[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Vi minns MTV Unplugged DURAN DURAN spelade efter Nirvana...
Fan saknar tiden med unplugged.

Så hemskt att sångerskan som Simon sjunger med i videon hamnade i drog problem och dog.

Ovanligt vettig intervju med vårat geni, Yngwie Malmsteen. Rätt kul att läsa kommentarerna också.
Har sett den fladdra förbi bland rekommenderade videor men har inte "vågat" kika på den ännu. Har ett rätt kluvet förhållande till YM, men framför allt har jag svårt för attityden han kör med i många sammanhang. I vissa lägen blir han nästan en karikatyr av sig själv och det kan vara halvt plågsamt att se. Men en del andra RB-intervjuer har varit rätt trevliga så man kanske ska ge YM-intervjun en chans då.

Har sett den fladdra förbi bland rekommenderade videor men har inte "vågat" kika på den ännu. Har ett rätt kluvet förhållande till YM, men framför allt har jag svårt för attityden han kör med i många sammanhang. I vissa lägen blir han nästan en karikatyr av sig själv och det kan vara halvt plågsamt att se. Men en del andra RB-intervjuer har varit rätt trevliga så man kanske ska ge YM-intervjun en chans då.

Tror den här intervjun kommer ändra hur en del ser på Malmsteen. Överlägset den bästa intervju jag sett med honom. Möjligt något hänt med Yngwie, han kanske börjat cykla eller något. ?

Eftersom han i första hand är känd som kvinnoboxare så tror jag ingen intervju i världen kan bättra på hans rykte.
Tolkar jag dig rätt i att du menar att det överskuggar hans (ev.?) förtjänster som gitarrist snarare än att det skulle vara fler som känner till honom som kvinnomisshandlare än som gitarrist? Det sistnämnda låter i mina öron tveksamt medan det förstnämnda väl är svårt att argumentera mot.

Tolkar jag dig rätt i att du menar att det överskuggar hans (ev.?) förtjänster som gitarrist snarare än att det skulle vara fler som känner till honom som kvinnomisshandlare än som gitarrist? Det sistnämnda låter i mina öron tveksamt medan det förstnämnda väl är svårt att argumentera mot.
Det är nog "tyvärr" så att vi som var med på den tiden främst kommer ihåg honom för hans översitteri som jag även kopplar ihop med tjejboxningen.
Gillade musiken förr men har utvecklats till hårdare varianter oaktat hur han betett sig.

Videon släpptes inte på Mtv endast på Vhs och Laserdisc.
Mörk låt och fin video.

Å andra sidan är det ju kul hur ens uppfattning av musik ändras med tiden. När jag började lyssna på Type O Negative på 90-talet kategoriserade jag och många dem som black/doom, men nu tycker jag mest att de (undantaget något tidigt alster) låter som om Black Sabbath och Duran Duran har samlats för att spela Beatles. Och det är ju såklart skitbra.

För alla som gillar E och som måste döda en timme. Får erkänna att jag nöjde mig med de två första minuterna + några stickprov.

Läste nyss Andres Lokkos väldigt systematiska sågning av Stones’ nya platta, eller framförallt är det väl produktionen som sågas.. vilket f ö får mig att minnas att Chris Cronenberg en gång anlitade Timbaland som producent.
Det blir väl att ge sig på en lyssning i vetenskapligt syfte.

Moneybrother spelar musik från Blood Panic-plattan i Nyhetsmorgon, klev jag upp i 2003?

Edit: det var tydligen jubileum för Blood Panic

16A4B1E3-BE97-4BED-9580-B809844887A5.jpeg

Tillbaka
Topp