OT: Vad lyssnar du inte på för musik just nu?

lordz of brooklyn: all in the family, samt chet o'keefe: game bird, för av nån dum anledning finns de inte på spotify ☹️

<iframe width="560" height="315" src="
" frameborder="0" allow="accelerometer; autoplay; clipboard-write; encrypted-media; gyroscope; picture-in-picture" allowfullscreen></iframe>

Hmm. Har tråden kollpsat?

DE8190EF-EB39-45E1-A8A1-A35E76B9BB2E.jpeg

Hm, du lyssnar för närvarande inte på "Inte på någonting öht". Måste alltså innebära att du lyssnar på någonting, men inte vill säga vad det är!? ??
Vad relaterar "lyssna" i frågan till?
I föreliggande fall på tystnaden. Alltså inget ljud alls. Eller ingenting.

Vad relaterar "lyssna" i frågan till?
I föreliggande fall på tystnaden. Alltså inget ljud alls. Eller ingenting.
Om frågan varit "Vad lyssnar du på för musik just nu?" och du svarat "Inte på nånting öht." så skulle jag tolka det som att du lyssnade på tystnaden.

Nu var dock frågan "Vad lyssnar du inte på för musik just nu?". Samma svar kan rimligen inte betyda samma sak som svaret på frågan "Vad lyssnar du på för musik just nu?", utan borde väl betyda det omvända, d.v.s. att du faktiskt lyssnar på något!?

Om frågan varit "Vad lyssnar du på för musik just nu?" och du svarat "Inte på nånting öht." så skulle jag tolka det som att du lyssnade på tystnaden.

Nu var dock frågan "Vad lyssnar du inte på för musik just nu?". Samma svar kan rimligen inte betyda samma sak som svaret på frågan "Vad lyssnar du på för musik just nu?", utan borde väl betyda det omvända, d.v.s. att du faktiskt lyssnar på något!?
Eftersom du så envist frågar kan du här finna en lista över vilka genrer jag INTE lyssnade på varken då eller nu: https://sv.wikipedia.org/wiki/Lista_över_musikaliska_former,_stilar_och_genrer
Inom varje genre finns ett okänt antal titlar som jag inte heller lyssnade på, varken då eller nu.
Alltså återstår mitt korrekta svar.

Tillbaka
Topp