[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Fan vad fint. I slutet av januari kommer 'Fragments' med Dylan ut. En tio (!) lp-box som kretsar kring mästerverket Time Out Of Mind. Givetvis en oumbärlig box!
Jag är något av en periodare vad gäller Dylan. Nu var det rätt länge sedan han var i rotation hemma hos mig men jag var på bio och såg Harvest Time med Neil Young tidigare i veckan och fick lite längtan tillbaka i tiden och då är det lätt att halka in på Dylan av bara farten. Att han gjort mycket bra är en kraftig underdrift.

Jag är något av en periodare vad gäller Dylan. Nu var det rätt länge sedan han var i rotation hemma hos mig men jag var på bio och såg Harvest Time med Neil Young tidigare i veckan och fick lite längtan tillbaka i tiden och då är det lätt att halka in på Dylan av bara farten. Att han gjort mycket bra är en kraftig underdrift.
Tackar för filmtipset (y)

Kör han bara solo nu eller finns bandet fortfarande? Tyckte inte de sista två Decemberists-släppen var så bra med deras mått mätt, även The King is Dead var mer trallvänlig utan något riktigt djup.

Tror att dom hänger i fortfarande faktiskt. Gillar också mer det gamla inklusive The king is dead-skivan som jag tycker har några guldkorn.

Tillbaka
Topp