Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Då jag blev nesligt, och djupt förberedande, bortdömd på en fråga kring Shane under torsdagens julquiz förutsätter jag att du inte under några som helst omständigheter får för dig att ordna med det där PM:t.PSA: en förvånansvärt rörande krönika om Shane MacGowans död och eftermäle finns i dagens Sydsvenskan/HD. Då den ligger bakom betalvägg kan jag inte återge den här utan att bryta mot forumregler, och absolut inte uppmuntra till att PM:a mig om man skulle vilja se en skärmdump.
? Waow! Detta var det bästa jag hört på länge när det gäller elgitarr. ?
Snyggt enkelt riff och gitarrsound de första 4 sekunderna, resten av låten är bara en upprepning av dessa 4 sekunder. Riffet och hela ackordföljden består endast av F C Am G. En utmaning att skapa tillräcklig variation med en så simpel ackordfigur som alltså används i både vers och refräng. Men Petty lyckas till allmän förvåning utmärkt med detta.
Nja inte riktigt på det sättet. Man hör riffet praktiskt taget hela tiden underliggande.Edit: Det finns väl hundratals poplåtar som spelas på fyra ackord på repeat?
Kan du det här eller killgissar du bara? Om det finns hundratals låtar som bara består av fyra ackord på repeat låten igenom, utan en enda omkastning av denna ackordföljd nånstans i låten, så måste det väl vara en smal sak för dig att lista 20 låtar som uppfyller det kravet. Så kan jag få en sån lista av dig? Gärna med länkar till någon av de stora ackordsajterna, så att det är lätt att kontrollera.Edit: Det finns väl hundratals poplåtar som spelas på fyra ackord på repeat?