[OT] Vad lyssnar du på för musik just nu?

Låter bra! Snyggt att ta namnet efter en Jam-låt (som iofs bara hette Carnation), om det nu var så:) Har en polare som spelade i bandet Saturday Kids (Norrköping) nånstans 80/90....innan jag lärde känna honom.
Så grymt, grymt bra basspel i låten jag postade. ?

Du är rejält på gång @GoranS, det kommer, jag märker det, mer och mer metal, hur som helst så bättre blandningar nu. :sneaky:

Jag jobbar fortfarande på en soullåt men det ska nog gå bra med hjälp av Google. ?

1700063317561.png

1700063372079.png

1700063449555.png

Senast ändrad:
När jag cyklade till jobbet i morse så kände jag att det här troligtvis skulle bli en sån där dag när jag bara lyssnar på musik där någon arg 20-någonting skriker åt mig hela dagen. Men när jag kom in i värmen och fick sätta mig till ro så insåg jag att det ändå är fredag och att lite Happy Mondays skulle passa bättre.

You're twistin' my melon man!

Fantastiskt bra fredagsopera ??
Only in Norway ?

Ska kollas igenom vid tillfälle, verkar riktigt lovande.

Jag är väl annars liite splittrad till Satyricon, ibland kan det svänga så in i h-vete, ibland inte, tycker trummisen är allmänt grym också (men möjligt de haft flera?). De är åtminstone jäkligt mångfacetterade, breda måste man säga, hittar på både det ena och andra. Musiken ändras, stilen ändras, man vet aldrig var man har dem.

Senast ändrad:
Only in Norway ?

Ska kollas igenom vid tillfälle, verkar riktigt lovande.

Jag är väl annars liite splittrad till Satyricon, ibland kan det svänga så in i h-vete, ibland inte, tycker trummisen är allmänt grym också (men möjligt de haft flera?). De är åtminstone jäkligt mångfacetterade, breda måste man säga, hittar på både det ena och andra. Musiken ändras, stilen ändras, man vet aldrig var man har dem.

Känner likadant för Satyricon. Frost(trummisen) är sjukt bra och det är fan imponerande med alla tempoväxlingar ?
Har sett honom i både Satyricon och hans andra band, 1349, och han spelar likadant i båda banden.

Tillbaka
Topp