------------------------------------
> EN cykel väger mindre än två, Därför har jag bara
> EN

Men Ville.Om man har en tid att passa.Ska man kolla på solen då eller?;)

Jag har ingenting nuförtiden, vande mig av med armbandsklocka när mobiltelefonerna gjorde sitt inträde. Sedan dess tycker jag att de tär obehagligt att ha något på armen. Tom pulsklockan är jobbig att ha där, tycker jag.

JTExploder Skrev:
> Dyra
> klockor hör till det mest meningslösa som finns
> tycker jag.

Helt korrekt. Oroligt meningslöst om man skall se till det praktiskta. Man kan inte jämföra en dyr klocka med en dyr cykel.

Man kan jämföra en dyr klocka mot en ädelsten eller så. En klocka är imho det enda "smycke" män kan bära. Att det dessutom kan vara ett stycke fantastisk ingenjörskonst gör inte saken sämre.

/Magnus

en fin klocka, en lite dyrare (därmed inte sagt att det ska vara en jättedyr) klocka är oftast av högre kvalitet och något man ofta kan räkna med att de håller längre.

En titan Seiko. Ett GIGANTSIKT STOR varning för att köpa på Ur&Penn!!!!
Hade ett helvete med dem, första klockan jag köpte var ett måndagsexemplar och i min enfald trodde jag att det var smart att köpa på en kedja eftersom de var rikstäckande... :(

Det hela slutade med att jag skickade mail till bland annat Seiko i Japan och en dag hängde det en ny klocka i dörrhandtagen till lägenheten!!

Ironiskt att det står 13 i datumfönstret! ;)
1600742055s.jpg

Mer än nöjd än så länge, haft den i snart 5 år dag in och dag ut.

42Hz skrev:
Ett GIGANTSIKT STOR varning för att köpa på Ur&Penn!!!!

HeHe ;-) Ur&Penn är klockvärldens motsvarighet till Cykelringen så där ska man aldrig handla ;-(

Bosse

Självklart har jag en festinaklocka. I titan. Man är väl cyklist?

Sen har jag en nike liggandes någonstans. köpte den när dom kom ut med sin klock-line..

För att mäta puls så har jag en POLAR Coach. Men den har jag givetvis inte på mig till vardags.

Inget just nu, funderar dock på att surra fast min 135grams Nokia N-Gage på armen då jag har en förmåga att tappa bort den trots dess orimliga stolek om cirka 13*7*2 cm...

Daner Skrev:
> För min del är en dyr cykel lättare att motivera
> än en lika dyr armbandsur.

Men... Om man redan har en dyr (läs kvalitets) cykel och vill har en fin klocka också...

>
> Jag har smala handledar så stora armbandsur ser
> löjliga ut på mig, där ryker de dyraste "DE"
> modeller direkt.

Inte riktigt sant... Breitling, Rolex och många andra har fin klockor med mindre urtavlor.. passar bra på mickey mouse handledar. :-)

> Metall band drar i
> håret på armen, så jag tackar nej till det.

Lightweight.... Pain is temporary.... weakness leaving the body and all that.....

You get use to the pain of depilation... plus.. expensive metalarmbands hurt less than the cheap ones... IMHO.

>
> En bra kloka för mig måsta vara lätt nog att det
> inte gör ont när man cyklar på en stökig stig på
> en CX, anonymt nog att inte dra uppmarksamhet när
> man går ensam i stan på kvällen, vattentätt nog
> att tål vattenskidåkning, body surfing o dyl, och
> billigt nog att det är ingen katastrof om
> kristallen blir repad om jag vurpar.

Men... det är okej att har en like dry cykel... som dra mycket uppmarksamhet när man cyklar ensam på stan..... och riskerar också bli repiga om man vurpar.... ;-)

>
> Har själv en Swiss Military till vardags som var
> en gåva från en patient,

Tuff... bra val.

> en gammal Accurex till
> träning,

Perfekt!

> och någon annan fin silver glänsig sak
> som var en gåva från en annan patient som jag har
> på mig kanske 1-2 ggr/år till fest.

Sounds like you have it sorted to me...

Have you checked to make sure that the silver shiny one isn't worth a fortune!

fest 1-2 ggr/år.....!!!!!! You need to get out more ;-)

Happy New Year..

Hammer. /Devils Advocate

Hammer -

The shiny one may well be worth something. It came from the same guy who gave my wife a mother-of-pearl Misaka with a three strand pearl armband.

The trouble is that there are so many other things that I want/need more than a fancy watch right now. My wife needs a laptop that is capable of running something newer than NT or 9.2. I need to collect on all outstanding invoices, fill all outstanding orders and rebuild Thomson inventory. I need to get some frames from Titus, Ventana and Gunnar over here. I need to start building inventory for Alpha Q, Hadley, Oval Concepts and WTB. At the same time, I need to reduce the debt load for NAF and send the money that we had planned to spend on fireworks and champagne to the Red Cross. I also bought a RT ticket to Northern California yesterday to help my mother move to a place without stairs (medical necessity) at the end of January.

Bling on the wrist is waaaaaay down on the priority list for me.

En gammal sliten GUL på jobbet, en fräshare GUL när jag är hemma och måste passa tider, inget på armen när jag cyklar, förutom nån enstaka svettdroppe

Tillbaka
Topp