[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Jonathan Johansson - Centrum.

Edit. Vilka taggar använder man för att få en embedded Youtube-video?

Senast ändrad:
{video} fast med hakparenteser. Men imo bättre att länka med {url=www.link.com}artist - låt {/url} eller som du gjorde för att slippa trögladdad sida. Plus att man då ser vilken artist låt det är.

Senast ändrad:
Lite heroin på det så blir det smått oslagbart.

Edit:
Hur gör man för att bädda in videos?

Senast ändrad:
Bonzo:
Capture.PNG

Senast ändrad:
I väntan på att nya Ghost-plattan dyker upp så lyssnar jag på nåt helt annat.
Bästa låten genom tiderna alla kategorier :)
(btw, det verkar som Posten misslyckats med att frakta min skiva hela vägen från Ljungby till Gbg)

Aldrig fattat grejen med Ghost. För mig känns det som rena poplåtar som någon försökt göra hårdrock av utan att lyckas.

Och, möjligen är jag för gammal, men skräckprylen (eller vad man ska kalla det) känns inte heller hållbar i synnerhet som det spåret väl är upptrampat så långt det går (och längre) innan det blir fel på riktigt.

GoranS sa:
Aldrig fattat grejen med Ghost. För mig känns det som rena poplåtar som någon försökt göra hårdrock av utan att lyckas.

Och, möjligen är jag för gammal, men skräckprylen (eller vad man ska kalla det) känns inte heller hållbar i synnerhet som det spåret väl är upptrampat så långt det går (och längre) innan det blir fel på riktigt.
du tänker för mycket. Skit i vad det är för genre och bara lyssna :) skräckprylen är bara ploj, en kul grej, de gör det knappast seriöst, det är med glimten i ögat. Som om inte Alice Cooper var ganska löljig när det begav sig. Men det gick ju hem ändå :)

Här en lite mer progressiv låt, redan läckt (vad man tycker om det är ju en annan fråga), men iaf...

Alltså, jag har inget problem med att människor gillar olika saker. Vore snarast tråkigt om alla tyckte lika. Och det är inte så att jag tycker det är "plågsamt" att lyssna på Ghost (finns andra artister som jag har genuint svårt för att lyssna på). Det finns bara inget som fångar mitt intresse, vare sig direkt eller om jag verkligen anstränger mig för att sitta och lyssna. Sen får jag erkänna att jag inte lyssnat på ens i närheten av allt de gjort. Har dock vid några tillfällen satt mig ner och lyssnat koncentrerat på en, två eller tre låtar för att se om det kan ge något. Men, nej, för mig ger det inget ...

Och ska jag lyssna på progressiv (hård)rock finns det band som jag tycker är betydligt mer givande att lyssna på. Den låten du länkande fick mig delvis att associera med en konstigt instrumenterad vaggvisa.

Angående skräckprylen är jag naturligtvis medveten om att den inte är på allvar. Det är väl lyckligtvis ganska få band som haft verklig substans bakom skrämseltemana. Sen tycker jag att det är en viss skillnad på Alice Cooper i början av karriären och Ghost nu så tillvida att i AC:s fall lyckades han framtvinga en hel del mer "moralpanik" än vad Ghost förefaller ha lyckats med eller kanske ens haft ambition att åstadkomma. Sen är jag över huvud taget inte den som tycker att scenshow är det viktiga när jag går på konsert. För min del är det viktiga i de flesta fall att det är bra ljud och att bandet/artisten spelar bra. Om det finns variationer/modifikationer utöver det som hörs på studioinspelningen är det ett plus. Om man t.ex. lyssnar på olika liveinspelningar med Frank Zappa kunde en och samma låt framföras ganska olika vid olika konserter.

Tillbaka
Topp