[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Fleetwood Mac ja. Den är go. För längesen så spelade jag in den från radion på kassettband (det var så man gjorde på den tiden). Älskade låten, men hade ingen aning om vilka som gjort den, missade när det sas. Den kom inte igen nån gång så gav så smått upp. Men en helt vanlig dag efter skolan slog jag på TVn för att slötitta lite, och då spelades den låten live, jag hamnade närmast i chocktillstånd. SVT visade en dokumentär om Fleetwood Mac. Plötsligt hände det! Fanns bara TV1 och 2 då, och chansen att något sånt skulle visas var väl egentligen obefintlig, men men.

Go Your Own Way med Fleetwood Mac, Somebody To Love med Queen, och - faktiskt - Tennessee Waltz med Alma Cogan var mina favoriter då, och har hängt med genom åren, fortfarande favoriter.

Versionen du postade låter lite sådär, kul med live men för dom som inte upptäckt Fleetwood Mac kanske en studioversion kan vara värt att lyssna på

Go Your Own Way med Fleetwood Mac, Somebody To Love med Queen, och - faktiskt - Tennessee Waltz med Alma Cogan var mina favoriter då, och har hängt med genom åren, fortfarande favoriter.

Versionen du postade låter lite sådär, kul med live men för dom som inte upptäckt Fleetwood Mac kanske en studioversion kan vara värt att lyssna på

Fleetwood Mac är helt fantastiska, vilken låtskatt de har lämnat efter sig? Håller med dig om ljudet i klippet. Har för mig jag sett exakt samma show fast i HD, men kunde inte hitta den på Youtube ikväll, kanske borttagen? Men, tycker just den spelningen är så djäkla bra, även om jag till fullo håller med om ljudkvalitén.

Alma Cogan!!! Vet inte hur många gånger man låg på heltäckningsmattan i vardagsrummet, hos mor och far på 80-talet och lyssnade på just Tennesse Waltz! Magisk!

Fleetwood Mac ja. Den är go. För längesen så spelade jag in den från radion på kassettband (det var så man gjorde på den tiden). Älskade låten, men hade ingen aning om vilka som gjort den, missade när det sas. Den kom inte igen nån gång så gav så smått upp. Men en helt vanlig dag efter skolan slog jag på TVn för att slötitta lite, och då spelades den låten live, jag hamnade närmast i chocktillstånd. SVT visade en dokumentär om Fleetwood Mac. Plötsligt hände det! Fanns bara TV1 och 2 då, och chansen att något sånt skulle visas var väl egentligen obefintlig, men men.

Du menar inte Somebody to Love med Jefferson Airplane då? Den är ju grym.

Lite "överraskande" inslag här och var, i alla fall i mina öron. Känns som det kan krävs lite tillvänjning för den typen av sång.

När folk börjar komma tillbaka från semestrar passar denna låt ypperligt.
(Som bonus är den väldigt bra också, och jag kan med glädje minnas tillbaka från Ullevi, även om denna inspelning är några månader tidigare. Gubben kan än.)

Så jäkla bra.
Älskar Roxy/Bryan.
Håll i hatten... det kommer mer...

Senast redigerad av en moderator:
Tillbaka
Topp